Recenzie Cu toții suntem făcuți din molecule de Susin Nielsen

cu-totii-suntem-facuti-din-molecule_1_fullsize

Titlu:Cu toții suntem făcuți din molecule

Autor: Susin Nielsen

Editura: Epica

Anul apariţiei: 2017

Număr de pagini: 266

„Există multe mistere științifice care încă așteaptă să fie rezolvate. De pildă, lumina este o undă sau o particulă? Ce produce gravitația? Cum a început universul? Și de ce este comportamentul lui Ashley atât de derutant?”

O copertă atrăgătoare? Da. Perspective duale? Da. Probleme în familie? Corect. Pierderea cuiva drag? Da, un sentiment foarte tragic (pot să o spun din propria experiență).După părerea mea o carte perfectă pentru a o avea pe rafturile biblioteci mele. De ce? Poate mă voi regăsi în ea, poate să mă facă să văd cu alți ochii unele evenimente din viața mea. A fost așa? Pot să spun că da.

Chiar dacă este o carte YA tratează câteva subiecte foarte delicate care sunt greu de abordat și mai ales dacă o persoană care a trecut prin aceste evenimente cu siguranță v-a înțelege diferit acțiunea romanului. Deoarece a trăit și a simțit un eveniment tragic care l-a marcat și  se pot regăsi ușor printre paginile romanului.

SE SPUNE CA ORICE POVESTE ARE DOUA VERSIUNI

Stewart, 13 ani: un geniu, dar total antisocial. Mama lui a murit si ii simte lipsa in fiecare zi.

Ashley, 14 ani: fata populara, mai putin printre profesori – are note groaznice la scoala. Tatal ei a marturisit familiei ca este gay si s-a mutat, dar nu foarte departe…

Destinele lor se intersecteaza atunci cand Stewart si tatal lui se muta cu Ashley si mama sa. Stewart e multumit de situatia creata intr-o proportie de 89,9%, chiar daca incearca cu greu sa se adapteze la noua scoala, dar mereu si-a dorit o sora, iar, de partea cealalta, Ashley este 110% ingrozita. A incercat mereu sa ascunda adevaratul motiv pentru care tatal ei s-a mutat; mai mult decat atat, Stewart i-ar putea ameninta statutul social.

Cei doi sunt complet diferiti, dar totusi au un lucru in comun; ei sunt — la fel ca toata lumea — facuti din molecule.

In acest roman amuzant si rascolitor, Susin Nielsen creeaza doi naratori care iti vor rapi inima si te vor face sa razi in hohote.

Când vei termina cartea de citit vei avea lacrimi care îți curg alene pe obraz, pe parcursul romanului vei râde sau poate lacrimi îți vor brăzda obrazul. Susin Nielsen ne prezintă prin romanul ei probleme existențiale a lumi contemporane. Fără să le înfrumusețeze realitatea dezastruoasă. Ne prezintă adevărată față a lumi, a acestui deceniu sau măcar să încerce între paginile să cuprindă o parte din ele.

Autoarea prezintă prin perspectiva lui Stewart și Ashley că violența de natură fizică sau verbală poate răni foarte mult o persoană, chiar dacă această este făcută involuntară sau cu o dorință arzătoare, de plăcere. Care poate să fie toxică și nocivă asupra unui copil atât mintal cât și fizic. Iar abordarea directă a autoarei care spune într-un mod foarte simplu aceste evenimente o să te facă să-ți pui câte un semn de întrebare.

Stewart, băiat sufletist și foarte inteligent. Cunoștințele lui sunt peste media copiilor de vârsta lui. Un copil care și-a pierdut mama . Îi duce dorul în fiecare zi , îi simte lipsa și vrea cu ardoare să-i mai audă vocea. Însă cel mai dor e când se mută într-o casă străină , într-un loc străin cu o mamă și soră vitregă care nu pot să înlocuiască niciodată pe mama sa.

Acest băiețel te va cuceri din primele pagini, prin modul său de a gândi și cum percepe el lumea. Mai ales cu ce maturitate poate lua anumite decizii care nu ar putea să le decidă nici un copil de 13 ani. Un copil cu suflet bun, care suferă după propria mamă și datorită inteligenței sale care le amintește persoanelor din jurul său , făcând  acest lucru involuntar prin răspunsuri.

Ashley, o adolescentă care nu dorește să primească vreun sfat sau îndrumare. Mitul perfecțiuni ei s-a schimbat când părinți ei s-au despărțit și toată lumea ei s-a dat peste cap. Nu poate să-și vadă părinți cu persoanele care le-au intrat în momentul actual în viață. Cu tatăl ei nici nu mai vrea să vorbească, nici nu știe ce simte în legătură cu tatăl ei, care după părerea ei nu o iubit-o niciodată pe ea sau mama ei.

Între Stewart și Ashley sunt câteva divergențe. Însă băiatul prin optimismul lui debordant, crede că va reuși să se împrietenească cu sora lui vitregă. Însă de fiecare dată aceasta dă nas în nas cu egoismul și furia fetei. Însă ce se întâmplă mai departe vă las pe voi să descoperiți.

Prin perspectiva duală a romanului putem observa mai bine sentimentele și dorințele personajelor principale. Fisurile ,iubirea și evenimentele tragice sunt mai ușor de înțeles și parcurs. Deoarece ne dăm seama cei  deranjează pe protagoniști noștri . Putem să vedem perspectiva lor din mai multe unghiuri, atunci când amândoi se află în aceeași încăpere.

O carte care este scrisă cu un stil  foarte ușor, fiind o scriitură relaxantă și degajată, presărată pe alocuri cu glume și diferite întâmplări tragice fac carte un deliciu pentru cei care îi intră în mreje. Un roman perfect de citit vara, dacă vrei să citeți ceva foarte ușor dar în același timp un roman care abordează destule teme din viața reală, fără să fie mușamalizate.

După părerea mea, autoarea știe să se joace cu cuvintele și să te țină între pagini și  să nu-ți mai de-a drumul până nu ajungi până la ultima pagina și să-ți dai seama că ai terminat de citit și parcă ai dori o continuare.

Dacă doriți o carte relaxantă și ușoară pentru zilele toride de vară atunci trebuie să citiți romanul Cu toții suntem făcuți din molecule. Pe data viitoare.

„- Ce îi spune zero lui opt? am întrebat

– Ce?