Recenzie La marginea apei de Sara Gruen

Titlu: La marginea apei

Autor: Sara Gruen

Editura: Humanitas Fiction

Număr de pagini: 352

Disponibilă: Diverta

„Afară mă simțeam la fel de singură și pierdută cum mă simțeam înăuntru. Aveam însă nevoie să mă îndepărtez fizic de soțul meu.

E adevărat, și acasă ne plăcea să bem, dar acum el și Hank înghițeau cantități enorme de alcool, care le puneau viața și sănătatea în primejdie. Ce avea să se întâmple dacă nu dădeau de urma monstrului? m-am întrebat a nu știu câta oară.”

Această carte este minunată! Te fascinează, te uluiește! Sara Gruen  îți transmite niște emoții foarte puternice și te învață niște lucruri foarte importante despre oameni care te înconjoară.

Pot să spun că puține sunt cărțile care mă țin în priză , chiar dacă sunt o cititoare înrâită, iar aceasta este una din acele cărți care nu am putut să o las din mână pâna nu am terminat-o.

Un lucru foarte plăcut la această carte este evoluția parsonajului nostru principal care încearcă să ia decizii bune, chiar dacă perioada în care trăia era una foarte zbuciumată. Chiar dacă lumea care o înconjura era mereu oripilată de război, aceaștea dorea să-i ajute pe cei de lângă ea.

La începutul anului 1945, Maddie și Ellis Hyde, un tânăr cuplu american din înalta societate a Philadelphiei, hotărăsc să traverseze Atlanticul, în ciuda războiului care devasta Europa, cu intenția de a dovedi existența monstrului din Loch Ness și de a spăla astfel onoarea familiei, pătată cu zece ani în urmă, când colonelul Hyde, tatăl lui Ellis, falsificase câteva fotografii înfățișând faimoasa creatură ce făcuseră înconjurul lumii. În timp ce Ellis și bunul său prieten Hank Boyd se lansează într-o căutare frenetică, Maddie începe să descopere adevărul crud care a stat de fapt în spatele propriei căsătorii. Pusă acum fața în fața și cu realitatea războiului, tânăra femeie devine tot mai conștientă de vulnerabilitatea umană, iar lupta pe care o duce ca să se redefinească o apropie de o lume plină de mistere și superstiții aparținând unui spațiu de legendă.

La baza cărți stă tema războiului. Chiar dacă la început pare estompat, vine cu pași repezi , pentru a determina o întorsătură de situație în viața personajelor principale și a evenimentelor din viața acestora. O altă legendă care umbrește acțiunea este vestitul monstru din Loch Ness. Care îi va purta pe protagoniștii noștri într-o adevărată aventură. A cunoaștere de sine și a regăsiri.

Meddie și Ellis, un cuplu de tineri căsătoriști care tăiesc o viața fără griji și plină de distracție pe banii părinților, până când în urma unui conflict sunt alungați de acasă. Ellis dorește să-și recapete statutul fuge în căutarea monstrului, fiind o obsesie a tatălui lui din tinerețe. În aventura lor li se alătură și Hank, prietenul cel mai bun a lui Ellis.

Detaliile vin la  început ușor , treptat, care duc spre un dezastru pe care vi-l las să-l descoperiți chiar voi. Prin prisma Maddie, personajul narator putem observa ororile războiului. Din viațaplină de lux care o ducea acum trebuie să observa cum trăiau alți oameni în tmoul războiului. Cum mâncarea era raționalizată, cum trebuiau să trăiască cu frica contiunuă din cauza raidurilor aeriene. Totul se schimbă, din cauza nesăbuienței soțului ei, când treptat i se vor deschide ochii despre modul cum trăiește și propriei persoane.

Stilul autoarei după părerea mea este unul foarte captivant, mereu pregătit să te captiveze și să nu poți pleca din acțiunea cărți până nu vei ajunge la final. Mie una , stiulul lui Sara Gruen îmi place foarte mult, descrierile ei fenomenale te captivează oricât te-ai împotrivi. Chiar dacă începutul era lent, te captează în acțiune și ve ajunge la final cu o dorință să avem o continuare.

Intrigi peste intrigi, aventură și cercetări. Cartea are elementele perfecte pentru o zi ploioasă și un ceai cald. Cartea reprezintă un adevărat roman detectiv, o cronciă de familie care are multe de suferit până se va reîntâlni și o carte despre iubire, război și împlinire personală.

Încet, încet îmi pierd cuvintele și nici nu mai știu ce să spun despre lumea construită de âSara Gruen și de personajele care m-au învățat ceva ce îmi poate fi de folos în viață. Însă vă spun că orice carte  bună despre lucururi care te ajută să-ți schimbe perspectiva lucrurilor care te înconjoară, atunci vei ști că ai găsit o carte bună. Iar La marginea apei de Sara Gruen este una din cărțile care se încadrează în această categorie.

Închei această recenzie cu următoarele cuvinte citiți , citiți cărți care vă vor ajuta pe viitor. Cărți care vă vor rămâne în inimă mereu și vă vor aminti de o perioadă frumoasă a vieții voastre. Vă veți aminti cu drag despre acele lumi care le-ați parcurs cu mult timp în urmă și care v-au marcat existența, iar La marginea ape va fi sigur una din aceste cărți.

„Când am deschis ochii, i-am văzut fața aproape de a mea.

– M-am înșelat, mo run, vremea potrivită e chiar acum.”

Reclame