Recenzie Răspântii de Ally Condie

Raspantii+de+Ally+Condie

Titlu: Răspântii

Autor:Ally Condie

Editura: Litera

Anul apariţiei: 2012

Număr de pagini: 320

“A trecut atâta timp de când mi-am permis să mă înfurii, încât nu doar simt furia. Îmi umple gura şi o înghit; are un gust înţepător şi metalic, de parcă aş mesteca folie de aluminiu.„

O continuare pe măsura aşteptărilor mele. Volumul doi din seria Legăminte de Ally Condie este o carte care se ridică la nivelul aştepărilor oricărui fan al seriei.

Seria Legăminte de Ally Condie n-are cum să nu-ți placă, însă fiecare are dreptul la părerea sa proprie. Mie una chiar îmi este pe plac.

Construcția și evoluția personajelor, aventurile și constrângerile te pun pe gânduri. Te fac să realizezi câtă importanță au persoanele care te înconjoară și evenimetele care te formează ca persoană.

In cautarea unui viitor care s-ar putea sa nu existe si obligata sa decida alaturi de cine vrea sa traiasca, Cassia calatoreste in Provinciile Exterioare, pe urmele lui Ky rapit de catre Societate si trimis la moarte sigura, doar ca sa descopere ca el a evadat, lasand insa mai multe indicii.

Cautarea aceasta o face sa puna la indoiala tot ce are mai scump chiar atunci cand descopera sclipirile unei alte vieti dincolo de granita. Dar cand Cassia este aproape sigura de viitorul ei alaturi de Ky, o invitatie de a se alatura revoltei, o tradare neasteptata si o vizita-surpriza din partea lui Xander care ar putea detine cheia Rebeliunii si a inimii Cassiei schimba din nou cursul jocului.

La marginea Societatii, acolo unde raspantiile ingreuneaza drumul, nimic nu este asa cum te-ai astepta sa fie.

Cum ne-a obișnuit autoarea în primul volum al seriei cu stilul ei de scriere , în al doilea volum ne putem da seama că a mai evoluat. Scrierea este mai complexă, dezvoltarea personajelor este mai bine conturată ca în primul volum și stilul narativ este parcă mai frumos.

Protagoniștii romanului Răspântii s-au maturizat față de primul volum. Au devenit oamenii în toată firea , care știu să diferențieze binele de rău , să-și acceaptă calitățile și defectele dar, uneori orgoliul este prea mare și reușește să le facă rău, chiar dacă se iubesc.

Îmi place foarte mult construcția cărții, caracterul personajelor și intriga celui de-al doilea roman. Mai ales că autoarea aduce noi răsturnări de situție.

Făcundu-te să plângă, să râzi, să suferi și să  iubești împreună cu personajele noastre principale.

În această carte este prezentă perspectiva duală . Cele două voci care vorbesc în această carte sunt Ky și Cassie. Chiar mi-a plăcut să le descopăr ideile și perspectiva asupra problemelor care le măcinau timpul.

Cel mai mult mi-a plăcut să le văd iubirea care o poartă unul celuilalt prin ochii fiecăruia. Cum prezintă detaliile persoanei iubite și felul în care se privesc, iubesc și se comportă unul cu celălalt.

Pot să spun că romanul s-a ridicat la nivelul așteptărilor mele, chiar dacă primul volum l-am citit cu mult timp în urmă.  Chiar doresc să văd cum se încheie această serie. Să văd ce se întâmplă cu societatea în care trăieșt Cassia.

Nu știu ce să mai spun despre Răspântii de Ally Condie, deoarece pe mine m-a lăsat fără aer, m-a făcut să mă gândesc la viață. Cum ne înșeală societatea, cum nu ne trăim sentimentele cum trebuie și cel mai rău ne batem joc de cei de lângă noi.

Vă recomand din tot sufletul această serie! Nu vă spun decât atât să aveți ambele volume când doriți să o începeți, deoarece nu o veți mai lăsa din mână.

„Eu şi Cassia stăm cât de aproape putem unul de altul. Se sprijină de mine şi o cuprind cu braţele. Nu mă amăgesc cu ideea că îi dau putere – asta face şi singură -, dar faptul că o ţin mă împiedică pe mine să mă destram.”
„Toţi au ceva frumos. La început i-am remarcat lui Ky ochii – şi încă îi mai iubesc. Dar iubirea îți permite să priveşti, să priveşti şi iar să priveşti. Observi pielea de pe spatele mâinii, o răsucire a capului, un mers anume. Când iubeşti pentru prima oară, te uiţi ca un orb şi vezi totul ca pe un întreg minunat, mult iubit, sau ca pe o frumoasă sumă a unor părţi frumoase. Dar când îl vezi pe cel pe care-l iubeşti alcătuit din bucăţi, din „de ce: –uri – „de ce merge aşa, de ce închide ochii aşa” -, nu poţi iubi şi acele părţi şi e o dragoste mai complicată, dar şi mai completă.„

Mulțumesc Editurii Litera pentru exemplar.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

