Interviu cu Nicoleta Nussthaler

19478469_1376674289036081_1629566699_o

Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine ești? Ce hobby-uri de reprezintă?

Cu mare drag, Florinela… sunt Nicoleta Nussthaler, scriitor si fotograf… acestea doua sunt hobby-uri le mele, cat si toata viata mea . desigur, dupa familie si prieteni… imi place la nebunie sa calatoresc, sa descopar locuri noi, sa cunosc oameni noi si sa ascult povestile lor, sa fotografiez si sa scriu despre toate acestea… sunt tare curioasa despre tot ce inseamna viata…

Cum te simți când îți așterni gândurile pe hârtie?

Simt ca sunt conectata cu spiritul meu, cu natura a ceea ce sunt eu cu adevarat… am inceput sa privesc viata dinafara mea, exact ca si cand as fi un martor la tot ce se intampla si reusesc sa observ totul cu o oarecare detasare fata de oameni si lucruri… am inteles multe asa, lucruri pe care noi oamenii nu vrem sa le acceptam, chiar ne razvratim impotriva lor si traim asftel intr-o lupta interioara pe tot parcursul vietii… lupta cu noi insine cat si cu ceilalti din jurul nostru…

Înainte să vorbim despre cartea ta ne poți spune cum ai reușit să găsești o editură potrivită sufletului tău pentru ați publica cărțile?

Cu o saptamana in urma, pe 15 iunie, am lansat prima mea carte intitulata ‚’Stiam ca o sa vii in alb’’ – editura mi-a fost recomandata de catre o prietena draga, scriitoare si ea, care are 2 carti publicate si lucreaza la multe altele acum… pot sa zic ca serviciile editurii respective mi-au depasit asteptarile prin profesionalism si promptitudine…
Cărtea ta este părte din sufletul tău, pentru cei care nu știu nimic despre ea ce le poți descrie? Cartea… si nu mai scriu mai jos, unde ma intrebi ica o data despre ea…
In cartea mea sunt adunate bucatile sfaramate ale sufletului meu, e scrisa din durere si lacrimi… de altfel, subtitlul ei este: Confesiuni despre dragoste, durere, viata… acolo sunt experientele mele dureroase, transformatoare in urma carora am inteles mai bine viata si am gasit acum puterea ca sa o accept asa cum este: si cu bune, si cu rele… si sa merg senina, mai departe…

Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

Este fantastic sentimentul acela in care primesc mesaje de genul: Am citit cu mare interest cartea ta, nu am putut sa o las din mana… persoanele ca tine au puterea de a deschide mintea oamenilor’’…
Inteleg ca astfel, prin cartea mea, i-am incurajat pe unii oameni sa-si deschida un pic sufletele, sa aibe o viziune mai simpla asupra vietii, sa fie mai buni, sa renunte la orgoliu si mai ales, la asteptarile nerealiste… in special, referitor la relatia dintre barbat si femeie… am cititori de amblele parti, desi cartea pare in prima faza, una pentru femei…
Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?
Pe mine ma inspira chiar viata de zi cu zi… unele intamplari imi fac sufletul sensibil sa vibreze mai intens decat la altele… empatizez foarte bine si deseori ma trezesc plangand, emotiile mele sunt atat de puternice… si ce sa fac altceva decat sa scriu despre ce simt???:)

Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Scrisul este pentru mine adevarul, dar doar a ceea ce simt in acel moment… pentru ca suntem schimbatori, nu mai suntem maine ce am fost azi… eu scriu despre emotii, trairi… despre lucruri efemere… de moment, chiar daca uneori apar si faptele reale, de sine statatoare…
Știu că ești intrat de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care primele tale concluziile în privința scrisului ?
In privinta scrisului, dar si la general vorbind, este sa te disciplinezi… sa iti planifici clar ce vrei sa faci… pentru ca atunci cand stii bine ce vrei, exista si posibilitatea sa o faci… ai nevoie insa de o motivatie puternica… si sa nu te lasi influentat de altii, care nu cred in tine (problema e la ei, de fapt)

.
Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Da, chiar am… eu scriu la prima ora a zilei, dimineata… imi place sa am liniste si sa ma dedic in totalitate gandurilor mele…. dar idei imi vin tot timpul si le notez pe unde apuc…
Care sunt autorii care ți-au marcat scrisul sau te-au determinat să contureze un roman și să-l publici?
Am citit foarte mult in ultimii 15 ani, dar imi aduc aminte ca si in liceu citeam foarte mult… eu am scris cartea anul trecut, iar pe blog am inceput in ianuarie anul recent… pot insa sa sun ca fiecare carte citita in viata mea a avut un rol important si m-a determinat sa am curajul si ambitia de a-mi publica propria carte. De scris, am scris-o mai mult din durere, a fost un fel de auto-psiho analiza si mi-am inteles traumele, vindecandu-mi astfel viata… am prea multi scriitori in minte ca sa-i enumar, dar iti spun ca am inceput cu psihologia, mai intai… psihologia relatiilor, apoi am ajuns la spiritualitate si ezoterism… chiar si la dezvoltarea financiara…

Ce planuri ai pentru viitor? Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

Abia astept sa ma apuc sa scriu a doua carte, care va fi partea a doua a primei carti… ma vad scriind-o intr-o cabana la munte, intr-o padure, in maxim o luna de zile… abia astept sa se intample toate acestea…

În final, un mesaj pentru toți care ne urmăresc.

Lectia cea mai importanta pe care am invatat-o recent si vreau sa o dau mai departe este sa crezi in tine chiar si atunci cand esti singur, doar tu cu tine… sa nu renunti la visul tau… acum sunt fericita ca atrag, pe zi ce trece, tot mai multi oameni frumosi, luminosi in viata mea… oameni pasionati… si cred ca acestia sunt oamenii fericiti cu adevarat… oamenii care au incredere in ei insisi si isi traiesc propriul vis…

 

Vă mulțumesc foarte mult pentru raspunsuri.

Cu respect,

Florinela

Lasă un răspuns

