Interviu cu Silviu Urdea

15578044_227317707694124_924469790536032860_o

Bună! În primul rând îți mulțumesc pentru că ai acceptat să răspunzi la întrebările acestui interviu, în al doilea rând ne poți spune cine Silviu Urdea?

            Bună! Și eu vă mulțumesc!

            M-am născut în 29 ianuarie 1992. De la vârsta de 18 ani am început să practic sportul de forță numit Strongman. La 20 ani am scris primele rânduri din Suflet pierdut (romanul de debut), urmând ca în anul 2014 experiența să se concretizeze în publicarea sa. În Decembrie 2016 am publicat cea de-a doua carte, thrillerul Nu mă tem.

         Pe lângă pasiunea pentru citit și scris, ce pasiunii mai ai? Cum le-ai descoperit și ce te-au determinat să devii atât de bun?

            Cealaltă mare pasiune a mea este sportul. Practic Strongman-ul de mai bine de 6 ani. Până în prezent participat la câteva copetiții internaționale. Mai multe despre asta puteți găsi pe website-ul meu http://www.strongman-romania.com

Cum ai reușit să dai naștere celor două romane ale tale? Pentru cei care nu știu nimic despre ele le poți descrie în câteva cuvinte? 

            Suflet pierdut este un thriller polițist, horror. Pe acesta l-am scris într-un an jumate. Subiectul pur și simplu l-am simțit, iar dorința de a încerca să pun pe hârtie ce îmi venea în minte, m-a făcut să scriu.  Nu mă tem e un thriller-psihologic care a luat naștere din dorința de a scrie ceva… dark. Este al treilea roman scris și al doilea publicat. Scrierea sa a fost una simplă, cursivă, terminându-l în doar patru luni. Povestea asta îmi venise în minte în vara anului 2015, la scurt timp după ce terminasem primul draft al romanului Războiul Legendelor. În octombrie 2015 am început să o pun pe hârtie. Am vrut o carte cu puține personaje, puține locații, aparent simplă, dar întunecată și alertă totodată.

Din ce evenimente, personalități sau lucruri care te fascinează ai reușit să alegi pentru cărțile tale?

            Pot să spun, atunci când încep o carte, inspirația îmi vine din tot ce am acumulat până în momentul acela și din starea de spirit actuală.

 Următorul tău roman ce subiect vei aborda? Despre ce va fi vorba?

            Următorul roman se numește Războiul Legendelor și este un epic-fantasy. Sper să apară la finalul lui 2017.

            Poveste din Războiul Legendelor ne va introduce într-o lume nouă, în stilul Tolkian, acțiunea petrecându-se cu 65 de milioane de ani în urmă, înainte ca asteroidul să distrugă toate creaturile, miturile și legendele fantastice de pe Pământ, din acele vremuri. Vom face cunoștință cu o mulțime de personaje speciale și vom lua parte la evoluția lor.

            Sper să ofer publicului ceea ce îi lipsea, o carte complexă, o lume nouă, personaje emblematice și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a pătrunde în Ținuturile de Veci și virtual, prin intermediul unui website.

15192653_1258009954269206_6475518018608457976_n.png

Din câte știu romanele tale sunt thriller horror , polițist sau psihologic cum e să scrii genul acesta de cărți?

Sincer, eu n-am avut de ales genul cărților pe care le-am scris. Pur și simplu genul thriller face parte din mine.

Cum îi îndemni pe tineri să citească ? Ce cărți le-ai recomanda pentru a-și deschide apetitul pentru lectură?

            Tinerii trebuie să realizeze, mai devreme decât am făcut-o eu, că cititul te ajută. Te ajută pe bune, din toate punctele de vedere. În primul rând, te ajută să evadezi din stresul cotidian și e un mare lucru. Te ajută să te dezvolți, să iei parte la mai multe situații, să trăiești în mai multe lumi și să înveți lucruri noi.

            Le recomand să citească variat, iar genul și-l vor alege în funcție de starea de moment.

 Ce părere ai despre lumea scriitorilor? Care sunt experiențele tale ?

      Este o lume aparte. Cu plusuri și minusuri. Când ai o imaginație bogată, apar efecte pozitive și efecte adverse.   Este o lume în care abia am intrat și sunt într-o continuă cercetare și învățare.

15542361_1289360831134118_7621502966582359675_n.jpg

Cine te-a îndemnat să publici prima ta carte?

            Practic, nimeni. Totul a venit din interiorul meu.

Pentru cei care vor să publice un roman ce sfaturi le-ai da din propria experiență?

            Să nu se grăbească. Să citească cartea Misterul Regelui – Despre scris, de Stephen King, și să țină cont de ce scrie maestrul literaturii în aceasta.

Cum te simți când lumea te apreciază?

   Este un sentiment al împlinirii supreme. Atunci când ști că ești apreciat și lumea te felicită, este dovada reală că ai făcut ceva în viață.

 Pentru a încheia acest interviu transmite un gând bun și un sfat pentru cititori.

Le mulțumesc tuturor celor care au citit acest interviu și nu pot să le spun decât să Nu se teamă, căci Războiul Legendelor se apropie…

Cu respect,

Florinela

Lasă un răspuns

