Recenzie ,,Elsa” de Florina Sanda Cojocaru

12745658_823721117750090_8665678777174512107_n

Titlu: Elsa

Autor: Florina Sanda Cojocaru

Editura: Prim

Anul apariției: 2016

Număr de pagini: 251

Tu ești fata ce se îmbracă în culoare, tu ești însăși culoarea. (…) Eram alb și negru. De la tine am vrut culorile. Deveneai lângă mine ceea ce eu am urât, deveneam lângă tine ceea ce tu disprețuiai. (…) Am devenit ceea ce mimam. 

Elsa , Elsa o carte simplă, dar cu încărcătură emoțională aparte. O carte despre um ar trebui să ne mulțumim cu ceea ce avem și să ne mulțumim cu persoanele care sunt în jurul nostru.

Elsa de Florina Sanda Cojocaru este o carte plină de emoție care ne va face să înțelegem mai bine pe noi și persoanele din jurul nostru.

Iubesc în tine tot ce nu îmi eşti, tot ce puteai să îmi fii, tot ce mi-ai fost.

Stilul autoarei Florina Sanda Cojocaru m-a atras de la primele pagini. M-a atras în lumea Elsei fără a mă mai lăsa să plec până nu-i descopăr întreaga poveste.

Autoarea m-a uimit la fiecare pagină citită. Nu am puttut lăsa cartea din mână, am citit-o în două zile, înainte să încep școala.

Stilul frumos care te va uimi la fiecare pagină citită. Descrierea care te face să înțelegi mai bine ce simte personajul principal și să realizezi ce bine este construită.

Cu siguranșă voi citi și celelalte cărți ale autoarei Florina Sandu Cojocaru, pentru că este una din autoarele mele preferate.

Scrisori pe care nu le voi trimite niciodată. Uneori devin răutăcios. Mă întreb dacă eu am fost cel mai iubit din toţi iubiţii tăi. De la mine nu ai nimic. Poetul tău trăieşte puţin prin Mascha, iar danezul… Unde sunt eu în sufletul tău? Mai sunt? Asta e întrebarea. Cred că ţi-ai dat seama că nu am făcut altceva decât să îţi dau un imbold, pentru că tu, mai apoi, ţi-ai găsit singură calea. Nu e frumos? Îmi dai voie să mă amăgesc cu gândul că am fost cineva în viaţa ta? Mi-ar fi mult mai simplu.

Acum să trecem să vorbim un pic despre romanul Elsa.

După părerea mea este un roman minunat, care ajută să înțelegem mai bine multe tipologii umane. Să înțelegem mai bine de ce aleg acele lucruri și cei determină să se îndepărteze de unele persoane.

Elsa o simplă fată care știe să se descurce, însă uneori nu mai poate să treacă prin viața care-i preserată doar cu lucruri bune sau mai putin  care o ajută să se formeaze. O fată puternică, care trebuie să se descurce.

Cartea este de fapt un bildugsroman care ne prezintă evoluția personajului eponim Elsa . cum ajunge aceasta să aibă familia din final, însă să iubească cu adevărat o persoană care a ajutat-o să treacă peste multe evenimente din viața ei.

,,Cândva”, șopteam ca pentru mine. A fost acel cândva, a trecut, iar eu va trebui să îmi continui viața. Nu am să neg niciodată această apropiere. Ea îmi hrănește existența.

Elsa este partea noastră puternică, dacă am știi să o ascultăm am reuși să ne facem pe noi mai buni, să ne înțelegem cu cei din jurul nostru.

Personajele , aventurile și trăirile personajelor ne vor ajuta să ne înțelegem cine suntem noi. Să ne ajutăm să fim ceea ce dorim să fim .

O carte în care m-am regăsit mult. Puținele sunt cărțile de genul acesta, însă când le găsesc nu-mi m-ai dau pace. Acesta mă vor ajuta să trec peste viața tulbure care mă așteaptă.

Dacă aș sta să vorbesc acum despre Elsa aș vorbi ore întregi, însă acest lucru n-ar avea rost, așa că vă îndemn să o citiți chiar voi pentru că nu veți regreta.

Dacă Doc nu ar fi existat, ar fi trebuit să-l inventez.

Mulțumesc autoarei pentru exemplarul oferit.

Cu stimă,

Florinela

 

 

Lasă un răspuns

