Cu Maria Dimian și ale ei cărți

13062090_1725847611005884_2481391411583434118_n.jpg      

     Bună , Maria! Spune-ne câteva cuvinte despre tine.

Salut! Sunt Maria Dimian, sunt din Hunedoara, am douazeci de ani, iar acum sunt studentă la Litere, la Timișoara.

        Cum ti-ai descoperit pasiunea scrisului?

Cred că mi-am descoperit-o odată cu primul jurnal, undeva prin anul 2005-2006. Îmi plăcea să scriu în el, să povestesc ce mi s-a mai întamplat, cine m-a mai supărat… cred că așs mă descărcam. Atunci mă descărcam scriind despre supărarea că prietena mea cea mai bună- Moni- nu e și sora mea, iar acum cred că scriu despre supararea că aceeași M. e departe. Adică… până la urmă, motivele sunt aceleați, doar câ “au crescut și ele mari”…

     Cine te-a determinat să scrii?

Asta e o întrebare grea. Nu m-am gândit până acum la asta. Cred că dorința de a fi ascultată m-a determinat să scriu. Dorința de a fi înțeleasă.

Unde scrii ? Sau ai un loc special?

Nu am un loc special, am scris în avion, în tren, pe malul mării, la iarba verde, pe pat (întinsă pe burta) sau la birou, cu lumănări aprinse. Îmi place să fie creată o anumită atmosferă atunci când scriu, nu cred că aș putea-o face în bucătărie când cineva ar mânca lângă mine. Am nevoie să fie acolo în peisaj ceva care să mă trimită în altă lume… o lumânare, o fotografie, o floare…

13310435_1739929759597669_7752224460254227434_n

De ce scrii?

Am văzut mai demult un citat pe net care spunea “ scriu pentru că nimeni nu asculta”. Cred că eu scriu pentru că nimeni nu înțelege…

Pentru cei care nu-și cunosc romanele , ce ne poși spune despre ele?

Am scris două romane și un volum de poezii. Nu prea îmi place să vorbesc despre ele, pentru că nu are rost. Oricum fiecare om în parte percepe lucrurile diferit, nu are rost să spun eu mare lucru despre ele. Am publicat “Unele povești de dragoste nu mor niciodată” în 2012, apoi “ Doamna cu părul roșu” în 2013, iar luna trecută volumul de poezii” te iubesc și te omor în primavera” (în ediție bilingva: romana-franceza).

De când citești?

Nu mai știu… când eram mică știu că citeam foarte multe basme, apoi prin clasa a 6-a sau a 7-a am citit seria Twilight care mi-a plăcut tare mult… mi-a plăcut dintotdeauna româna, știu că în clasa a 5-a am mers la olimpiadă și-am trecut mai departe. Aveam și o profesoară de română genială, Valeria Lazar.

Te regăsești în in cartile pe care le-ai scris?

Da, într-o oarecare masură mă regăsesc. Dacă nu pe mine cea de-acum, o regăsesc pe Maria de altădată.

Care este cartea care te-a marcat?

Cred că 11 minute, de Paulo Coelho și Moartea lui Ivan Ilici a lui Tolstoi sunt cărțile care și-au pus amprenta în ceea ce sunt eu azi.

Dacă n-ai scrie ce job ai avea?

Mi-ar plăcea să fiu actriță. Am vrut să dau la teatru mai demult, dar m-am răzgândit… oricum, teatru va rămâne o mare iubire pentru mine.

12744565_1697021243888521_364808162167007579_n

Ce hobby-uri ai?

Pe lângă scris, îmi place teatrul. Îmi place fotografia(să fac și să mi se facă). Îmi place să fac filmulețe ( am un vlog pe youtube: Maria Dimian vlog, dar sunt abia la început). Îmi place să ascult. Iubesc să fac lucruri noi, să ies din monotonie și din starea de confort… Și iubesc foarte mult oamenii. Poate, uneori, prea mult.

Un cuvânt pentru persoanele care te urmăresc.

Faceți orice vă face fericiți. Dar nu uitați că fericirea adevărată e aia care nu se consumă. Fiți împliniți. Iubiți, ajutați, dăruiți, iertați, dansatți, rugați-vă, trăiți.

998230_1672660429657936_8293162365457793510_n.jpg

Îți mulțumesc Maria timpul acordat pentru a răspunde întrebărilor adresate.

Cu stimă,

Florinela

Lasă un răspuns

