Interviu cu Tessa Nadir

17500317_1755492004764788_611197209_o

Bună. Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Pentru început cine eşti? Ce hobby-uri te reprezintă?

Bună ziua Denisa, şi  îţi mulţumesc la rândul meu pentru acest interviu. Sunt autoarea romanelor „Sânge şi flori de portocal” şi „Lacrimi de Ceacâr”. Mă consider o persoană normală cu pasiuni ancorate în sfera literaturii. Îmi plac romanele poliţiste, sunt o fană a filmelor horror iar în timpul meu liber mă ocup cu diverse activităţi hand-made precum şi crearea de prăjituri delicioase.

Cum te simți când îți aşterni gândurile pe hârtie?

În momentul în care mă apuc de scris simt o ambiţie creativă ce îmi canalizează toată imaginaţia şi energia spre conturarea poveştii iar asta mă ajută de multe ori ca întregul proces să curgă practic de la sine.

Înainte să vorbim despre cartile tale ne poți spune cum ai reușit să găsești o editură potrivită sufletului tău pentru ați publica cărțile?

Factorul uman reprezintă un criteriu foarte important pentru mine în ceea ce priveşte colaborarea cu editurile. Am avut plăcerea să lucrez cu oameni profesionişti şi iubitori de literatură care m-au ajutat foarte mult şi cărora le mulţumesc pe această cale.

17474328_1755491998098122_391689673_o.jpg

Cărțile tale sunt părți din sufletul tău, pentru cei care nu știu nimic despre ele cum le poți descrie?

Romanul meu de debut „Sânge şi flori de portocal” este o carte poliţistă în care am încercat să îmbin şi elemente de dragoste, mister, thriller, umor…Este prezentată viaţa unei procuroare care este nevoită în esenţă să aleagă între dreptate şi dragoste.

Cel de-al doilea roman „Lacrimi de Ceacâr” este o poveste horror desfăşurată într-un cadru S.F. în care eroina unei lumi ideale descoperă un artefact ce va dezlănţui toate păcatele şi haosul lumii antice.

Cum te simți când un cititor îți apreciază munca? Și mai ales când citești o recenzie pozitivă?

Sunt foarte bucuroasă când primesc mesaje de la cititori, apreciez tot feedback-ul lor fiind binevenite atât aprecierile cât 

şi criticile constructive. Ca scriitor nimic nu este mai presus de a ştii că eşti citit şi apreciat.

Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

De obicei mă inspir din cotidian, din diversele întâmplări din viaţa mea sau a celor din jurul meu pe care îmi place să le dezvolt cu ajutorul imaginaţiei. De asemenea ador să observ oamenii şi comportamentul lor în diverse situaţii pentru a-i transforma ulterior în personaje sau idei din cărţi.

Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Pasiunea mea pentru literatura poliţistă şi horror m-a determinat să-mi doresc să creez lumi şi personaje pe placul meu. Nu am scris niciodata  cu scopul de a şi publica ci mai mult pentru mine şi cei din jurul meu însă când poveştile au prins contur tot ei m-au convins să continui pe acest drum şi să public.

Știu că ești intrată de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care sunt primele tale concluzii în privința scrisului ?

Cel mai important lucru atunci când te decizi să publici este să ai răbdare pentru că soarta cărţii depinde şi de alţi oameni care la rândul lor au viziuni proprii asupra conţinutului. Este bine să fii deschis la idei şi să iei din experienţa celor care te ajută şi oricâte uşi ţi se pot închide să nu uiţi că tot atâtea ferestre ţi se pot deschide.

Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Din fericire mă număr printre oamenii care scriu uşor şi aproape în orice condiţii. Nu am nevoie de un program sau un decor anume pentru a-mi da frâu liber imaginaţiei.

10. Știu că ai publicat cartea ta de debut , ce ne poți spune despre

şi criticile constructive. Ca scriitor nimic nu este mai presus de a ştii că eşti citit şi apreciat.

Care sunt elementele sau evenimentele din care te inspiri pentru cărțile tale?

De obicei mă inspir din cotidian, din diversele întâmplări din viaţa mea sau a celor din jurul meu pe care îmi place să le dezvolt cu ajutorul imaginaţiei. De asemenea ador să observ oamenii şi comportamentul lor în diverse situaţii pentru a-i transforma ulterior în personaje sau idei din cărţi.

Ce reprezintă scrisul pentru tine? Ne poți spune ce te-a determinat să scrii?

Pasiunea mea pentru literatura poliţistă şi horror m-a determinat să-mi doresc să creez lumi şi personaje pe placul meu. Nu am scris niciodata  cu scopul de a şi publica ci mai mult pentru mine şi cei din jurul meu însă când poveştile au prins contur tot ei m-au convins să continui pe acest drum şi să public.

Știu că ești intrată de foarte puțin timp în această lume a scriitorilor dar ne poți spune care este cea mai semnificativă lecție pe care ai învățat-o ca scriitoare sau care sunt primele tale concluzii în privința scrisului ?

Cel mai important lucru atunci când te decizi să publici este să ai răbdare pentru că soarta cărţii depinde şi de alţi oameni care la rândul lor au viziuni proprii asupra conţinutului. Este bine să fii deschis la idei şi să iei din experienţa celor care te ajută şi oricâte uşi ţi se pot închide să nu uiţi că tot atâtea ferestre ţi se pot deschide.

Ai un program strict atunci când vine vorba despre scris?

Din fericire mă număr printre oamenii care scriu uşor şi aproape în orice condiţii. Nu am nevoie de un program sau un decor anume pentru a-mi da frâu liber imaginaţiei.

10. Știu că ai publicat cartea ta de debut , ce ne poți spune despre ea?

Despre „Sânge şi flori de portocal” apărută la editura Tracus Arte pot spune că reprezintă un început de drum în care am imprimat o tumultoasă poveste de dragoste, un terifiant criminal în serie, multe personaje simpatice şi amuzante, locuri fascinante totul derulându-se într-un mod foarte dinamic, plin de suspans ce ţine cititorii cu sufletul la gură. Cartea se mai poate găsi pe site-ul editurii Tracus Arte, în librării precum şi online pe Libris, Amazon, etc.

Care sunt autorii care ți-au marcat scrisul sau te-au determinat să contureze un roman și să-l publici?

Autorii mei preferaţi sunt desigur maeştrii horrorului şi ai misterului. Îmi plac atât cei americani cât şi cei nord europeni. De asemenea citesc des şi operele autorilor români pe care-i apreciez foarte mult.

Ce planuri ai pentru viitor? Ce ne vei pregăti în materie de cărți?

Pentru viitor pregătesc un roman poliţist precum şi unul de groază.

În final, un mesaj pentru toți care ne urmăresc.

Vă mulţumesc că aţi avut răbdarea şi interesul să mă citiţi şi că sunteţi alături de mine. Aştept să ne cunoaştem cu ocaziile lansărilor şi târgurilor de carte şi în continuare urmăresc cu interes mesajele şi părerile voastre.

Cu respect,

Florinela

 

Lasă un răspuns

