Recenzie: Urgia și zorile (Urgia și zorile #1) de Renée Ahdieh

c1_urgia-si-zorile_fb1

Titlu: Urgia și zorile (Urgia și zorile #1)

Autor: Renée Ahdieh

Editura: Epica

Anul apariției: 2016

Număr de pagini: 416

Categorie: Literatură universală

Disponibilă: Libris

„- Ce-mi faci tu mie, pacoste de fată?”

Urgia și zorile (Urgia și zorile #1) de Renée Ahdieh este o carte de care am auzit foarte multe lucruri, are note bune pe Goodreads si multe recenzii care o lăudau.

Astfel am reușit sa pun și eu mâna pe acest roman care mi-a amintit de poveștile din cartea O mie și una de nopți pe care le citeam cu mare drag în copilărie.

     Intr-un tinut aflat sub domnia unui tanar rege insetat de sange, fiecare revarsat al zorilor sfasie sufletul unei alte familii. Califul din Khorasan, un baiat de optsprezece ani, e un adevarat monstru. In fiecare noapte, Khalid cere mana unei fete, ca apoi, in fiecare dimineata, sa curme viata noii lui mirese cu o franghie de matase. Cand cea mai buna prietena a Seherezadei ii cade victima lui Khalid, ea jura sa se razbune si, in ciuda varstei ei fragede, de doar saisprezece ani, se ofera sa-i devina mireasa califului din Khorasan. Seherezada este hotarata nu doar sa ramana in viata, ci si sa puna capat, o data pentru totdeauna, domniei despotice a lui Khalid.

    Seara de seara, Seherezada il atrage in mrejele sale, tesand povesti incantatoare, ce-o ajuta sa mai traiasca inca o zi, desi stie prea bine ca urmatorul rasarit de soare ar putea fi ultimul. Dar lucrurile iau o intorsatura cu totul neasteptata: Khalid nu este nicidecum asa cum si l-a imaginat ea. „Monstrul” este doar un tanar cu sufletul zdrobit de o suferinta covarsitoare si indelungata. Iar Seherezada descopera ca, in pofida vointei sale, se indragosteste de el. Dar Seherezada este pregatita sa-i ia viata lui Khalid in schimbul celor curmate de el. Oare dragostea va birui?
Urgia si zorile de Renée Ahdieh , după părerea mea este un roman excelent pentru a ieși dintr-un reading slump sau a vă relaxa în serile friguroase de toamnă, care vă va ajuta să vă lămuriți unle aspecte despre lumea Șeherezadei și a lucurilor din viața ei.
Cartea este una foarte bine realizată, construită foarte armonios si bine conturată cu acele motto-uri la fiecare început de capitol care ne vor ajuta să deslușim ce va întâmplă pe parcursul capitolului.
Șeherezada,  o fata foarte isteață pentru vârsta ei. Își dorește să se răzbune  pentru moartea prietenei ei cele mai bune, însă inima ei o ia la galop fără să-si dea seama și-i dă planurile peste cap. Însă îmi place foarte mult evolutia personajului principal si modul ei de gândire si de a reuși să facă unele lucruri care nimeni nu le-a reușit sa le facă până atunci.
Regele, un băiat chinuit de trecutul său, care ajunge un tiran din cauza unor evenimente din copilăria sa care l-au marcat. Însă daca vom parcurge cartea vom descoperi ca este un băiat foarte bun, care stie sa devină un rege drept și apreciat daca are o persoană potrivită lângă el.
Stilul autoarea este unul foarte plăcut, care se parcurge foarte usor , cu o lirică foarte frumoasă. Din cauza acestor motive nu îți vei da seama când vei termina cartea.
 Sfârșitul cărți m-a lăsat cu multe întrebări, cu cât gândesc la această carte îmi dau seama că-mi doresc cu nerăbdare cel de-al doilea volum . Actiunea, personajele si intriga m-a atras în lumea magică si plina de poveste a Șeherezadei.
   Povestile din O mie si una de nopți împletite cu o lume nemiloasă, crâncenă si elemente fantastice reiese o minunatie de carte , care o vei uita cu greu. Nu prea îmi mai găsesc cuvintele despre cartea aceasta asa ca va indemn pe voi sa o citit deoarece trebuie să o parcurgeți fiecare, să o simțiți.
Pentru că este o cartea ca va urmări si dupa ce ati terminat-o de citit, nu veti rezista până la publicarea celui de-al doilea volum. Ori o citiți în engleză ori vă umpleți timpul cu alte cărți până la apariția celui de-al doilea volum.

„- Şi eu care am crezut, în tot acest timp, că sunteţi un om inteligent, spuse ea, imitându-i, în derâdere, tonul rece al glasului.

Ironia ei subtilă nu-i scăpă califului.

– Şi eu care am crezut, în tot acest timp…, că nu vrei să mori, îi răspunse el, cu o grimasă în colţul gurii.”

„- Mi-e teamă de moarte, îi răspunse ea, printre şuierăturile de vânt.”

Şi mi-e teamă că aş putea pierde acest război în faţa ta.

Multumesc Librăriei Online Libris pentru exemplarul oferit.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

