Recenzie Zona Zero de Lavinia Călina

12895512_495721590630195_1687473284_n[1]

Titlu: Zona zero

Autor: Lavinia Călina

Anul apariției:2015

Număr de pagini:236

„Medicamentul îşi făcu efectul destul de rapid, iar Elena adormi fără să-şi dea seama. Somnul ei fusese unul fără vise, căci în lumea nouă ce se năştea dinîntuneric şi disperare visele aveau să devină inexistente.”

Lavina Călina, o autoare care te uimește la fiecare carte publicată. Ceva nou și diferit, plin de suspans și care să-ți rămână în minte câteva săptămânii după ce ai terminat un roman de al ei. Ce să mai pot spune despre autoarea acesta? O scriitoare excelentă care va aduce ceva nou de fiecare dată în literatura română, alături de scriitori de o seamă cu ea. Lavinia Călina, e o scriitoare care sper să fie publicată și în străinătate , pentru că romanele ei parcă ar fi traduse la noi sau mai bine zis avem personalități cu care să ne mândrim, iar Lavinia face parte din această categorie.

De ce o laud pe Lavinia Călina atât de mult? Pentru că merită, iar pentru cei care i-au citit romanele știu ce îndrug eu aici, pentru că fiecare carte, pagină și rând din cărțile ei sunt savuroase. Te vor uimi prin complexitatea cu are este descrisă lumea din cărțile ei, personajele care participă la această acțiune îți vor fi întipări în inimă mult timp după terminarea romanului.N-a cuvinte destule ca să prezint adevărata valoare a Laviniei , însă vă îndemn să-i citiți cărțile și îmi veți da dreptate dupa ce le terminați.

Însă acum să vorbim despre ultimul roman publicat de Lavina, intitulat Zona Zero care s-a ridicat la măsura așteptărilor mele. Nu știu cu se să încep și cu ce să termin. Oh, Doamne! Cât am mai plâns la sfârșitul romanului. Mi-au secat lacrimile și nu știam cum să-mi revin mai repede. Ce mai! Trebuia să mă aștept că așa se va întâmpla. Dar speram să se sfârșească altfel, însă m-am înșelat. Îți mulțumesc, dragă Lavinia pentru lacrimile nesfârșite care mi s-au prelins pe obraz și am să-ți citesc în continuare cărțile char dacă am să mai trăiesc trăiri asemănătoare.

Lovita de un virus necunoscut, omenirea se afla in pragul extinctiei. Parazitii, cei atinsi de boala, sunt ei insisi cea mai mare primejdie fata de putinii care au reusit sa supravietuiasca. Iar lupta este apriga. Pentru Elena, pierderea sotului la atat de scurt timp dupa ce s-a casatorit din dragoste a insemnat punctul de pornire pentru o transformare care ar fi parut fara inchipuire pana atunci: salvarea grupului pe care va ajunge sa il conduca refugiata intr-unul dintre ultimele bastioane ale umanitatii presupune sacrificii extreme si o vointa de fier dincolo de limitele de care credea ca nu este capabila sa treaca. Intalnirea cu doi frati, tanarul Vlad si adolescenta Vanessa, va fi punctul de cotitura inspre decizia ultima. Pe cine mai poate salva? Ce forta ii poate da dreptul sa se joace cu vieti inocente? Poate sa isi regaseasca sentimentele de iubire in pofida apocalipsei care pare sa fi distrus totul in calea ei? Care este solutia pentru Zona Zero?

Raspunsul este un roman in acelasi ritm alert si imprevizibil cu care Lavinia Calina ne-a obisnuit din primele sale carti. Aventura vietii si a mortii este doar un pretext pentru o poveste care te va zdruncina din temelii si care te va captiva pe de-a intregul.

Lupta pentru supravietuire a inceput!

Vreți acțiune? SF? Suspans? Întorsături de situație? Lacrimi? Suferință? Atunci romanul ăsta se încadrează perfect în aceste categorii. După cei vei termina Zona zero vei rămâne cu un gust amar în gură și cu lacrimi, vei dori mai mult și mai mult să vezi ce se întâmplă cu supraviețuitori. Vei aștepta cu sufletul la gură până va apărea continuarea , îți vei ocupa timpul cu orice numai să treacă mai repede (te rog Lavinia , nu prelungi prea mult așteptarea) .

