Recenzie ,,Amalia” de Liza Karan

IMG-20170326-WA0015Titlu: Amalia

Autor: Liza Karan

Editura : Virtuală

Anul apariției:2016

Număr de pagini: 234

Nici ploaia nu mă întrista când zâmbetul lui Zain îmi revenea în minte. Avea un zâmbet atât de molipsitor, că uneori mă trezeam zâmbind ca proasta. Mă îndrăgostisem.

Amalia este o carte ușoară care poate fi citită într-o perioadă încărcată sau când dorești să citești ceva foarte ușor. Dacă ai cărți  greoaie și dorești să iei o pauză atunci citește cartea aceasta.

Eu am citit cartea în câteva ore, deoarece avem nevoie de o carte care să mă relaxez și să mă ajute să evadez din lumea meschină care care mă înconjoară.

Amalia este o adolescentă care se îndrăgostește nebunește de Zain, un bărbat mai în vârstă, de cultură și religie diferite de ale ei. Și, când dragostea lor reușește să se ridice mai presus de convingerile fiecăruia, un secret bine păstrat iese la iveală și e pe punctul de a o ruina.

”Această poveste de dragoste este una originală, deloc convențională, menită să nască întrebări și chiar controverse. Puțini sunt scriitorii care îndrăznesc să descrie o poveste de iubire ce începe în cele mai puțin convenționale moduri, într-unul care e, în genere, blamat chiar de morala comună. În plus accentul de roman în egală măsură spiritual, de descriere a unei transformări metafizice, dar și tribulațiile sufletești ale eroinei (credințele sale, visele premonitorii și chiar și blestemele) îl recomandă drept un roman aflat, mai degrabă, în descendența lui Paulo Coelho decât a vreunui scriitor român.”-Alina Sârbu

Amalia este  povestea despre iubirea care îți marchează existența. Este despre cum te vei descurca fără o anumită persoană care a avut impact foarte mare în viața ta. Despre aspectele vieții unor popoare diferite și a diferitelor tipologii umane.

Avem ca protagoniști pe Amalia și pe Zain. Doi oameni diferiți din punct de vedere al religiei, al culturii și al vârstei , o diferență enormă între cei doi. Ei se întâlnesc întâmplător ,  iar scânteia apare instantaneu.

Zain este un om diferit, venit cu afaceri în România. Este un bărbat misterios și îi place să se joace cu sentimentele fetelor pe care le întâlnește, însă viața i se schimbă când o întâlnește pe Amalia. Dar evenimentele care le pun la încercare  relația  trebuie să descoperiți voi.

Amalia este o fată care este la vârsta alegerilor, a nesiguranței și a influențelor. Nu știe ce-și dorește, iar lucrurile care i se întâmplă în viața ei, sunt foarte dureroase. Însă îți va da seama că iubirea o va îndruma să ajungă la persoana hărăzită chiar și peste ani.

Când eram singură, mă gândeam ce o face el când nu este cu mine, iar când eram împreună mă gândeam oare ce gândește despre mine atunci când mă privește.

Ce nu mi-a plăcut la această carte  este diferența dintre Amalia și Zain, este una prea mare, iar modul în care nu-și vorbesc cu săptămânile iar pe urmă se împacă miraculos, dar pentru scurt timp. Modul mamei în care acceptă relația dintre cei doi, seamănă cu o poveste tipică, dar din care vei trage multe învățături.

Cam asta ar fi, dar dacă am omis ceva sper să fi fost ceva minor. Autoarea scrie foarte alert, te captează în paginile romanului și nu-ți mai dă drumul. Te va ajuta să te gândești ce este mai important în viața ta.

Alert, glume și sarcasm. Dar multe învățături care te vor ajuta să alegi lucrurile bune pe care viața ți le scoate în cale. Cu siguranță voi citi orice va publica autoarea.

Dacă doriți să citiți ceva ușor și relaxant , ceva care să vă ajute să scăpați de o durere de cap, atunci Amalia de Liza Kiran este perfectă.

-Sunt la fel cum ai avut tu grijă să mă lași. 

Mai bine uită de mine! Voi încerca să fac același lucru și, dacă am să reușesc, atunci să știi că te-am iertat.

Mulțumesc autoarei pentru exemplar.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

