Recenzie Epoca inocenței de Adrian Mihălțianu

Titlu: Epoca inocenței

Autor:  Adrian Mihălțianu

Editura:Nemira

Număr de pagini: 360

Disponibilă: Nemira

Nu ştiai niciodată cine ascultă şi, chiar dacă avea un loc mai retras la marile ferestre care dădeau spre nord, nu era lipsit de pericol ca vreo frântură din vorbele lui să fie prinsă din zbor de vreun deştept cu ochelarii digitali porniţi sau cu lentile digitale de ultimă generaţie, capabile să înregistreze nu doar imagini, ci şi sunet, de la vreo douăzeci de metri distanţă.

Am văzut cartea în librăriile online și m-a fascinat coperta, iar de descriere nu mai spun, deoarece mi-am dorit cu ardoare să am cărtea în bibliotecă și să o citesc. De ce vă întrebați? În primul rând este scrisă de un autor român, iar în al doilea rând dorința de citi ceva diferit, ceva nou care să mă fac să citesc cât mai mult SF.

Adrian Mihălțianu este debutant, abordând cele mai grele stiluri pentru început pot să spun. Chiar dacă este la început pot să afirm că m-a impresionat foarte mult cartea sa prin cosntrucția romanului și tema abordată. Pentru cei fascinați de romane SF cartea este perfectă pentru a vă delecta.

Dacă nu știți nimic despre carte descrierea este următoarea:

Europa e ravasita de nationalism, Statele Unite se cufunda intr-un neofascism high-tech, iar China devine tot mai autoritara. In lupta lor pentru putere sunt prinse destine, sperante, vieti. Omenirea porneste spre Marte si priveste chiar mai departe, atrasa de semnalele venite dinspre stele. Dar nimic nu e ceea ce pare.

Oamenii se transforma treptat in cyborgi. Orasele, in stupuri. Planeta, intr-o fierbinte tabla de sah a unei imense conspiratii. Mai exista loc pentru libertate, pentru iubire, pentru visuri?

Incotro ne va purta tehnologia in urmatorii treizeci de ani?

O carte pentru toti cei care vor sa arunce o privire in viitorul nostru imediat.

Acțiunea romanului se întinde pe o periodaă de 25 de ani , din anul 2021 pană în anul 2046. Conceptele tehnologice sunt introduse terptat astfel încât să nu te sperii. Deoarece sunt introduse trept în funcție de complexitate , gravitate și probilitatea de dependență.  Latura științifică a cărți ar trebuie să vă atragă la acestă carte dacă sunteți pasionați de tehnologie.

Sunt foarte sigură căautorul s-a informat foarte mult înainte de publica romanul. Epoca inocenței este munca unor ani de studiu, informare și rescriere în contiună. Îmi place că se vede că autorul se dedică trup și sufelt pentru a scrie acest roman și a scrie ceva bun, care să prezinte noile lucruri tehnologice care vor apărea pe viitor.

Romanul abordează tehnologia și toate elemente care influențează direct sau indirect viitorul uman : drone, AI, monitorizare vizuala/facială/pe bază de ADN, elemente de urbanism, rivalitatea americano-chineză, colonizarea spațiului, statul polițienesc, terorism, hacking, implanturi cibernetice, realitate virtuală, social media/rețele de socializare, mașini electrice (autonome), ecologie, discrepanța tot mai mare dintre bogați și săraci.

Personajele sunt foarte bine conturate, reprezintând diferite personalității umane. Pentru a descoperi acest lucru vă las pe voi să citiți romanul. Reprezentând diferiți oameni în diferite situații și alegerele acestora. Cum ar trebui să ne ferim de unele aspecte ale tehnologiei și prin ce metode ar trebuie să combatem evoluția tehnologiei care își pune amprenta asupra noastră.

Adrian Mihaelescu știe să te țină în priză și să te uimească prin răsturnările de situație foarte bine construite. Scrie palpitant, te ține în priză și te enervează pagină cu pagină, din cauza întâmplărilor la care îi va supune pe protagoniști noștri. Modul de scriere este fascinant, nu te lasă deloc în pace, îl vei iubi. Vei realiza că nu poți lăsa cartea din mână până la ultima pagină, ca să afli ce sa întâmplat cu personajele principale .

Încet, încet îmi pierd cuvintele și nici nu mai știu ce să spun despre lumea construită de Adrian Mihailescu și de personajele care m-au învățat ceva ce îmi poate fi de folos în viață. Însă vă spun că orice carte  bună despre lucururi care te ajută să-ți schimbe perspectiva lucrurilor care te înconjoară, atunci vei ști că ai găsit o carte bună. Iar Epoca inocenței  este una din cărțile care se încadrează în această categorie.

Închei această recenzie cu următoarele cuvinte citiți , citiți cărți care vă vor ajuta pe viitor. Cărți care vă vor rămâne în inimă mereu și vă vor aminti de o perioadă frumoasă a vieții voastre. Vă veți aminti cu drag despre acele lumi care le-ați parcurs cu mult timp în urmă și care v-au marcat existența, iar Epoca inocenței  va fi sigur una din aceste cărți. Vă recomand cu drag cartea și aștept cu nerăbdare continuarea.

Mai întâi, ai pleca naibii să-ţi trăieşti viaţa cât mai poţi. Apoi aş trimite o dronă să te omoare, ca să nu ne dai de gol. Dacă ai şti tu ce ştiu eu…

Reclame

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )