Interviu cu Natașa Alina Culea

12657957_1036949879658687_3685338394302109597_o

  1. Bună, Natașa! Descrie-te în câteva cuvinte pentru cei care nu te cunosc.

Bună să vă fie inima! Sunt autoarea a două romane publicate în 2014 și 2015, Natașa, bărbații și psihanalistul și Marat. Iubirea are spini. Cel de-al treilea roman, Lupii trecutului. Sofia va fi publicat acest an, în luna iunie (trailerele romanelor pot fi vizionate pe Youtube). Lăsând la o parte aspectul literar, numele și multiplele voaluri ale identității mele în societate, sunt un spirit liber, o persoană sensibilă la frumos, o călătoare spirituală care pune iubirea deasupra tuturor virtuților.

  1. Ce ne poți spune despre pasiunile tale?

Sunt genul de persoană care face totul din pasiune sau nu face nimic. Cuvântul compromis nu-mi spune mare lucru. Scrisul este pasiunea mea cea mare, dar nu singura. Ascult muzică mai tot timpul, îmi place să dansez, practic yoga, fotografiez, ador să-mi pierd timpul în preajma animalelor…

3.Cum v-ați descoperit pasiunea scrisului?

Scrisul este extraordinar din mai multe puncte de vedere: transpui în scris ceea ce nu poți comunica prin viu grai, îți poți lăsa imaginația să zburde în voie pe unde vrea (ba chiar este ideal să fie așa), scrisul conectează oamenii la un nivel emoțional greu de definit în cuvinte, poate doar în limbajul inimii.

  1. Pentru romanele d-voastră din ce vă inspirați?

Mă inspiră viața, oamenii, dar am și anumite viziuni aproape palpabile din când în când. Nu alerg după inspirație, vine ea la mine, este prietena mea. Nu există zi fără inspirație, nu cred în această idee. Ascult muzică atunci când scriu, mă ajută să intru în starea din care pot crea foarte ușor o poveste.

  1. Ai un loc unde scrii și citești?

Oriunde. Îmi iau laptopul cu mine și-atât. Am scris și-n pădure, și la birou, și-n avion. Aș vrea să citesc stând lungită într-o canapea, într-un colț luminos, având un ceai cu scorțișoară lângă mine. Aaa și-o pisică.

  1. Ce ne poți spune despre cărțile d-voastră? Dar despre personajele create de d-voastră?

Rezumând, Natașa, bărbații și psihanalistul este o poveste urbană, în care o tânără este în căutarea iubirii și-a unor răspunsuri pe care le va găsi în cele mai nepotrivite și mai neașteptate locuri. Cartea conține și câteva inserții ale ședințelor de psihanaliză. Altfel, s-a comparat romanul cu Sex and the City. N-o să mă supăr pentru asta, nu suntem snobi 🙂

12963362_1078949928792015_7109030365729900679_n

Marat. Iubirea are spini este un roman liric gravitând în jurul unei povești de iubire puțin mai neobișnuită. Marat și Alina, protagoniștii acestui roman, se întâlnesc cu câteva zile înainte de Crăciun, în China. Un singur dans le schimbă viața amândurora, dar distanța și timpul dintre ei va avea un rol decisiv. Marat devine o obsesie, este cumva idealul de bărbat pentru care Alina este hotărâtă să jertfească tot.

11885204_1078949925458682_7036673116572760687_n

Al treilea roman, Lupii trecutului. Sofia va fi o carte mai controversată! Nu este doar fresca unei relații dintre un bărbat de 40 de ani (căsătorit) și o tânără de etnie romă, dar este și o invitație într-o realitate pe care mulți oameni refuză să o privească în față. Sunt multe dialoguri. Personajele sunt complexe, vii și nonconformiste.

12973417_1078949942125347_1790181669538244517_o               7. Ce gen literar n-ați aborda?

Cred că fantasy. Am încercat să citesc sau să văd filme având la bază astfel de cărți, dar nu s-a prins nimic de mine, dar… cine știe?!

8. De ce scrieți?

Mă bucur că m-ai întrebat asta. Pentru voi scriu, pentru fiecare persoană care-și va lua liber câteva ore să descopere cărțile mele. Vreau să pun și eu umărul la schimbarea pe care o simt în aer, mă refer la evoluția fantastică în conștiință pe care o anticipez. Îmi doresc să aduc zâmbete și emoții pe fețele oamenilor pe care-i iubesc fără a-i cunoaște

9.Ce ne puteți spune despre activitățile pe care le faceți în timpul liber?

Ah! Acum scriu mereu, seara, noaptea și la sfârșit de săptămână. Am un manuscris de predat și niște termene contractuale pe care trebuie să le onorez.

10. Cum vă simțiți știind că fanii dumneavoastră vă urmăresc blogul www.natasaalinaculea.com și vă citesc romanele?

Cred că mă simt… urmărită. Lăsând gluma la o parte, simt responsabilitate, mă gândesc de două ori atunci când vreau să public ceva. Mă bucur că reușesc să interacționez cu ei și sper să am suficient de mult timp la dispoziție să fac asta. Am zile în care nu mai reușesc să citesc toate mesajele primite și, cu părere de rău, nu pot răspunde la toate. În viitor voi găsi o soluție pentru a facilita interacțiunea cu ei, fie pe blog, fie pe paginile de Facebook.

11. Cum ar fi viața d-voastră fără scris?

Cred că nu ar mai fi viața mea. Mi-ar lipsi ceva esențial. O spun cu mâna pe inimă.

12. Ca încheiere un cuvânt bun pentru toți cititori.

Mi-aș dori să aveți încredere în voi, să respectați calea fiecăruia, să judecați mai puțin și să înțelegi mai mult. Dar cel mai important lucru pe care vreau să vi-l transmit: onorați-vă sentimentele, indiferent care sunt ele! Acestea nu sunt niște sfaturi date din prisma cuiva care crede că știe tot ceea ce este de știut, aceleași sfaturi mi le dau și mie însămi, în fiecare zi. Îmbrățișări!

Vă mulțumesc foarte frumos, d-na Natașa pentru interviul acordat și timpul care vi l-ați rupt pentru a răspunde la întrebări.

Cu stimă,

Florinela

Un gând despre “Interviu cu Natașa Alina Culea

Lasă un răspuns

