Interviu

15969939_1562969097053153_1161599672_n

 

1.Bună ziua! Vorbiți-ne despre d-voastră în câteva cuvinte pentru a vă cunoaște.

Bună ziua! Sunt o tânără autoare și bloggeriță, care a publicat până în prezent trei romane. Am debutat, la vârstă de 15 ani cu romanul „Destinule, să te vedem ce poți!”. Sunt pasionată de literatură, psihologie și de limbile străine. Sunt o persoană sociabilă și îndrăzneață, care găsește o plăcere stranie în a-și pune imaginație pe hârtie și sunt pasionată de artă.

  1. Când v-ați descoperit această pasiune? Și cum?

Credeți sau nu, am ajuns la concluzia că ea m-a găsit pe mine. Cumva, m-am simțit întotdeauna atrasă de ficțiune, de faptul că aceasta îmi dădea puterea să mă exprim, să creez și să distrug lumi. Mi-aș dori să am o poveste impresionantă despre cum s-au desfășurat lucrurile, dar adevărul este că totul s-a petrecut într-un mod lent și banal, așa cum vin, uneori, lucrurile cele mai bune în viață. Pe scurt însă, pentru a răspunde la întrebare, pot spune doar că am început prin a scrie fanficțiune (întrucât era mai ușor să experimentezi cu personaje ce aveau deja un trecut), iar la un moment dat am simțit nevoia să scriu ceva de la zero. Când mi-a venit o idee pe care am considerat-o destul de bună și nu de-a dreptul clișeică, m-am pus pe scris.

  1. Cine v-a îndemnat să citiți și să scrieți?

Părinții au fost aceia care m-au încurajat să citesc de la o vârstă fragedă, cumpărându-mi cărți pe genuri cât mai variate până ce mi-am dat seama ce îmi place. Să scriu nu m-a încurajat nimeni, poate decât vocea aceea interioată care-mi spunea că asta este ceea ce trebuie să fac. Ei, însă, au avut o mare influență asupra mea și a gusturilor mele literare, și le sunt profund recunoscătoare că m-au ajutat să pătrund pe calea minunată a literaturii.

  1. De unde vă inspirați pentru cărțile d-voastră?

Nu mă inspir de undeva anume, dar tot ceea ce mi se întâmplă mă influențează. Ideile vin și pleacă, iar unele rămân și se conturează. Cert este că muzica reprezintă un factor foarte important în procesul creației pentru mine. Uneori, ascult o melodie care-mi evocă diferite amintiri și dintr-odată îmi vine o idee.

  1. Cum vă simțiți când scrieți?

Îmi este greu să exprim în cuvinte. Scrisul pentru mine reprezintă eliberare – simt că nu mai există bariere și că pot orice dacă-mi îngădui. Mă simt relaxată și fericită.

  1. Unde vă simțiți în largul d-vastră pentru scrierea unui nou roman?

Pot să lucrez oriunde deși prefer să stau întinsă în pat cu niște fructe lângă mine, o sticlă de apă și având laptopul în brațe. Petrec ore întregi așa, nerealizând cum trece timpul. Nimic nu mi se pare mai confortabil, nici măcar să stau la birou (deși, de câte ori fac orice altceva care necesită un calculator, pot fi găsită acolo).

  1. Ce gen literar n-ași aborda niciodată?

Îmi este greu să mă pronunț în acest moment pentru că sunt o persoană căreia îi place să încerce lucruri noi. În momentul de față, totuși, nu cred că aș aborda genul  tragic. Sunt o persoană mult prea optimistă pentru asta. În plus, cred că scopul unei lecturi este să-ți umple sufletul de bucurie și de speranță, nu să te facă să ți-l simți greu când te întorci la cruda realitate.

15970312_1562969090386487_1897420226_n

  1. Ce cărți le recomandați adolescenților?

Nu aș dori să recomanda o carte anume, din moment ce gusturile se discută. Le sugerez să citească mult, foarte mult, să-și dea seama ce-i atrage. De asemenea, am observat că există o tendință în rândul tineretului spre a fugi de unii dintre marii scriitori, cum ar fi Hugo, Dante, Shakespear, Tolstoi sau Dostoyevsky. Cu timpul, calitatea ar trebui să primeze în ceea ce privește literatură. Putem citi multe cărți într-o viață, importat este: câte dintre acestea sunt capodopere ce ne rămân în suflet?

