Interviu Ioana Dumitrăchescu

10410318_10209249817107131_2042039810638720902_n.jpg

Bună ziua! În primul rînd doresc să vă mulțumesc pentru că ați acceptat să-mi răspundeți la întrebările care urmează, în altă ordine de idei spuneți-ne cine este Ioana Dumitrăchescu .

Bună Denisa. Îți mulțumesc pentru acest interviu minunat. Cine este Ioana? În primul rând sunt o persoană creativă și visătoare. Îmi place foarte mult să scriu. Este pasiunea mea de când eram mică. Aveam 10 ani când m-am apucat de scris și de atunci până acum au trecut aproape 20 de ani. Și tot mai continui să o fac. Cred că m-am născut pentru asta. Fiindcă cea mai mare bucurie pentru mine este să aștern cuvinte pe hârtie. Povești. Să creez lumi noi. Personaje. Am în plan să scriu peste 100 de cărți în această viață. Deja am scris aproape 10 cărți. Deci, mai am până să ajung acolo. Dar, aș vrea să trăiesc doar din scris. Este visul meu cel mai mare. Să devin scriitoare internațională. Ioana mai este și un om de afaceri, începător, ce-i drept, dar îmi doresc să fac ceva în lume, care să rămână acolo. Pe lângă editură am în plan și o librărie, o cafenea literară, poate chiar și o tipografie. Vedem ce ne aduce viața.

Ce v-a determinat să puneți în aplicare și reușiți să creați o nouă editură?

După ce am terminat de scris “Lacrimi de îngeri(dincolo de viață)” și „Crimă în poziție de ofsaid”, am vrut să public aceste cărți. Dar surpriză! Cum este de așteptat, editurile din țara noastră, nu acceptă așa ușor un scriitor debutant. M-au dezamăgit când nu mi-au mai răspuns sau mi-au spus că nu. Și atunci mi-am zis că singura soluție ar fi să am propria mea editură. Bineînțeles, au trecut anii. Eu am continuat să scriu, să sper, să visez. Între timp am scris și următoarea carte, “Atingerea magică a iubirii”. A urmat “Atracția și visele”, „Abundența și prosperitatea fac parte din tine”, cărți de non-ficțiune care trec foarte bine pe piața românească. Visul meu continuă să fie cel legat de autorii români. Îi văd strălucind în librăriile din întreaga lume. Fiindcă merităm! De ce să fim cunoscuți doar după ce murim? Recent am citit articole despre Mihail Sebastian, feblețea mea, autorul meu preferat, unde toată lumea îl laudă. Cartea lui “De 2000 de ani” a fost tradusă recent în limba engleză și publicată la o editură mare din Marea Britanie. Acum?! După 71 de ani de când a murit! A trebuit să treacă atâta timp pentru ca lumea întreagă să audă de el. Nu-mi vine să cred! Să nu mai spun că se vinde ca și pâinea caldă, această carte a lui. Totuși, sper să nu fie nevoie să treacă încă 2000 de ani până să reușim ceea ce ne propunem.

Și astfel, în octombrie 2015, s-a născut Editura Celestium. Este viața mea, visul meu, tot ce mi-am dorit de la viață!

   Editura Celestium ce reprezintă pentru d-voastră? Este un vis împlinit?

   Cu siguranță. După cum am spus, Editura Celestium este totul pentru mine. Chiar de asta îmi doresc să reușesc și să merg peste granițele țării. De altfel, începând cu luna septembrie, vom fi prezenți pe piața internațională. Autorii care își vor traduce cărțile la noi, vor fi vânduți pe site-ul nostru. Dar vom avea și scriitori din toată lumea. Oricine care dorește să publice o carte. Prima oară vom avea disponibil doar partea de ebook dar cu timpul ne vom deschide și vom avea și cărți în format paperback și softcover. Sunt foarte fericită și știu că n-aș fi reușit fără ajutorul prietenilor mei, al prietenului meu Norbert, care se ocupă de tehnoredactare și coperți, Arthur Weber, tehnoredactor, proofreader și traducător, Alina Borz, traducătoare și marketer, Iulia Dudaș, marketer și organizatoare de evenimente, Ana Lia,ilustratoarea noastră, Alina S. care se ocupă de site-ul nostru,și pe viitor sperăm să mai avem colaboratori și oameni dedicați. Împreună să ajungem pe piața internațională.

