Interviu cu Nieves FJoy

17857650_198467043989611_526965786_n.jpg

1.Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine ești? Ce hobby-uri de reprezintă?

Sunt o persoana normala. O femeie de 34 de ani, mama a unei fetite de 11 ani, sotie si pentru cei care ma cunosc, o prietena saritoare la nevoie. Hobby-urile mele sunt scrisul, cititul, dansul la modul ,,prosteala cu fetita mea” si pentru relaxare si inducerea starii pentru scris- muzica.

2. Cum te simți când îți așterni gândurile pe hârtie?

In general atunci cand stiu, intru profund in pielea personajelor si am aceleasi trairi ca si ele. Este ca o transa in care eu nu mai sunt conectata la realitate si ma detasez de tot ce mi-r putea crea o ruptura conexiunii. Deci, nu-ti pot raspunde clar la aceasta intrebare, deoarece senzatiile sunt intotdeauna in functie de ceea ce scriu.

3. Înainte să vorbim despre cartea ta ne poți spune cum ai reușit să găsești o editură potrivită sufletului tău pentru ați publica cărțile?

Oarecum a fost pura intamplare, dar cred ca in substrat, a fost mana destinului. Pur si simplu am ajuns acasa, determinata sa trimit primul meu manuscris, am deschis calculatorul, prima pagina a fost cea a Librexului si dupa mai multe framantari am apasat tasta send a emailului si am asteptat raspunsul lor. Dar nu regret absolut nimic. Dumnezeu mi-a calauzit bine pasii si daca ar fi sa repet experienta , as trimite direct la ei, fara sa mai am vreo nesiguranta. Sunt o echipa minunata si le multumesc ca m-au adoptat.

4. Cartea ta este o parte a sufletului tău, pentru cei care nu știu nimic despre ele ce le poți descrie?

Da. Cartile sunt bucati din mine. Fiecare poveste are morala ei si prin fiecare am cautat sa aduc ceva nou. Imi gandesc foarte bine fiecare capitol, il construiesc intai mental, ca abia apoi sa-l astern negru pe alb. Sunt povesti pe care le poti intalni la fiecare pas si sunt combinate in asa fel, incat sa nu plictiseasca cititorul. Zic eu! 🙂 Dar nu dau multe detalii. Prefer sa aflu parerea fiecaruia, in functie de ce sentimente le-am trezit.

17888868_198467050656277_134040089_n.jpg

5. Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

Activez din 2015 pe o platforma cunoscuta si am avut parte de multe experiente, dar niciuna care sa-mi lase un gust amar. In prima faza am fost uimita de cititorii mei, care intelegeau ce doream eu sa strecor printre randuri, ca apoi sa ma simt in al noulea cer cand citeam comentariile lor si toti imi cereau mai mult si tot mai mult. Cat despre recenzii. Abia sunt la inceput de drum, n-am decat doua, dar pot declara cu mana pe inima, ca parerea lor, mi-a mers direct la suflet. Am plans si am ras in acelasi timp si m-am simtit mandra ca degetele mele au scris ceva ce lor le-a rascolit sentimentele.

6. Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

Tot ceea ce ma inconjoara este o oaza mirifica de inspiratie. Chiar si cand conduc, sunt foarte atenta la ceilelti participanti la trafic si transpun impresiiile in scrierile mele. Tot ce vad, aud, simt, traiesc,sunt materiale pentru povestile mele. Asadar, atentie! Si tu poti deveni un personaj al meu!

7. Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Scrisul este relaxare. Detasare de o lume in care totul se petrece pe repede inainte. Tocmai nevoia de refulare si aglomerarea mintii m-a provocat sa-mi folosesc in mod constructiv gandurile.

8. Știu că ești intrat de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care primele tale concluziile în privința scrisului ?

Dupa cum am mai spus, am avut contact de ceva timp cu statutul de scriitor, desi pana la momentul publicarii ma consideram decat o naratoare. Primul sfat pe care singura mi l-am dat, a fost sa scriu din pasiune, cu pasiune. Sa nu ma las indrumata de cititori in desfasurarea unei povesti, deoarece apeland la indicatiile lor, pierzi factorul esential si anume, misterul. Odata ce nu pui suflet in ceea ce faci, totul este sec si lipsit de emotii.

17888486_198467053989610_1038827447_n.jpg

9. Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Aveam. In ultima perioada sunt foarte aglomerata si din nefericire n-am mai putut aloca scrisului atata timp cat ii alocam inainte. Dar de regula, in momentul cand ma asez in fata tastelor, nu ma ridic pana nu termin un capitol. Nu pot scrie fragmentat. Am senzatia ca ceva s-ar rupe, daca as scrie un paragraf- doua si as reveni sa-l finalizez in alta zi. In privinta asta nu fac concesii. Ori intreg, ori deloc. De aceea si scriu mai rar acum.

10. Știu că ai publicat cartea ta de debut , ce ne poți spune despre ea?

Suflet rebel se doreste a fi un strigat de revolta, indreptat catre o societate ce ne forteaza sa ne inabusim aspiratiile, sa ne mulam pe un anumit tipar, sa plecam capul si sa fim niste marionete in fata tuturor. Raisa este personajul in care mai mult sau mai putin, fiecare dintre noi ne vom regasi. Dar este si dovada ca putem fi si altfel. Ca desi ne complacem intr-o rutina, de dragul aparentelor, iesirea din tipar, nu este ceva gresit.

11. Care sunt autorii care ți-au marcat scrisul sau te-au determinat să contureze un roman și să-l publici?

Crezi sau nu, nu am autori preferati si nu-ti pot nominaliza unul deosebit. De obicei citesc ceea ce ma atrage si nu caut sa vad daca autorul este faimos, ori ba. Oricum, genurile care ma captiveaza sunt romance, aventura, fantasy, SF, triller. Inainte sa ma apuc de scris, am fost o devoratoare a cartilor de la Epica, Trei si Leda.

12. Ce planuri ai pentru viitor? Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

Pai sunt aproape de finalizarea volumului 3 din Paradoxul iubirii. Am inceput volumul trei de la o alta serie care va debuta spre sfarsitul anului cu primul volum. Am multe proiecte in plan. Timp imi doresc sa le pot duce la finalitate.

13. În final, un mesaj pentru toți care ne urmăresc.

Le multumesc tuturor ca si-au rupt din timpul lor, pentru a citi cea ce am scris si pe aceasta cale le transmit ca daca ajung sa faca cunostinta cu scrierile mele, le astept cu drag impresiile, deoarece ei sunt bateria mea de rezerva. Opiniile lor imi dau avantul si energia sa conturez cat mai multe destine. Si tie iti multumesc de asemenea pentru atentie si iti doresc cat mai multe interactiuni cu scriitori, debutanti, sau nu.

Lasă un răspuns