Adolescenții să citească romane care să-i zguduie, să-i contrarieze și să nu-i lase indiferenți.

  1. În general despre ce este vorba în romanele d-voastră?

Dragostea, prietenia și familia sunt temele care se regăsesc în toate cele trei romane publicate. Consider că aceastea sunt trei elemente esențiale în viața fiecărui om și că ele ne pot influența și contura personlitatea, ajungând chiar să ne conducă viața prin principiile pe care ni le inoculează.

  1. Când ați început să citiți? Și ce carte v-a marcat?

Am început să citesc cam pe la șapte ani – atunci am prins gustul pentru lectură. Cu toate acestea, cărțile care mi-au marcat viața le-am citit mai târziu, pe la vârsta adolescenței. Am citit, până acum, numai trei capodopere care pe mine m-a mine m-au impresionat profund, respectiv „Pe aripile vântului” de Margaret Mitchelle și „Dama cu camelii” de Alexandre Dumas-fiul și „Notre Dame de Paris” de Victor Hugo. Nu pot alege doar una pentru că toate m-au influențat într-un fel sau altul.

  1. Ce ne puteți spune despre cărțile d-voastră?

Romanul meu de debut expune drumul pe care Spencer, o tânără pe băncile facultății, îl parcurge pentru a-l face pe Robbie, cel pe care-l consider sufletul ei pereche, să-și amintească de ea atunci când acesta suferă de amnezie. Romanul este pe centrat pe lupta fetei cu destinul, căruia i se împotrivește cu încăpățânare, de unde și titlul „Destinule, să te vedem ce poți!”

15970619_1562969267053136_725133563_n.jpg

„Slăbiciunea mea ești tu” ești un roman ceva mai dinamic, care aduce în atenția cititorului importanța familiei într-o relație care se presupune a fi interzisă. Jessica Wilder și  Jhon Maxwell sunt inamici încă din naștere, din cauza altercațiilor între familiile celor doi. Dar când sunt nevoiți să lucreze împreună, relația lor înflorește într-un personală. Acum, ei trebuie să se opună rezistenței familiilor, pentru a-și putea continua viața împreuna.

Cel de-al treilea roman, „Ai curajul să iubești!” vorbește despre o tânără pe nume Lara, cu vise mărețe pe care, din cauza lipsei suportului familial, nu crede că le poate atinge. Prietenia ei cu Colin o face să ia decizii surprinzătoare și astfel ajunge să-l cunoască pe Jase. Relația cu el este dificilă dar acest lucru o ajută să se maturizeze.

15935421_1562969103719819_2109170186_o.jpg

  1. Ce hobby-uri mai aveți?

Sunt o persoană foarte activă, căreia nu-i place să stea locului. Așa că atunci când nu scriu sau nu citesc, îmi place să mă plimb, să înot, să dansez. Cumva, încerc să compensez momentele de activitate mentală cu cele de activitate fizică (atunci mintea mea poate să umble hoinară, nestingherită).

  1. Ce cărți doriți să mai scrieți pe lângă cărțile publicate?

Am terminat deja de scris primul meu roman în limba engleză, care este pe genul Fantasy. Sunt ocupată cu publicarea lui, momentan. Am însă idei pentru noi romane, de care mă voi apuca în curând. Următoare cărți pe care vreau să le scriu vor fi legate între ele, deși nu vor constitui o trilogie, și se vor axa pe relația de prietenie a trei tinere de vârste diferite și cum acestea descoperă că mai există, chiar și pentru ele, o șansă la fericire și iubire.

  1. În încheiere un gând sau o vorbă bună pentru cititori?

Citiți! Visați! Credeți! Nimic nu-i imposibil dacă muncești și-ți dorești cu adevărat.

De asemenea, mulțumesc – în numele meu, dar și al scriitorilor de pretutindeni; nu am fi reușit niciodată fără ajutorul vostru.

Lasă un răspuns