Editura Celestium - OSIM CTR

Ați publicat două cărți “Lacrimi de ingeri” și “Atractia si visele”, sunt două cărți care vă completează?

Urmează și celelalte. Nu pot să spun că mă completează total. Și asta pentru că îmi doresc să îmi îmbunătățesc scrisul mereu. Să învăț să scriu precum autorii americani. Nu că ar avea rețeta perfectă. Doar că mă regăsesc în stilul lor. Acel stil care prinde cititorul. Care îl emoționează. În care îți vine să plângi, să râzi, să te enervezi, să urli, să adori etc.

“Lacrimi de îngeri (dincolo de viață)”, este o poveste adevărată, pe jumătate. Un amic de-al meu, s-a sinucis în 2007 iar în acel moment am simțit să scriu o carte în memoria lui. Dar nu sunt foarte mulțumită de stilul meu de-a scrie aceea carte. Acum dacă aș rescrie, ar suna altfel. Toate cuvintele, frazele și modul de a emoționa ar fi diferit. Totuși, mi-ar plăcea dacă lumea ar citi cartea dincolo de stilul de scris. Mesajul este important.

Promo Cover Lacrimi de Ingeri.png

“Atracția și visele”, este un roman motivațional, pentru cei care doresc să reușească în viață. O poveste care îți arată și practic, pe pași cum să faci, cum să gândești. De asta, consider că este ceva neobișnuit. O recomand tuturor.

Cover ASV Promo.png

Iar pe lângă acestea două mai am “Crimă în poziție de ofsaid”, pe care am scris-o împreună cu Mircea Gavriluț, într-o lună de zile. Și această carte, ar merita rescrisă. Și ar fi diferit. Totuși, am reușit să scriu o carte captivantă și interesantă. Cei care au citit-o, le-a plăcut. O recomand și vouă.

Promo Cover CIPDO.png

Iar acum lucrez la o carte SF, mistery și thriller, “Războiul Trezirii:Clarvăzătoarea”. Un roman pe care îl iubesc foarte mult. L-am început în 2014 și abia acum îl termin. Va fi publicată, luna aceasta. Abia aștept să apară.

 Promo Cover Clarvazatoarea v01.jpg

Din ce evenimente, lucruri sau mistere v-ați inspirat pentru scrierea acestor romane?

Viața este mereu o sursă de inspirație pentru mine. Viața mea, a celor din jur sau pur și simplu, o viață imaginară. De obicei, scriu ce mi-aș dori să trăiesc. De exemplu, în “Atracția și visele”, Emilia reușește în viață ajutată fiind de o femeie. Devine o scriitoare foarte mare în SUA și are succes. Aici clar m-am inspirat din dorința mea de a ajunge acolo. Dar, în “Lacrimi de îngeri”, inspirația a venit și din fapte reale. O parte. Iar cealaltă parte din imaginația mea. “Crimă în poziție de ofsaid” a fost doar imaginație. Mie îmi place fotbalul și astfel am integrat cumva, pasiunea aceasta în carte cu povestea respectivă. Iar la “Războiul Trezirii:Clarvăzătoarea”, inspirația vine din mintea mea. Este o lume cu totul nouă. O lume în care nu știi dacă ești real sau ești într-un vis.

Cum ați descoperit lumea scrisului și a cititului?

De mică. Cred că aveam 3-4 anișori. Țin minte că eram cea mai fericită dacă primeam cărți de la părinți. Mi-a plăcut să citesc dar și să scriu. Iar primele versuri, le-am scris la 10 ani. Aveam un caiet întreg de versuri. Texte de melodii, poezii, scrieri, de toate! Iar cititul, de când am învățat să citesc la școală, la vârsta de 7-8 ani. Iubesc să citesc. Și cu atât mai mult, autorii noștri români.

