Recenzie Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă

14079869_693372714143997_3954546323412981547_n

Titlu: Oameni, îngeri și demoni

Autor: Lina Moacă

Editură: Herg Benet

Anul apariției:2014

Număr de pagini: 712

Categoria: Literatură Română

Disponibilă; Libris

„Apa îmi spală lacrimile, îmi curăţă ochii, îi limpezeşte. Aş vrea să poată pătrunde şi în interiorul trupului să-mi curețe sufletul încărcat de reziduuri. Dar ştiu, e imposibil, durerea nu poate fi îndepărtată, m-am născut odată cu ea. Nu mai am nicio îndoială sunt o însemnată de genele răului.

Demult am dorit să citesc această carte după ce am citit Valuri de viașă de aceași autoare. Speram că romanul Oameni, îngeri și demoni să se ridice la nivelul primei cărți care am citit-o.

Însă după părerea mea este mai bună, mai complexă și cu personaje frumos conturate cum ne-a invățat Lina până acum.

Gemenii Willy și Lilly, creaturi de-o frumusețe neobișnuită și având puteri supranaturale, sunt Fiii Luminii. Lilly își dorește să cunoască oamenii direct, trăind în mijlocul lor, și își convinge fratele să se mute în București. Aici, cei doi o întâlnesc pe Alexandra, fiica unui afacerist lipsit de scrupule. Deși la început Willy nu este de acord cu implicarea lor în problemele muritorilor, la insistențele lui Lilly acceptă o căsătorie de conveniență cu Alexandra, pentru a o scoate de sub tutela distructivă a tatălui.

Crimele, fățărnicia, răutatea împânzesc orașul și restul provinciilor. Odată ce Lilly se angajează să-i pătrundă tainele, pentru ca dreptatea să triumfe, piramida întunecată se clatină. Însă, în străfundul pământului, de pe tronul întunecat, Willworf – sprijinit de Marele Iluminat – făurește planuri de atac, așteptând momentul potrivit să-și surprindă fratele și nepoții.

Povești despre iubire, dezamăgire, speranță, dăruire, altruism, din trei perspective feminine diferite. Pe tot parcursul lecturii, o întrebare revine: oare iubirea, singură, poate schimba lumea?

Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă este o carte care ne prezintă de fapt cum este societatea noastră.

În oamneii care știu să se aprecieze, în oamenii care au tendințe demonice și sunt influențați de anumite aspecte și acei oameni care cu ajutorul rugăciuni sunt ca niște mici îngeri pe pământ.

Personajele principale îmi plac foarte mult cum sunt construite, deoarece ne arată cum ar trebuie să ne comportăm în momente limită . Când inima ne spune un lucru chiar trebuie să-l urmăm, nu să fugim de ce ne spune, chiar dacă în toate momentele ne îndeamnă la bine.

Cartea este structurată în trei părți. Prima parte este din prisma lui Lilly, aflând mai multe desprea ea și familia ei. A doua parte este din perspectiva Alexandrei, o fată care face lucruri caritabile, dar fuge de cei spune inima și îți face mult rău singură, însă îi este mereu aproape pritetenea ei care este bolnavă de cancer.

În ultima parte o avem pe Mihaela ca prozatoare și veți afla mai multe despre ea dacă citiți cartea.

Mi-ar fi plăcut enorm să pătrund mai mult în lumea lui Willy, deoarece este un băiat foarte misterios , dar știe să-și ascundă sentimentele , dar până la urmă își dă seama că-și face rău singur. Deoarece îmi place foarte mult gândirea lui și perspectiva prin care vede el lumea.

Cum ne-a obișnuit Lina scrie într-un mod foarte armonios, plin de de descrie și metafore, care te ajură să înțelegi lumea personajelor ei. Îmi place enorm cum scrie această autoare și pot să spun că este una din preferatele mele. Îi voi citi cu drag cărțile și orice v-a publica dânsa.

În final vă recomand cu mare drag cărțile autorilor români , deoarece veți găsi adevărate perle ale literaturii noastre și nu veți regreta nici un pic. Citiți, citiți și deveniți oameni frumoși.

„Secundele se scurg într-o tăcere deplină şi nu pot decât să-l ţin – chiar şi cu braţele goale şi inima spintecată, doar pentru mine, într-o ultimă clipă.”

„Capul sus! Dacă nu vrei să-i stârneşti milă, controlează-te, refugiază-te sub o mască unde nimeni nu te poate găsi, îmi spun nervoasă.”

„Ridic privirea astfel încât steluţele pufoase să-mi atingă şi chipul. Îmi plăcea felul cum, în contact cu pielea mea caldă, se dizolvau în stropi de apă ― stropi care la rândul lor, odată ce atingeau pământul rece, se transformau în mici statui de gheaţă.”
 
Mulțumesc Librăriei Online Libris pentru exemplarul oferit pentru recenzie.
Cu mult respect și iubire,
Florinela

 

 

 

 

3 gânduri despre “Recenzie Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă

Lasă un răspuns

