Recenzie Tronul de cleștar de Sarah J. Maas

14018012_555017568033930_486457129_n

Titlu: Tronul de cleştar

Autor: 

Anul apariţiei: 2013

Editura: RAO

Număr de pagini: 512

Categorie: Literatură universală

Disponibilă: Librăria Online Libris

„Mâine, pe vremea asta, va fi închisă între zidurile acelea. Dar noaptea aceasta… noaptea aceasta era atât de liniştită, asemenea calmului dinaintea unei furtuni.

Îşi imagină că întreaga lume era adormită, vrăjită de verdele-marin al castelului. Timpul venea şi trecea, munţii se înălţau şi se prăbuşeau, lujerii cotropind oraşul cufundat în somn, ascunzându-l sub straturi de ghimpi şi frunze. Ea era singura persoană trează.”

Tronul de cleștar de Sarah J. Mass este o carte care voiam să o citesc cu mult timp în urmă, însă n-am reușit decât acum. Este o carte despre care am auzit multe lucuri bune și mai puține bune.

Ba că este ca orice serie young adult, ba că se aseamănă cu seria cu tare, ba că e prea populară și nu merită citită. Însă am zis mai bine , măi fetițo, citește-o tu singură și vezi dacă e pe gustul tău.

Ce crezi? Ai ghicit? Normal că e pe gustul meu! O carte plină de aventură suspans, iubire, regi care îți folosesc supușii, nobili care știu să-și respecte aliați și multe alte lucruri care pe mine m-au impresionat ( înafară că presimt un triunghi amoros în volimul doi).

O INIMĂ DE GHEAŢĂ.
O VOINŢĂ DE FIER.
FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU ASASINA.
FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU CELAENA SARDOTHIEN.
FRUMOASĂ. UCIGĂTOARE. CU UN DESTIN MĂREŢ
În întunecatele şi mizerabilele ocne din Endovier o fată de optsprezece ani îşi ispăşeşte o condamnare pe viaţă. Ea este o asasină, cea mai bună din breasla ei, dar a făcut o greşeală fatală. S-a lăsat prinsă. Tânărul căpitan Westfall îi oferă o ieşire: libertatea în schimbul unui uriaş sacrificiu. Celaena trebuie să-l reprezinte pe prinţ într-o competiţie până la moarte – luptând cu cei mai talentaţi hoţi şi asasini ai ţării. Indiferent dacă rămâne în viaţă sau moare, Celaena va fi liberă. Indiferent dacă câştigă sau pierde, ea îşi va descoperi adevăratul destin. Dar va putea să se înmoaie inima ei de asasin?

Stilul autoarei m-a cucerit din primele pagini. Efectiv mi-a plăcut cum a prezentat trăirile interioare ale protagonistei și personajelor care o înconjurau. Felul cum prezintă aventurile asasinei și modul ei de gândire diferit . Cel mai mult mi-a plăcut cum prezintă răsturnările de situație și deciziile limită ale personajelor.

Celaena Sardothien asasina de temut a regatului în care trăiește ( ești cam tare puștioaico , chiar dacă ai 18 ani ). Îmi place modul ei de a gândi și a acționa în momente limită. Cum îți prezintă ideile în fața prințului și a celor ce înconjoară.

O competiție, cei mai buni din regat, oare cine v-a fi Campionul regelui? Asta vă las pe voi să descoperiți!

Pe lângă această competiție se mai află și un rău absolut în palat acre omoară toți campioni. Cineva trebuie să afle cine este acea persoană , însă nici un indiciu nu este găsit, dar asasina noastră il descoperă într-un final.

Îmi place mult legătura dinte asasină și prințul moștenitor. Felul în care se comportă unul cu celălalt, discuțiile lor în contradictoriu și modul cum se privesc sunt cu totul deosebiți. Însă rangul și societatea nu-i lasă să-și treacă mai departe, iar acest pas îi afectează pe amândoi.

Însă mai este cineva care o iubește pe Celaena, însa acesta nu vrea să-și destăinue iubirea. Dacă sunteți curioși, vă las pe voi să descoperiți, cu îndemul de a vă spunde că nu regreatți.

Pot să spun că mi-a plăcut să fiu pentru câteva ore în minte unei asasine, a unui prinț și a unui conducător al gărzilor. Am învățat foarte multe de la ei.

În final vă recomand cu căldură seria deoarece veți descoperi lumi noi, însă nu pe gustul tuturor.

“Toţi purtăm cicatrici. Se întâmplă ca ale mele să fie mai vizibile decât ale celorlalţi.”

Mulțumesc Librăriei Online Libris pentru exemplarul oferit.

4 gânduri despre “Recenzie Tronul de cleștar de Sarah J. Maas

  1. Am și eu cartea în engleză. Am cumpărat-o vara asta din Okian, din Brașov. Nu am apucat să răsfoiesc mare lucru, însă de mult timp voiam să o cumpăr. Mi se pare mai mult, din câte am citit de pe spate și din recenzii, o poveste cu Black Widow, tânără, dintr-un univers paralel implicată într-un turnir și, totodată, într-un triunghi amoros.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

