Recenzie Valuri de viață de Lina Moacă

12648127_476447445890943_1951106485_nTitlu: Valuri de viață

Autoare: Lina Moacă

Anul apariției: 2015

Număr de pagini: 432

„Nu vezi? Decorez Iadul… Îmi procur răni noi.”

Toate lumea o cunoaște acum pe Lina, în urma romanului  ei de debut Oameni, îngeri și demoni, fiind un roman extraordinar și foarte complex. Însă eu n-am citit primul ei roman, apăruta la editura Herg Benet, însă am primit a doua carte a ei pentru recenzie și pot să spun că m-a impresionat într-un mod plăcut. Aceasta fiind primul roman citit în anul 2016 și care pot să spun că va fi în topul cărților mele preferate.

M-a uimit într-un mod plăcut aceast roman , deoarece e prima dată când parcurg lumea creată de Lina, însă pot să spun că m-a lăsat uimită prin scrierea foarte simplă și limbajul artistic care te uimește. Prin simplu fapt că este scrisă printr-un limbaj simplist, care îți va declanșa foarte multe sentimente diferite, cu fiecare pagină citită. Un lucru care face lectura mai  savuroasă, cum s-ar spune, însă asta-i nu-i tot despre cărțile Linei. Ca să mă înțelegi mai bine ce îți voi spune în rândurile de mai jos , trebuie măcăr să fi citit una din cărțile autoarei, ca să înțelegi cu adevărat ce am simțit și ce voi spune despre cartea ei.

Daca la varsta de noua ani Irina Albu isi pierde parintii intr-un stupid accident de masina, noua ani mai tarziu se indragosteste. Dar nu oricum si nu de oricine. Caile imprevizibile ale tinerei fete sunt cu totul aparte. Cu cat isi doreste mai mult sa-si traiasca viata, cu atat viata se incapataneaza s-o traiasca pe ea, dupa reguli implacabile.

Va putea supravietui o inima intr-un taram fara speranta?

Cum să descriu aceasă carte? Și cum să vă determin să o citesc? N-am cuvinte să vă spun când de mult trebuie să citiți această carte. De ce oare vă întrebați? Am să vă răspund la nelămurire. Pentru că este o carte care prezintă tragedia unei fetițe și maturizrea aceasteia și prin ce întâmplări trece aceasta până îți găsește fericirea. Copilăria, după tragicul eveniment, și-l petrece împreună cu bunicul ei, care este ce mai dragă persoană care o are și ar dori să-și petreacă mult mai mult timp cu el, fiindcă studiiază în străinătate pâna în clasa a XI-a. Dar reușește să-și convingă moșneagul învechit să o aducă la cel mi bun liceu din București ca să fie alături de el. Și acest lucru îi reușește.

Aceasta e pe scurt povestea protagonistei noaste, dar ce va păți ea după ce va ajunge în România vă las pe voi să descoriți și să aflu ce părere aveți despre întâmplările care o învăluie. Însă să lăsam lucrurile astea și să vă spun și celelalte plusuri care îmi plac la cartea asta minunată.

Autoarea scrie foarte simplu, cursiv cu un limbaj artistic care te impresionează și te face să citești în continuu. Lina Moavă chiar știe să scrie și să te facă să râzi, plângi și suferi  alături de protagoniștii noștri. Draga mea Lina, folosește cugetări simple care sunt aprofundate prin un vocabular extins și foarte variant care te face să te gândești la întâmplările care ți le scoate viața înaine. De persoanele care își lasă în inimă multe amintiri dragi sau mai puțini dragi. Cum îți invadează amintirile minte peste ani și ani , ce impact are pima iubire asupra unei persoane și cum n-o poți uita niciodată.

Nu știu cum să descriu cea ce am simțit când am parcurs această carte. Am trăit multe sentimente contradictorii , am râs sau plâns împreună cu personajele  principale. Un lucru important la această carte este că te răscolește pâna la cea mai adâncă fărâma din tine și te uimește prin simplitatea care este construită. Chiar dacă acțiunea este amplă, însă bine consolidată de descrierea frumoasă care îți deschide lumea spre noi orizontori care n-ai mai trăit sau auzit până acum. Autoarea știe să se joace cu minte ta să te păstreze în acțiune până la capăt și nu-ți mai dă drumul pâna nu termini și ultima frază din roman.

Chiar dacă romanul are 400 și ceva de pagini, poți să o termini într-o zi pentru argumentele care ți le-am prezentat pâna acum și cele care ți le voi prezenta mai jos.

O să-i îndrăgești efectiv pe protagoniștii noștri. Sunt constriți foarte bine și au un farmec care te face să-i îndrăgești de la primele întâmplări. Te vor uimi și ai ce învăța de la ei, prin simplu fapt că sunt niște exemple de urmat prin comportament și deciziile luate. Însă ca toți oameni fac și ei greșeli și putem învăța și din acest lucru, ca noi să nu facem alegerile greșire cre le-au făcut ei.  După ce vei termina romanul îți vei da seama că ai rămas cu multe învățături despre tipurile umane și cum trebuie să avem încredere în cei din jurul nostru. Cum să- ajutăm să treacă peste  unele întâmplări care ne urmăresc toată viața, dar trebuie să le acceptăm, deoarece fac parte din noi.

Vă spun de pe acum că o să îndrăgiți cartea din următoaerele componente  : personaje complexe și bine alese, o acțiune bine dezvolată și frumos construită, un limbaj stilistic foarte frumos și care te va impresiona mereu, o lume anostă cu întâmplări  care te vor marca. Însă sunt așa de mult de spus despre aceată carte și nu mai am cuvinte să mai vorbesc despre, însă cel mai bine este să o citiți voi singuri ca să vă dați seama mai despre ce vă vorbesc eu și cei care le-a plăcut aceată carte sau orice  va publica Lina de acum în colo.

V-o recomand cu mare drag, o carte care merită citită și care trebuie să vă uimească prin compozița sa. Mulțumesc autoarei pentru că a avut bună voința să-mi trimită cartea ei pentru a o citit.

Amintirile vor dispărea odată cu ele, sunt metafizice, ca si iubirea. Nu se pot arunca pentru că nu stau pe etajeră sau în dulap, ci sunt peste tot înăuntrul meu;

Astfel, am învățat că de multe ori viața nu e tocmai corectă, dar nu ne putem împotrivi – nu ar avea niciun rost. Ci doar ne putem adapta cât mai bine la situație. Cu îndrăzneală primim loviturile, oricâte bandaje ar necesita rănile cauzate de ele. Ne ridicăm și, cu ce avem, bune și rele, încercăm să mergem mai departe.

Viața, iluzie? Dar moartea e o certitudine, nu-i așa? Viața e un boomerang, ce-ai semănat aceea culegi. Viața e cer și pământ. Viața e apă și soare. Viața e trup și suflet. Viața este o luptă, iar victoria e moartea.

„Ok. Nu mai vreau să ne despărim din nou. Neliniștea pe care o simt acum se va accentua și mai tare acolo – la mii de kilometri depărtare, când nu o să știu cum se simte.”

„Insuportabil. Nu pot respira”

6 gânduri despre “Recenzie Valuri de viață de Lina Moacă