Când o să intrați în universul acestei lumii cu greu o să ieșiți, o să stați să citiți din scoarță-n scoarță să aflați misterul Elenei și a virusului care a pătruns lumea . O să parcurgeți un roman plin de acțiune și suspans în stilul Laviniei , care n-o să te lase să respiri până nu vei termina cartea. Îți vei da seama că este construit aș de bine în cât nu știi dacă e o carte tradusă sau vei realiza când de mult talent au autorii noștri români.

O lume distrusă de un virus care transformă oamenii în zombi, însă cei care rămân în viață duc o luptă de supraviețuire continuă. Trebuie să îți caute mâncare și un adăpost departe de creaturile care îi urmăresc și care vor să-i transforme în semeni de-ai lor. Sunt prezente și grupări de oamenii care au grijă între ei, însă trăiesc strict în urma unor regulii impuse de către conducătorii acestor mici organizații.

Ce să vă mai spun? Însă nu știu , pentru că n-am cuvinte destule să spun cât de mult m-a impresionat Zona zero și când de mult îți vei schimba viziunea despre ceea ce te înconjoară. Vei învăța cât de important e să apreciezi persoanele care îți sunt alături și cum le simți lipsa când acestea nu mai sunt între noi. Ai dori să fie mereu cu noi, însă vei realiza cu timpul că sunt mereu în inima noastră și nu vor pleca de lângă, ci ne vor veghea de sus, vor avea grijă de noi, chiar dacă noi nu simțim acest lucru.

Dacă crezi că ții pasul cu ceea ce se întâmplă în carte atunci trebuie să intri în lumea această a zombilor mâncătorii de oamenii. Dacă crezi că vei anticipa următoarele întâmplări vei realiza că nu vei reuși . De ce spun eu asta? Pentru că știu foarte bine că autoarea va introduce noi întorsături, întâmplări care te vor bulversa și te vor lăsa cu gura căscată.

Sfârșitul e devastator! Te face să plângi sau măcar să-ți curgă câteva lacrimi . Cum poți face una ca asta? Atâta suspans și sete de cunoaștere încât o să aștepți cu nerăbdare continuarea Zonei zero și să afli dacă virusul sau omenirea dispare.

După fiecare carte citită de la Lavinia mereu rămân cu multe sfaturi și lucruri care mă vor ajuta în viața. Cum să te comporți cu cei din jurul tău, ce sacrificii trebuie să faci pentru persoanele dragi din viața ta și cel mai mult cum trebuie să-ți alegi prietenii care te înconjoară.

În concluzie o carte absolut minunată în stilul în care am fost obișnuiți până acum de Lavinia. Veți citi o carte care vă uimește și o să bântuiască multă vreme de acum încolo. O să iubiți personajele, acțiunea și tot ce se va întâmpla sub privirea ta atentă. Dacă mă întrebați de ce o laud pe Lavinia și cărțile ei, vă spun că merită . Merită toți lauri și aprecierea noastră.

Îți mulțumesc, Lavinia pentru exemplarul oferit și pentru autograful care mi le-ai oferit

„ -Știi tu, de când m-ai făcut să par ca un prost în fața lor.

-Nu a trebuit să mă străduiesc prea tare, așa ești tu din naștere.”

„ – Fă cum vrei, dar eu zic să cântăreşti bine lucrurile. Dragostea e un lucru minunat, deşi de multe ori ne îndeamnă să facem numai prostii. Doar un băiat care e înnebunit după o fată riscă totul ca să o salveze. Un tip ce aruncă o bază întreagă în aer şi se întoarce împotriva semenilor săi pentru o fată sigur e îndrăgostit de ea.”

„ – Mereu ne batem cu pumnii în piept că suntem capabili de orice pentru binele persoanelor pe care le iubim, dar oare chiar aşa e? Cât de departe eşti pregătit să mergi pentru siguranţa celor dragi? Poţi da piept cu moartea şi să nu clipeşti doar ca să-i salvezi? Sau doar arunci vorbe în vânt?”

„ – Adevăraţii monştri suntem noi, nu ei.”