Interviu Doina Strulea

10357473_316347021857500_572324409811391896_n

Bună ziua! Cine este Doinea Strulea pe lângă scriitoare?

Sunt al cincilea anotimp. Respir cu aroma acordurilor de vioară și pian. Studentă la Milano și ambițioasă la limită. Sunt Doina de dor, de jale sau înstrăinare…o să îmi spui tu care.

Ce vă place să faceți în timpul liber înafară de scris și citit?

Înafară de scris și citit, îmi place să scriu 😊 mă trăiește această condiție, simt că exist când las arterele literelor rebele pe foaie..îmi mai place să meditez, să petrec timpul cu oameni care mă inspiră, să merg la evenimente culturale, mă nutresc.

Care sunt recomandările de carte pentru cititori?

Dragi cititori, citiți orice, nu există cărți rele sau bune, există doar cărți. Încercați să luați lecție din orice operă, încercați să vă cufundați în lumea lecturii, e cea mai frumoasă stare! Citiți-i pe Murakami, Steel, Coelho, Drumeș, Cioclea, Lari și alții care vă cad în mâini.

Cum ați descoperit lumea cărților? Sau cea a scrisului?

Dorul m-a adus în pragul cunoașterii de sine. M-a învățat să sufăr și, totodată, mi-a dăruit cel mai Mirabil sentiment – să scriu. Am 19 ani, ultimii 5 – inundați de poezie.

Cine v-a îndemnat spre aceste lumi?

Distanța, suferința și Cel de sus. Nu e nimic intamplator. Cum am mai spus, e o condiție a destinului meu, care mi-au bătut la ușa mai târziu, pe neașteptate.

Ce scriitor aveți ca model?

Îmi place Bacovia, simbolismul său care redă nuanță poeziei prin măduvă.

Ce carte v-a marcat pâna în momentul de față?

M-a marcat Alchinistul de Paulo Coelho, este prima mea carte complicată. Este motivația mea de a citi și de a descoperi viața, fără mască.

De ce ați ales să compunenți poezie?

Nu am alea, ci am fost aleasă. Uneori nu pot să îmi explic. Nici nu vreau să caut prea multe „de ce-uri?”…îmi fac datoria, scriu, știu că e am meu și nimeni nu mi-l poate lua.

1507056_398886740270194_7139889724729132577_n

Ce ne puteți spune despre cărțile d-voastră?

Am publicat un singur volum de poezii „Vioara din mansardă”. Este primul meu copil. Îi pregătesc o surioară în curând. Este cea mai frumoasă realizare de până acum. O puteți cunoaște aici: http://www.bestseller.md/vioara-din-mansarda-doina-strulea.html.

Următoarea carte ce subiect va avea?

Va fi poezie. Va fi suflet, va fi toată ființa mea. Mai mult, mai profund și mai altfel.

În final un cuvânt pentru cei care ne urmăresc.

Trăiți clipa. Scrieți ce simțiți și citiți, e unica cale ca să vă autocunoașteți. Vâ multumesc, dragi cititori, că ne citiți 😊 mulțumesc și ție, Denisa, pentru interviu. Eu vă îmbrățișez pe toți cu vers. ❤️

Mulțumesc Doina Strulea pentru interviul oferit.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