Top cinci cărți care trebuie neapărat citite.

Cam puține 5 ) Bun. Încep prin a spune prima carte care m-a impresionat atât de mult și care mi-a plăcut enorm. “Singur pe lume” de Hector Malot. Iubesc această carte. Am plâns la ea, am râs, m-am supărat. L-am simțit pe Remi până în adâncul sufletului meu. Este o carte Number 1!

Următoarea carte care mi-a plăcut foarte mult este “Scrisoare de dragoste” – Mihail Drumeș. M-a impresionat prin stilul și cuvintele pe care le folosea. Știa să te țină în priză și să nu mai vrei să lași cartea din mână. E dramă dar este o poveste pe care o recomand tuturor. Chiar dacă s-au mai scris mii de cărți pe această temă, e totuși diferită. Eu am citit-o într-o singură zi.

“Accidentul” – Mihail Sebastian. Îl iubesc pe autorul acesta, este atât de simplist și în același timp atât de grav. Nu înțeleg cum lui îi s-a părut că nu scrie bine. I-am citit și jurnalul iar acolo se plângea mereu de lipsă de inspirație. Totuși e de admirat această carte, mai ales că autorul a avut puterea necesară de a începe cartea de la început. Primul manuscris i-a fost furat în Franța. Recomand toate cărțile lui, oricum!

“Regăsire” – Raluca Butnariu. Spun despre ea aici deoarece este genială! Romanul acesta este scris de o scriitoare contemporană care are șanse să devină o scriitoare internațională. Regăsire, cât și toate romanele pe care le-a scris, sunt pline de suspans, acțiune, personaje bine definite, povestea clară și concisă. Îmi place la nebunie! O recomand tuturor cititorilor de historical-romance.

„Castelul Pălărierului” – AJ Cronin. Mai demult îmi plăcea să citesc romane de dragoste.Dar acest roman, m-a lăsat mască. Am plâns la el. Și totodată m-am supărat și m-am simțit neputincioasă în toată această poveste atât de dramatică. O recomand celor care iubesc dramele și poveștile de dragoste.

Un autor care v-a schimbat modul de gîndire asupra lumii?

Modul de gândire asupra lumii mi-a fost schimbat în momentul în care am citit “Conversații cu Dumnezeu” de Neal Donald Walsch. Trebuie să recunosc, este o carte care îți arată și îți explică foarte multe lucruri despre viață. Alt autor pe care îl iubesc și care m-a ajutat foarte mult să mă schimb este Neville Goddard. Nu știu dacă au aflat mulți despre el dar eu îl consider nu doar un scriitor sau orator ci un deschizător de drumuri, de căi și universuri. La fel și Osho, pe care îl citesc din când în când, fiindcă uneori spune lucruri pe care nu îmi place să le aud.

De ce scrieți?

Scriu deoarece nu știu să fac altceva. Și nici nu vreau. Pentru că am de transmis mesaje lumii. Pentru că atunci sunt vie când pot să scriu și știu că am ajutat pe cineva să înțeleagă mai bine viața sau propria persoană. Scriu fiindcă ador să o fac. Și pentru că exist. Dacă nu aș scrie, aș muri de tristețe și lumea nu ar mai fi la fel.

În final un gând bun pentru cititori

Vă doresc multe lecturi care să vă transforme viața. Din fiecare carte avem ceva de învățat, cu siguranță. De aceea, vă recomand să citiți atât cărți de ficțiune cât și de non-ficțiune, dezvoltare personală, spirituală. Asta dacă simțiți cu adevărat. Nu ca și lectură obligatorie. Și, vreau să vă mai transmit și un mesaj. Citiți autorii români contemporani. Nu contează care. Nu spun să citiți doar cele apărute la Editura Celestium. Oricare. Suntem încă în viață și fericiți să vă întâlnim.

În final, vreau să vă mulțumesc tuturor. Cititorilor și tuturor autorilor din România! Datorită vouă cultura se schimbă și oamenii văd viața dintr-o altă perspectivă. Mulțumiri din suflet!

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

