Interviu Liza Karan

14233889_980236045409028_996338029_o

  • Bună! Îți mulțumesc că ai acceptat să-mi răspunzi la întrebări. Spune-ne cine ești.

Bună! Îţi multumesc şi eu.

Sunt Liza Karan, autoarea romanului „Amalia”, jurnalistă de profesie şi mamă cu normă întregă.

  • Cum ai intrat în lumea scrisului și a cititului ?

Ca să intri în lumea cititului este de ajuns să descoperi o poveste “pe sufletul tău” şi apoi totul vine de la sine. Mai cauţi una şi încă una, până când, după nişte ani, în care ai citit nenumărate pagini, te trezeşti că-ţi vine o idee şi începi să înşiri cuvinte pe hârtie. Aşa am intrat eu în lumea scrisului.

  • Din ce întâmplări te-ai inspirat pentru romanul tău?

Povestea este o ficţiune, dar anumite pasaje sunt inspirate din realitate, din viaţa mea. O sursă de inspiraţie a fost, în primul rând, soţul meu, de origine irakiană. Apoi, călătoriile la Bagdad, relaţia cu fiul meu, cu părinţii şi cu sora mea, cărora, pe această cale, ţin să le mulţumesc din suflet că există, că mi-au fost alături, că m-au susţinut şi m-au încurajat în deciziile pe care le-am luat.

14249273_980236968742269_1283114155_n.jpg

  • Însă pentru cei care nu știu nimic despre cartea ta, ce ne poți spune despre ea?

 Amalia este,  în primul rând, o călătorie iniţiatică. Întâlnindu-l pe Zain, un bărbat mai în vârstă, de cultură şi religie diferite de ale ei, eroina trece de la stadiul de adolescentă la cel de femeie, cunoscând iubirea, pasiunea, dragostea, furia, gelozia, iertarea şi resemnarea.

Amalia este şi un tribut adus femeilor de pretutindeni, acelora care, în numele iubirii, îşi dăruiesc sufletul şi trupul, sunt dispuse să se sacrifice pentru bărbatul pe care îl iubesc, fac compromisuri, dar au și puterea să se ridice atunci când simt că sunt trădate, mințite, înșelate în așteptările lor și, fără niciun regret, o iau de la capăt.

Chiar dacă este o ficțiune, Amalia este povestea reală a fiecăruia dintre noi. Este o poveste emoţionantă de iubire, credinţă şi curaj, care ne spune că visurile în care credem cu tărie se împlinesc.

Dacă v-am stârnit interesul şi doriţi să achiziţionaţi romanul “Amalia”,  puteţi vizita pagina de autor:    https://www.facebook.com/KaranLiza/

 14249273_980236388742327_1531091938_n

  • Cum te simți în noua lume în care ai pășit?

Mă simt de parcă am revenit la matcă. Şi asta e minunat.

 

  • Când va apărea un nou roman scris de tine? Și ce temă vei aborda?

Prefer să fie o surpriză. În plus, nu depinde numai de mine. Deocamdată nu pot spune decât că, la cererea fanilor, promit o continuare a “Amaliei”.

 

  • Cum ți-ai descoperit pasiunea de a scrie?

N-aş spune că eu am descoperit-o pe ea. Cred că, mai degrabă, ea m-a descoperit pe mine. Simt că a existat întotdeauna în mine, în stare latentă, şi, la un moment dat, pur şi simplu a izbucnit.

 

  • Cine te-a îndemnat să publici un roman?

La 30 de ani, nu te mai îndeamnă nimeni să faci ceva anume. Cu toate că nu este universal valabil, se presupune că ţi-ai stabilit priorităţile şi că ştii ce vrei de la viaţă. Însă, dacă m-ai întreba ce m-a îndemnat să public acest roman, ţi-aş spune că dorinţa de a dărui. Dintotdeauna mi-a plăcut să dăruiesc. Doar că de data aceasta îmi doream să fie ceva mai special şi nu ştiam ce. Într-un moment mohorât din viaţa mea, m-am întrebat: “Ce-mi doresc acum?”. Şi o voce a grăit timid: “Iubire şi speranţă”. Aşa am aflat răspunsul: o poveste de iubire, plină de speranţă, era cel mai bun lucru, pe care puteam să mi-l ofer mie şi celorlalţi.

14247936_980236788742287_1967150794_o

 

  • Ce putem învăța din cartea ta?

Să ne acceptăm pe noi înşine şi pe ceilalţi, cu temeri,  calităţi şi  defecte. E singura cale prin care putem să atingem împlinirea. Să credem în noi, în puterea gândurilor şi în frumuseţea visurilor noastre.

Din romanul “Amalia”, cititorii mai pot învăţa că orice obstacol este, de fapt, o treaptă pe scara evoluţiei, care a fost creată cu scopul de a ne înălţa şi nu de a ne împiedica. În definitiv, nu există obstacol mai mare decât propria viziune.

 14248123_980272858738680_1581376349_o

  • Recomandă 5 cărți cititorilor.

“Imposibilă uitare” – Josephine Cox

“Veronika se hotărăşte să moară” – Paulo Coelho

“Îngerul păzitor” – Danielle Steel

“O plimbare de neuitat” – Nicholas Sparks

“Puterea dragostei” – Barbara Taylor Bradford

 

  • În final un gînd bun celor care ne urmăresc.

Nu lăsaţi regretele să ia locul visurilor! Dacă e nevoie, petreceţi de două ori mai mult timp cu voi înşivă, redescoperiţi-vă, fiţi conştienţi de ceea ce vă doriţi cu adevărat şi acţionaţi.

Vă mulțumesc pentru interviu.

Cu respect,

Florinela

Lasă un răspuns

