Interviu cu Leila Sandra Coroian

19024694_1506736906055510_1505030317_o.jpg

 

Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine ești? Ce hobby-uri te reprezintă?

Hello, cu mare drag și după cum știe deja toată lumea, eu sunt Leila.  Nu știu dacă aș putea spune ca ma reprezintă hobby-urile, dar ce îmi place sa fac pe lângă a scrie este sa pictez, cant, desenez, origami, sa citesc, să mă plimb, să mă uit la filme, la anime-uri etc.

Cum te simți când îți așterni gândurile pe hârtie?

Eliberata! :))) Adică de obicei ma obsedează anumite idei care mi se învârt încontinuu în minte pana reușesc sa le scriu.

Cartea ta este o parte  a sufletului tău, pentru cei care nu știu nimic despre ele ce le poți descrie?

I.R.En. A fost scrisa din dorința de a demonstra ca pot și a-mi demonstra mie ca voi reuși sa public un roman care să fie îndrăgit de majoritatea celor care îl vor citi. Aviatoarea, da pot spune nu numai ca este parte din sufletul meu ci este sufletul meu pus în acele rânduri care o compun. Ce pot spune altceva, decât să se aștepte la lucruri imprevizibile și care le va zgudui lumea în care trăiesc.

19048333_1506736882722179_770805375_o.jpg

Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

 Ma simt împlinită și recunoscătoare. Da sunt recunoscătoare tuturor celor care își iau din timpul lor pentru a citi cartea mea. Cel mai mult sunt mulțumită ca mi-am confirmat ca sunt în stare sa aduc ceva diferit în literatura românească, atât prin stil cât și prin idei, iar asta au spus-o cei care m-au citit, nu o spun doar eu.

Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

Poate suna ciudat. Nu mă inspir din nimic. Scriu pentru ca așa simt. Poveștile se formează în timp ce scriu și niciodată nu știu exact ceea ce se va întâmpla pana la final. Simt nevoia sa spun o poveste prin personajele mele și cam atât.

Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Cea mai buna modalitate de exprimare. Libertatea de a trai sute de vieți pe care de altfel nu ai avea cum sa o faci. Imaginația este cea care m-a determinat sa scriu.

Știu că ești intrat de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care primele tale concluziile în privința scrisului ?

Uite ca a venit vorba despre asta. Este o diferența mare intre „scriitor” și „autor” mulți nu fac aceasta diferența și majoritatea considera ca este același lucru. Scriitoare sunt de aproape 14 ani, autoare de jumătate de an. De aceea câteodată, când cineva spune despre un autor ca este „debutant” are tendința să creadă și că este „începâtor” ceea ce nu este deloc adevărat. A publica, tine puțin de noroc, de împrejurări și de cercul în care te învârti. Poate pentru unii a fost ușor sa intre în aceasta lume, pentru mine a fost puțin mai dificil. Aceasta a fost o mica paranteza, îmi cer scuze, revenind la întrebare, da, îmi imaginam ca lumea autorilor, a literaturii este cu totul altceva. Înainte de a publica ma gândeam ca totul se petrece la un alt nivel, dar curând am aterizat din nou cu picioarele pe pământ și am înțeles ca și aceasta este tot o industrie la fel ca oricare alta și ca și aici invidia este mare, răutatea nu are limite și lumea are impresia ca este mereu în competiție, uitând ca fiecare autor are cititorii lui și nu faptul ca ii pui piedica celuilalt te propulsează pe tine mai sus ci calitatea lucrării pe care o expui tu în fata publicului, astfel toți avem loc în aceasta lume.

19024425_1506736902722177_1444599373_o.jpg

Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Nu am cum sa am un program, din păcate. Jobul, familia, lucrurile casnice și multe altele nu îmi permit sa îmi fac un program când vine vorba de scris, așa ca în general scriu când pot și când am starea necesara.

Știu că ai publicat recent cartea ta de debut , ce ne poți spune despre ea?

Despre I.R.En. Prea multe nu pot spune pentru ca orice aș zice ar fi un mare spoiler :)) . Ideea e ca nu este tipicul SF de care fuge toată lumea, este un SF/Psihologic care tinde să se joace cu mintea cititorului.

Care sunt autorii care ți-au marcat scrisul sau te-au determinat să contureze un roman și să-l publici?

Ce pot sa spun decât ca, autorii nu prea au avut nicio legătura cu dorința mea de a scrie sau a publica. Nu am vrut sa „fiu ca altii” și nu am avut la cine sa aspir. Am vrut pur și simplu sa aduc ceva nou. Cine ma motiveaza în prezent? Liviu Surugiu pe care îl recomand ori de câte ori am ocazia. Un autor roman contemporan excepțional!

Ce planuri ai pentru viitor? Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

Pe viitor și în viitorul apropiat sper sa am norocul să mă clasez măcar printre primii 3 în cadrul concursului de literatura SF&Fantasy RomCon2017  la categoria Debut. Aflam abia în August, cred… și aștept cu nerăbdare Gaudeamus 2017 care se anunța a fi un eveniment EPIC. Pot spune ca lucrez la 3 romane în același timp, dar 2 din ele sunt puse puțin pe pauza deoarece am simțit nevoia de ceva fresh. M.O.O.N. vol. 2 din I.R.En., Maikhol și momentan scriu la Bio Mecanica.

În final, un mesaj pentru toți care ne urmăresc.

Același mesaj pe care îl las de fiecare data cu toată inima. Mulțumesc tuturor celor care ne citesc, noi fără cititorii noștri nu ne-am putea numi autori.

Mulțumesc frumos pentru acest interviu și mult succes cu blog-ul pe mai departe 🙂

Eu îți mulțumesc Leila pentru timpul acordat. 🙂

Cu respect,

Florinela

Lasă un răspuns

