Interviu cu Diana Sârbu

18596469_1747661418859396_533646649_o.jpg

Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine ești? Ce hobby-uri te reprezintă?

Bună! Și eu îți mulțumesc pentru șansa acordată. Sunt Diana, pentru cei mai mulți, un om obișnuit, care își urmează pasiunea pe care o are. Ca un principal hobby ce mă reprezintă, aș alege cititul, sau chiar scrisul – deși a devenit mai mult decât un simplu hobby.

Cum te simți când îți așterni gândurile pe hârtie?

De fiecare dată când îmi aștern gândurile pe hârtie, mă simt mai liberă, mai împlinită. Pentru că scriind mă descopăr și pe mine însămi, în fiecare zi, câte puțin.

Cartea ta este o parte  a sufletului tău, pentru cei care nu știu nimic despre ele ce le poți descrie?

Pentru toți cei care aud prima oară de cartea „Hai să”, le voi spune că reprezintă o încăpere dintr-un castel al propriului meu suflet. În ea sunt ideile și percepțiile pe care le aveam cu puțin timp în urmă și care, cu trecerea timpului, s-au schimbat. Dar tot ceea ce am scris acolo a fost dinăuntrul meu. Am scris pentru că așa am simțit că este necesar. Și întotdeauna o voi face, iar cei ce vor citi această carte, deja vor face parte din viitorul meu, din visul meu, din ceea ce sunt.

18597093_1747662022192669_1689512288_o.jpg

Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

Când un cititor îmi apreciază munca, simt cum sămânța pe care am sădit-o scriind încolțește, se înalță spre cer și din ea se formează un trandafir utopic, vizibil pentru cei ce vor să îl vadă. Când citesc o recenzie potrivită, mă simt împlinită. Pentru că știu că mai există cineva care gândește ca mine, cineva care m-ar putea înțelege.

Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

Mă inspir din viața mea și din cea a persoanelor din jurul meu, din tot ceea ce mi s-a întâmplat și din toate prin care am trecut, cu sau fără voia mea.

18575892_1747661618859376_99289591_o

Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Scrisul – felul meu de a fi, de a mă exprima și de a mă dezvolta. Pasiunea pentru lectură și oamenii minunați din viața mea, printre care și o doamnă profesor specială – ei m-au determinat și m-au ajutat să scriu, chiar și fără să își dea seama, prin simpla lor prezență.

Știu că ești intrat de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care primele tale concluziile în privința scrisului ?

În pofida vârstei pe care o am, pot spune că am învățat multe. Și că viața mi-a oferit la fiecare pas câte o lecție pe care am păstrat-o într-un sertar special. Dacă ar fi să aleg una dintre ele, aș spune că în urma scurtei perioade în care am scris, am învățat că oamenii se împart în două mari categorii : cei care pretind că apreciază și cei care o fac cu adevărat. Oricât de mulți mi-ar spune că este imposibil, eu voi continua. Oricât de mulți m-ar descuraja și m-ar împinge acolo jos, mă voi ridica, nu pentru ei, ci pentru mine și îmi voi continua drumul.

Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Nu. Întotdeauna scriu atunci când îmi vin idei, indiferent că este zi sau noapte.

Știu că ai publicat recent cartea ta de debut , ce ne poți spune despre ea?

Cartea se adresează tuturor, nu doar unei anumite categorii de vârstă. Cititorul este personajul principal, purtat fiind de valurile mulțimii, de valuri ce nu îl mai readuc la mal. În scurta călătorie pe care o face, învață că viața nu ține partea nimănui, că fiecare om în parte are dreptul de a alege și că a fi diferit nu înseamnă ceva rău.

Care sunt autorii care ți-au marcat scrisul sau te-au determinat să contureze un roman și să-l publici?

Sunt mulți autori care mi-au plăcut într-un mod deosebit. Dacă ar fi să aleg, aș spune Irina Binder, Carmen Voinea-Răducanu și F.M. Dostoievski.

Ce planuri ai pentru viitor? Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

 În viitor, voi scrie, așa cum fac și în prezent. Deocamdată lucrez la următoarele două romane, „Aripi iluzorii” și „ În viitor va ploua”.

În final, un mesaj pentru toți care ne urmăresc.

Să fii fericit pentru tot ceea ce ai, pentru faptul că ai șansa să faci orice îți propui. Să fii fericit chiar și atunci când eșuezi, căci în ecuația vieții noastre, avem și semne de minus, dar și de plus. Iar uneori, pentru ca rezultatul să fie pozitiv, mai este nevoie de un minus!

Lasă un răspuns

