Interviu cu Elena Druță

35417760_959742334187217_670968909196689408_n (1)

Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine ești?

Salut! Sunt Elena Druță, o tânără pasionată de medicina veterinară, literatură și scris.

Ce hobby-uri te reprezintă?

Îmi place să-mi petrec timpul liber citind, scriind sau brodând – este o activitate foarte relaxantă pentru mine!

Cum te simți când îți așterni gândurile pe hârtie?

Îmi aștern gândurile pe hârtie pentru a le ordona. Mă simt eliberată după ce fac asta.

Cartea ta este o parte a sufletului tău. Pentru cei care nu știu nimic despre ea, ce le poți spune?

Fiind Imagine este sufletul unei adolescente, cu temerile, visele, frustrările și ambițiile ei, dar și poveștile, prieteniile și viziunea asupra vieții din acea perioadă.

 Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

E o mare bucurie pentru mine să știu că Fiind imagine este citită și apreciată. Este un sentiment foarte plăcut, de împlinire.

Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

Cea mai mare sursă de inspirație sunt oamenii. Felul în care vorbesc. Ce gândesc. Cum acționează în anumite situații. Ce decizii iau și de ce. De ce le este frică și ce iubesc. Sunt o sursă inepuizabilă de inspirație.

Ce reprezintă scrisul pentru tine?

Este un hobby care, cu timpul, a devenit parte din rutina mea zilnică. Scriu aproape tot timpul, fie că este vorba de o postare pe blog sau un proiect de-al meu. E ceva atât de înrădăcinat în mine, încât îmi este greu să-mi imaginez ca scrisul  să nu facă parte din viața mea.

35295395_959742310853886_1422642212390305792_n

 Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Dorința de a evada din propriile gânduri. Odată ce le aștern pe hârtie, îmi este mult mai ușor să judec o situație „la rece” sau să trec peste un eveniment care mă macină.

Știu că ești intrată de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor, dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care sunt primele tale concluzii în privința scrisului ?

Cei mai importanți sunt și mereu vor fi cititorii. Ei sunt cei care te pot lăuda sincer și-ți pot aprecia scrisul, tot ei sunt cei ce te pot critica, constructiv sau nu, manifestându-și sentimentele față de scriitura ta. Și prin această sinceritate, cititorii sunt cei ce te fac să vrei să fii mai bun, să te documentezi mai mult, ca la următorul volum să oferi o lucrare în care să se vadă că ai execlat, că ai avansat, că ești acolo pentru a le oferi ceva nou.

Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Deși ar trebui să am și tot încerc să mă mobilizez, din păcate un astfel de program nu există. Scriu atunci când simt că am ceva de spus sau când îmi vine o idee.

Care sunt autorii care ți-au marcat stilul tău de scriere și în ce mod și-au pus amprenta asupra ta?

Printre autorii mei preferați se numără F. Dostoievski, E. M. Remarque, G. G. Marquez, H. Murakami, M. Eliade. Nu știu în ce măsură am fost marcată de stilul lor în scrierile mele, pentru că fiecare dintre acești autori are o viziune aparte și am multe de învățat atunci când citesc operele lor.

Ce planuri ai pentru viitor?

În următorii ani îmi doresc să termin un proiect la care lucrez de ceva timp.

Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

Având în vedere că am început cu o carte de eseuri, vreau să continui cu ceva mai amplu, cu un roman.

În final, un mesaj pentru toți cei care ne urmăresc.

Citiți. Nu contează dacă este un roman siropos, un thriller, o carte de filosofie sau de dezvoltare personală. Cărțile sunt o sursă inepuizabilă de cunoștințe, bucurie și relaxare.


Lasă un comentariu