Recenzie Te iubesc și te omor în primavară / Je t’aime et je te tue au printemps de Maria Dimian

14741153_581070682095285_625817630_n

Titlu: Te iubesc și te omor în primavară / Je t’aime et je te tue au printemps

Autor: Maria Dimia

Editura: Smart Publishing

Număr de pagini:94

Anul apariției: 2016

ne căutăm unul pe celălalt

printre culori și triocuri străine

Cartea  de poezii Te iubesc și te omor în primavară / Je t’aime et je te tue au printemps de Maria Dimian trebuie citită de orice român. După părerea mea este o carte foarte bună care trebuie studiată și la școală.

Cărțile autoarei le poți cumpăra în privat direct de la autoare și volumul de poezii de pe site-ul editurii Smart Publishing și chiar vă îndemn să le cumpărați.

Poezia Mariei Dimian nu vine oricum, ci după două romane, publicate deja. Am detectat în planul lor diegetic o însuşire comună, bazată în special pe un anumit tip de psihologizare caracterială, coagulat în jurul ideii de pedagogie negativă, dar nu numai. În cel de-al doilea roman, Doamna cu părul roşu, personajul Sofia găseşte o soluţie la felul ei degradant de a fi, anume crima. Iar crima sau autocrima, în cazul ei, poate fi interpretată şi ca o crimă simbolică, a depăşirii unei anumite bariere mentale, de ce nu şi a unei vârste.

Te iubesc și te omor în primavară este cartea mea de poezii preferată  anul acesta. Deoarece este plină de încărcătură emoțională. Mă face să mă descoper pe mine , cât și pe pesoanele din jurul meu.

Maria Dimian o autoare foarte tânără dar cu potențial. Stilul simplu, cuvinte pline de emoție care te vor ajunge la inimă. Vei descoperi poezii care te vor ajuta să te înțelegi pe tine, cât și pe persoanele din jurul tău. Maria Dimian este una din autoarele mele preferate , care îi voi citit cu drag  toate cărțile.

Cartea este biloinvgă având poeziile traduse în franceză ( lb. franceză este una din pasiunile autoarei) . Pe lângă poeziile taduse mai sunt și fotografii care sunt bine plasate în conținutul cărți.

Poeziile autoarei sunt pline de iubire, de melancolie și sacrificiu. Cred că am citit cartea aceasta în câteva zile din cauză că mi-a plăcut prea  mult și nu voiam să se termine.

Cartea aceasta am citit-o în zilele dogoritaore de vară după ce mai scriam la matematică. Te iubesc și te omor în primavară era o pauză bine merită după o zi grea sau după lungi de treabă Cărțile autoarei mă ajutau să mă relaxez și să mă simt mai bine.

Pentru că este carte care te vor ajuta să descoperi cine te înconjoară, cine ești tu și ce vei simți în momente importante din viața ta.

Nu știi ce să mai spui după ce vei citi cartea autoarei pentru că este bine cosntruită și frumos adresată persoanelor de orice vârstă.

Mă bucur să descopăr mulți autori români cu potențial și că le am cărțile pe rafturile biblioteci mele.

Cartea Te iubesc și te omor în primavară trebuie să o citiți , trebuie să o descoperiți, să simțiți sentimetele care le-a transpus autoarea în versurile minunate. Să știți ce simte o autoare tânără și cum reușește să vă uimească prin modul care scrie.

V-o recomand și vă îndemn să citiți cărțile Mariei.

trăiește în moment ,

în stele și orizonturi de oglinzi întoarse

Mulțumesc autoarei pentru exemplarul oferit.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

