Recenzie Poezii pentru acea necunoscută de Andrei Crăciun

 

Coperta-poezii_pentru_acea_necunoscuta-Andrei_Craciun

Titlu: Poezii pentru acea necunosctută

Autor: Andrei Crăciun

Editura : Herg Benet

Număr de pagini: 96

Anul apariției: 2015

Categorie: Poezie

Disponibilă: Libris

ochii tăi sunt complicii mei
ochii tăi știu că am descoperit
lipsa de sens a existenței omului
pe pământ
și mă iartă

Cartea Poezii pentru acea necunosctută de Andrei Crăciun nu m-a impresionat foarte mult, chiar dacă aveam așteptări mari de la ea.

Însă mi-am luat inima în dinții și am spus să-mi fac și eu rost de carte, poate poate îmi va fi pe plac, dar nu m-a dat pe spate.

Poeziile erau frumos scrise , dar pe mine nu m-au intrigat atât de tare încât să-i dau mai mult de 3 steluțe pe Goodreads.

Prroblema este că nu m-am completat cu poeziile autorului, care sunt conturate într-un mod aparte și au pe alocuri încărcături emoționale.

ți-am căzut în genunchi
m-ai ridicat și m-ai așezat
pe marginea patului tău
ca pe un semn de întrebare

mai târziu am adormit împreună
și am călătorit mult
unul prin visele celuilalt
fără să ne întâlnim

uneori între noi e o pace
privim împreună aceiași pixeli
până obosești

suferi de miopie și alte boli ale ochilor
uneori îmi îngădui
să îți pun eu picăturile de seară
și atunci ochii tăi te părăsesc
și se uită la noi

ochii tăi văd cum
eu nu mai am identitate
ochii tăi îmi condamnă ficțiunile
ochii tăi au puteri oculte
și nu le folosesc

Temele principale ale poeziilor sunt iubirea neîmplinită, singurătatea , moartea și durerea eului liric.

Cartea este împărțită în trei părţi : prima parte cuprinde doisprezece poezii pentru acea necunosctură, cea de a doua parte cuprinde 11 poezii despre singurătate și a treia parte cuprinde opt epiloage.

Stilul autorului este unul simplu , foarte ușor de parcurs, veți descoperi poezii în care vă veți regăsi și unele care trebuie să vă bateț un pic capul ca să le înțelegeți..

Poemele uneori nu ajung la un nivel stilistic foarte frumos construit care alte poezii. Comparațiile care sunt construite parcă nu-și mai au rostrul sau simple adjective care trebuiau poziționate în alt loc.

Însă per total mie una poemele lui Andrei Crăciun mi-au stârnit o nostalgie aparte și un sentiment puternic de singurătate. Iar sentimentele aceastea nu mă străbat prea des când citesc un volum de poezii

Pot să afirm că stilul lui Andrei Crăciun m-a cucerit și am să-i mai citesc din romanele publicate la editura Herg Benet, sperînd că-mi vor plăcea mai mult decît acest volum de poezii.

la Florența n-am iubit nicio femeie

n-am provocat pe nimeni la duel

n-am purtat haine la modă

nu știu să cânt la muzicuță

nici la oboi

nici la liră

 

și e mult prea târziu

doamnă

mult prea târziu

 

totul din nou a trecut

Precum observați poeziile au versuri scurte fără semne de punctuație, care sunt ușor de parcurs, dar uneori greu de înțeles.

Trebuie să punem cap la cap unele lucruri să descoperim ceva absolut nou și să înțelegem cu adevărat ce dorește să ne transmită eul liric

Andrei Crăciun s-a inspirat din viața sa ( precum o fac cam toți poeții, pe care le-am parcurs poeziile) și poate din întîmplări care le-a văzut în jurul lor , care meritau inscrpționate între paginile unei cărți.

Prin urmare vă recomand să citiți această carte într-o perioadă în care nu știți ce să citiți sau vreți să ieșiți din zona voastră de confort.O carte care te ajută să te relaxezi în momente in care ai nevoie de o pauză.

așteptând o altă fată să apară

dar n-am făcut niciodată

nicio pneumonie

nicio meningită

 

șatpe ani mai târziu

în fața casei ei mici

am sărutat-o prima oară

era o femeie frumoasă

Muțumesc Librăriei Online Libris, care mi-a oferit în urma sponsorizări cartea Poezii pentru acea necunoscută de Andrei Crăciun.

 

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

