Recenzie Furia Roșie de Pierce Brown

13522610_530927607109593_1936134641_n

Titlu: Furia roșie

Autor: Pierce Brown

Editura: Grup Editorial Art

Anul apariției: 2016

Număr de pagini: 504

Categoria: Beletristică

Îndârjit de ură. Oțelit de dragoste.

Furia roșie a autorului Pierce Brown am treminat-o cu câteva zile în urmă, însă m-a uimit prin construcția ei, astfel încât nu am cuvinte să descriu ce e în mine acum.

Cartea ne prezintă ce influență au conducătorii asupra poporului .  Autorul relatează ce mârșavi sunt conducătorii unei civilazații și ce fel de hotărâri i-au aceștea.

Nu știu de unde să încep și unde să termin.

Romanul te uimește prin complexitatea cu care este construit , prin conturarea foarte bine a personalității personajelor și o acțiune foarte armonios evidențiată.

În viitor, populaţia lumii e împărţită în clase având funcţii strict și clar definite, iar fiecărei clase îi corespunde câte o culoare. Darrow e un Roşu şi un Sondor al Iadului care lucrează în adâncul minelor de pe Marte pentru a face suprafaţa planetei locuibilă. La fel ca toţi cei din neamul lui, trudeşte din greu pentru a oferi un viitor mai bun generaţiilor următoare. Darrow va descoperi însă destul de repede că umanitatea ajunsese demult să populeze planeta Marte, iar cei ca el sunt ţinuţi drept sclavi de o clasă conducătoare decadentă, cea Aurie. Singurul mod în care se poate face dreptate în această societate abuzivă este ca Darrow să se infiltreze în mijlocul Auriilor, devenind unul dintre ei.

Încerc  încet să-mi găsesc cuvintele, dar acest lucru nu e ușor. Deoarece cartea lui Pierce Brown și despre lumea distopică care a creat-o, nu sunt cuvinte de de a o cuprinde.

Perce Brown este un autor care scrie simplu, dar cu o încărcătură emoțională puternică. Descrierile interioare ale persoanjului principal sunt frumos conturate , uneori îți sfâșie inima, alteori îl compătimești pentru alegerile făcute.

Stilul autorului m-a prins din primele pagini și nu am reușit să ies din lumea lui Darrow până n-am ajuns  la ultima pagină a romanului. Lăsându-mi un gust amar după ce am terminat-o. Abia aștept să citesc continuarea care sper să ajungă la nivelul așteptărilor mele.

Personajul principal , Darrow, este o personalitate simplă, fiind un Roșu care lucrează în minele de pe Marte. La început este un simplu băiat, dorindu-mi cu ardoare să-mi fie pe plac protagonistul, dar pe parcurs mi-a demonstrat că este un personaj putrenic, cu multă voință și foarte încăpățânat .

Însă dorința pentru a ajunge tot mai sus este pentru două persoane importante lui, care i-au marcat viața și personalitatea. Fiind un persoanj foarte complex , care te determină să crezi în tine și în persoanele imporatante din viața ta.

Ce s-a întâmplat cu cele două persoane din viața lui Darrow  vă las pe voi să descoperiți, dar vă anunț să vă pregătiți un pachet de șervețele pentru că veți plânge, veți râde uneori sau o să rămîneți mască cînd o să citiți aventurile peosnajelor principale.

Chiar dacă am terminat cartea acum o săptămâna, nici acum nu pot să-mi găsesc cuvintele pentru a descrie ce simt. O carte cu intensitate emoțională aparte.

Cartea această îți arată partea rea a conducătorilor și cum reușesc ei să tranforme oamenii în sclavii lor. Sunt prezentate aceste lucruri așa de bine, încât n-ai cum să nu înțelegi acest lucru.

Furia roșie îmi amintește de Regina Roșie și Divergent, dar asemănările sunt foarte puține, conținutul romanului fiind foarte diferit de cele două cărți menționate mai sus. Însă acest lucur nu trebuie să vă descurajeze deoarece cartea aduce un nou plus în literatură.

Trebuie să parcurgeți paginile cu răbdare si loualitate de personajele romanului, deoarece veți descoperi o lume nouă.

„Mă tachinează uneori pentru că spun asta, dar ea este spiritul poporului nostru. Viaţa ne-a servit o mână proastă. Trebuie să ne sacrificăm pentru binele unor bărbaţi şi femei pe care nu-i cunoaştem. Trebuie să săpăm pentru a pregăti Marte pentru alţii. Asta ne face să fim destul de răutăcioşi. Dar bunătatea lui Eo, râsul ei, voinţa ei de fier sunt tot ce poate ieşi mai bun dintr-o casă ca a noastră.”

Acțiune complexă , persoaneje construite armonios și cu personalitate puternică, răstunări de situație la fiecare pas ( poziționate la  momente neașteptate) și sentimentele care o să le trăiești pe pielea ta.

Sentimentele care îl predomină pe protagonistul nostru sunt ura pentru umanitatea care îl înconjoară, dragostea pentru personale imporatnte din viața lui si protector cu persoanele care îl ajută să schimbe ceva în lumea care trăiește

Chiar dacă este umbrit de dorințele și legile statului, își ascultă inima și face lucururi josnice doar când este constrâns de lumea meschină în care trăiește.

Pierce Brown prezintă cu măiestre lumea în care trăiește Darrow. Ne prezintă foarte succint trăirile interioare ale personajerlor și ce l-au determinat să ia acele decizii. Ai să simți sentimentele pe pielea ta și uneori nu o să mai reziști și ai să plângi .

Spre final vă spun că Furia Roșie de Pierce Brown este o carte plină de emoție, învățături care trebuie ținute minte și personalități de care trebuie să ne ferim.

O carte care trebuie citită într-o perioadă fără prea multe activități deoarece te v-a trage în lumea ei și nu-ți va mai da drumul până n-o termini. Eu una pot să spun că am citit-o foarte încet ca să mă pot bucura de ea cât mai mult . Aștept cu nerăbdarea continuarea seriei să văd ce se mai întâmplă cu lumea lui Darrow.

„Mustang şi-a ales un loc aproape de mine în zăpadă. Atât de aproape încât are picioarele întinse lipite de ale mele, iar faţa ei, răsucită într-o parte când stă pe burtă, e doar la câţiva centimetri de a mea pe sub pelerinele albe. Când inspir aerul e deja cald datorită respiraţiei ei. Cred că e prima dată când îmi trece prin minte să o sărut.”

„- Vreau să-ţi foloseşti abilităţile pentru visul tatălui tău. Vezi cum se uită oamenii la tine, vezi cum te urmează. Vreau să crezi că merită să rişti pentru a stăpâni acest pământ, pământul nostru.”

Mulțumesc Librăriei online Libris pentru cartea oferită.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

