Interviu Anida Lasto

16808425_217785655353873_618858725_n.jpg

1.Îmi pare bine să putem discuta detalii despre scrierile tale, Anida! Cum a luat naștere ZUZU și când ai decis că este momentul potrivit să o publici?

După cum am mai transmis, ne desfășurăm existența într-o societate care-și consumă sentimentele mai mult în mediul online decât în cel offline. Ne dezbrăcăm sufletele și ne mascăm cu grijă defectele. Aparent, ZUZU este un strigăt către tineri, în mod special, pentru a se opri o clipă din conturarea proiecțiilor fără împlinire în viața reală. Însă, se pot regăsi cu ușurință și cei maturi în subtilitatea mesajului transmis. Numele este un alint, Zuzu și Zuzi sunt două jumătăți ale unui întreg neîmplinit. Nu cred că am ales eu momentul, cred că momentul a ales cartea. Independent de mine.

2. Când ai simțit nevoia de a păși în lumea scrisului?

Anul acesta se împlinesc cincisprezece ani de când am scris primele versuri. Am scris pentru mine în tot acest timp. Anul trecut am simțit nevoia de a scrie și pentru ceilalți. Din mine – pentru ei. Cred că nevoia eu-lui de a-și cânta frământările în public vine dintr-un prea plin copt în procesul de maturizare. Însă, este un proces continuu. După ce am depășit limitele timidității, m-am lăsat mânată de impulsul ce a zăcut în mine prea multă vreme și-am decis să împărtășesc lumii bucăți din sufletul meu.

16788288_217785492020556_2076106760_n.jpg

3. Ce simți când scrii și ce te inspiră? Libertate. Trăind în societatea prezentă care îngrădește spiritul prin standarde, care de cele mai multe ori sunt lipsite de valoare, îmi rezerv timp pentru a evada din lanțurile astea criminale. În scris sunt cine vreau eu să fiu, neîncătușată de normele sociale. Inspirația își pierde valoarea în fața rezultatului final. Contează doar emoția cititorului.

16788091_217785368687235_1917299282_n.jpg

4. Ce simți când citești o recenzie a cărții tale sau când cititorii te apreciază?

În astfel de momente, omul din spatele numelui Anida Lasto își împlinește menirea. Mai mult decât orice, simt recunoștință.

5. Ce părere ai despre lumea scriitorilor?

Nu cunosc lumea scriitorilor. Îmi cunosc însă propriul univers și am privilegiul de a-l modela. Nu-mi place nici să presupun. Consider că dincolo de titulatura de scriitor, medic, avocat, lucrător comercial, lăcătuș mecanic ori responsabil de salubritate, contează omul din spatele fragmentării sociale. Fiindcă o titulatură nu te face OM, iar recunoașterea socială sau nivelul financiar pălesc în fața calităților umane precum bunul-simț, onestitatea, decența sau altruismul.

6. Pentru cei care doresc să publice un roman, ce sfaturi le poți oferi din propria experiență?

Nu-mi place să dau sfaturi. Din propria experiență, cel mai important lucru care stă la baza scrisului este adevărul personal. Fii onest cu tine însuți, pentru a fi onest cu cititorii tăi. De va ploua cu pietre, lasă-le să cadă lângă tine și urmează-ți calea în liniște. Dansează cu furtuna din sufletul tău și așterne trăirile în povești autentice. Îndrăznește să fii liber și, cel mai important, nu te opri!

7. Mulțumesc pentru timpul acordat. În încheiere, te invit să spui câteva cuvinte cititorilor și modalitatea prin care pot achiziționa romanul ZUZU.

Mulțumesc și eu! Dragi cititori, ZUZU se poate achiziționa prin comandă la adresa de e-mail anida.lasto@yahoo.com. Citiți tot ce vă pică în mână și căutați-vă fericirea neîncetat!

16776936_217785295353909_550427902_o.jpg

Cu stimă,

Florinela

Un gând despre “Interviu Anida Lasto

Lasă un răspuns

