Recenzie: Mara Dyer. Începutul (Mara Dyer #1) de Michelle Hodkin

mara-dyer-inceputul_1_fullsize.jpg

Titlu: Mara Dyer. Începutul (Mara Dyer #1)

Autor:Michelle Hodkin

Editura:  Trei

Anul apariției: 2016

Număr de pagini: 464

„- Nu-mi doresc nimic cu adevărat. Nu e nimic ce să nu pot face. Nu-mi pasă de nimic. Indiferent ce s-ar întâmpla, sunt un impostor în viaţă. Un actor în propria mea viaţă.”

Mara Dyer. Începutul (Mara Dyer #1) de Michelle Hodkin este doar primul volum al seriei care te lasă mască. Acțiune , suspans și răsturnări de situație de neimaginat.

Pot să spun că eram foarte sceptică în legătură cu această carte. Am auzit destule păreri bune despre ea și speram că n-o să-mi placă. Însă lucrurile n-au stat așa.

Am terminat de citit această carte în două seri, deoarece se citește foarte repede . Lucrul care m-a făcut să termin o carte așa repede este modul cum a fost scrisă și personajele ei.

Mara se trezește într-o bună zi la spital, fără să știe de ce se află acolo și ce anume i s-a întâmplat. Amintirile îi revin treptat și dureros, știe că a avut un accident îngrozitor, în care prietenii ei au murit, dar ea a scăpat aproape fără nicio zgârietură. Deși familia ei hotărăște să înceapă o viață nouă în Florida, amintirile o asaltează pe Mara, provocându-i episoade psihotice.
În acest amestec straniu de nebunie și realitate, Noah, cel mai frumos băiat pe care l-a văzut vreodată, pare să se fi îndrăgostit de ea.

Cât din aventurile Marei Dyer sunt vis și cât sunt adevăr? E doar o adolescentă care suferă de sindrom post-traumatic sau există ceva mai misterios în spatele închipuirilor ei?

„Talentul și inteligența lui Michelle Hodkin sunt evidente – de la descrierile înfricoșătoare la scenele romantice. N-am mai citit așa ceva.” Veronica Roth

Michelle Hodkin este o autoare care știe să te țină în priză. Nu te lasă să ieși din paginile cărți ei până nu află ce s-a întâmplat cu pesonajele.

Stilul este plin de suspans și delicatețe,cu o descrie foarte bine realizată și cu idei ingenioase. Autoarea știe să ne țină în suspan cu răsturnările de situție și acțiune complexă.

Cel mai mult mi-a plăcut la această carte cum autoare a împletit acțiunea cu suspansul, horror-ul cu romance-ul, iar răsturnările de situație cu evenimente pe măsură.

Protagonsita noastra, Mara Dyer, suferă un șoc. În urma unui accident își pierde cele mai bune prietene și iubitul. Însă nu-și amintește nimic, absolut nimic despre moartea lor.

Pe parcursul romanului ne putem da seama de evoluția personajului principal și a celorlalte persoane care apar în viața Marei. Vor deveni mai cu capul pe umeri, se vor mai cunoaște pe ei înșiși și se vor accepta așa cum sunt.

Mara se întâlnește la școala cea nouă cu Noah Shaw. Un băiat care are tot ce îți dorește, înafară de cineva care să-l cunoască și să țină la el. Un băiat care este urmărit de toate fetele, deoarece este un adolescent frumos și cu bani , care face multă valvă unde se află.

Acest Noah la început este foarte misterios și mândru de ceea ce este. Însă spre finalul romanului ne dăm seama ce mult a evoluat și că nu este ceea ce pare. Și acest lucru mi-a plăcut.

Intriga și ideia aestei cărți îmi pare foarte ingenioasă. Îmi place că autoarea știe să ne introducă în lumea ei plină de lucuri periculoase și nebune.

Felul cum scrie despre gândurile și pățanile protagonistei îmi place enorm, deoarece ne putem da seama cum se simte o persoană după ce își pierde cei mai buni prieteni și află că s-ar putea să fie diferită de celalte persoane dragi ei.

Vă las pe voi să descoperiți lumea fascinantă a Marei Dyer. O lume plină de suspans , nebunie și lucruri care îți vor lăsa multe întrebări până la apariția următorului volum . Vi-l recomand cu drag.

 „- Trebuie să fii artist sau nebun, o fiinţă posedată de o infinită melancolie, ca să distingi dintr-odată micul şi fatalul demon printre copiii normali, a spus el cu glas scăzut şi moale, cu un puternic accent britanic. Ea stătea acolo, neştiută de ceilalţi, ea însuşi ignorându-şi fantastica putere.”

Mulțumesc TârgulCărții pentru că mi-au oferit un exemplar pentru recenzie.

Cu stimă,

Flroinela

3 gânduri despre “Recenzie: Mara Dyer. Începutul (Mara Dyer #1) de Michelle Hodkin

  1. Frumoasă recenzia. Am citit destule recenzii favorabile pentru această carte. În fine, știu de mult timp de carte însă până când a fost publicată și la noi în țară nu mă gândeam că o să mă intereseze atât de tare.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

