La o șuetă cu Alex Berindei

13883827_547587065443647_1803409038_n

Bună! Pentru început spune-ne cine este persoana Alex Berindei.

Alex Berindei este un băiat care are aproape 18 ani, născut și crescut în Drobeta Turnu Severin, dare care acum locuiește în Italia. Ca să nu lungesc mult pentru că nu-mi place să vorbesc despre propria persoană la persoana a 3-a, sau despre mine în general, o sa spun într-un singur cuvânt: un visător.

Ai publicat recent o carte intitulată Visele lui Mary, pentru cei care nu-i cunosc încă poveste, ne poți preznta în câteva cuvinte subiectul cărți?

Mary este o fată cât se poate de obișnuită. Până în momentul când descoperă că are puteri paranormale, moștenite în urma unui blestem. Din acel moment n-o să mai poată dormi liniștită; visele ei nu mai sunt doar niște vise. Viața ei o ia complet razna și tot mai multe lucruri rele se întâmplă, iar ea și prietenii ei nu știu ce să facă pentru a îndrepta lucrurile. Pe lângă asta, complicațile dragostei apar și ele mereu, și nu mereu se pot rezolva.

Ce reprezintă cartea Visele lui Mary pentru tine? E un sentiment de nedescris deoarece îți vezi visul împlinit?

Da, chiar este un sentiment foarte greu de descris. Mai ales sentimentul acela când am luat un exemplar al cărții în mână pentru prima dată și am început să-l răsfoiesc și să citesc paragrafe la nimereală, amintindu-mi de momentele când scriam acele paragrafe si publicarea părea doar un vis. Visele lui Mary, pentru mine, reprezintă o parte importantă a vieții mele, pentru că, mai întâi de toate, este debutul meu. Dar mai important, cred, am scris-o într-o perioadă când aveam nevoie de asta, să scriu, să-mi pun ideile pe „hârtie”, să creez, să fac ceva nou. Și mi-am pus toate speranțele în ea, încă de atunci când scriam primele pagini.

Subiectul romanului este inspirat dintr-un evenimat , vis sau întîmplări care ți-au dat inspirație? Sau pur și simplu ai avut o idee care te-a determinat să scrii această carte?

Sincer să fiu, la un moment dat, în timpul școlii, vorbeam în clasă despre ceva, nu-mi amintesc ce anume exact, și nu știu cum, dar în minte îmi venise pe moment o idee pentru o „poveste”, o carte – nu scrisesem nimic înainte, vreodată. Dar, ajungând acasă, mi-am dat seama că era un subiect pe care nu voiam să-l dezvolt atunci, credeam că sunt prea mic ca să fiu în stare s-o fac ( fiind în clasa a 8-a ). Deci, cum am spus, chiar simțeam nevoia sa scriu, așa că m-am pus pe canapea și am început să mă gândesc la ce să scriu. În două minute aveam tot primul capitol în minte, chiar dacă habar n-aveam cum să continui, iar până seara l-am și scris. Apoi ideile pur și simplu au început să curgă.

Pe lângă această pasiune ce hobby-uri mai are băiatul din spatele roamnului?

Hm, fotografia, într-un fel moda, modelingul, cititul ( evident ), să mă uit la seriale și filme și să ascult muzică.

Recomandă cititorlor 5 cărți care merită descoperite.

  • Pe drum, de Jack Kerouac
  • O zi, de David Nicholls Marele
  • Gatsby, de F. Scott Fitzgerald
  • În sălbăticie, de Jon Krakauer
  • Full dark, no stars, de Stephen King.

Înafară de seria Vise ucigașe ți-ai propus să scrii și alte romane? Și ce gen literar ai aborda?

Am început, chiar, să scriu o altă trilogie ( am scris doar 20 de pagini ), tot fantasy, dar puțin mai diferită decât Vise ucigașe; al doilea volum din Vise ucigașe ( dar și pe acesta l-am lăsat după 20 de pagini ), și, în final, o carte foarte diferită de Vise ucigașe, ficțiune, dramă, din care am scris până acum 100 de pagini și pe care mă concentrez s-o termin la momentul actual. Pe lângă asta, am o listă de peste 20-30 de idei pentru alte cărți, toate încadrându-se în genurile de ficțiune, fantasy și dramă.

Pentru a te cunoaște mai bine cine este omul care te-a îndrumat spre lumea cititului? Sau a scrisului?

Nimeni, am început să citesc prin clasa a 7-a pentru că mă plictiseam și a început să-mi placă din ce în ce mai mult. Cât despre scris, am explicat mai sus, a început tot dintr-o nevoie personală.

Ce autor te reprezintă? Sau unul pe care l-ai citi necondiționat?

Jack Kerouac.

Cum te simți când scrii?

Plin de energie și emoționat și câteodată nervos când ceva nu iese așa cum vreau eu, și stau pe acele câteva cuvinte până când sunt perfecte.

Cum te simți acum, ca autor a unei cărți?

Mândru, dar încă nu pot să mă consider încă un „scriitor”. Aștept părerile cititorilor.

Ca încheiere dă un sfat celor care ne urmăresc.

Este foarte generic, dar „urmează-ți visul!”.

Îți mulțumesc Alex pentru interviu.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

