Recenzie Toate sfârșiturile sunt la fel de Andrei Cioată

12402203_466141943588160_7574014656083579442_oTitlu: Toate sfârșiturile sunt la fel

Autor: Andrei Cioată

Editura: Celestium

Anul apariției: 2015

Număr de pagini: 170

” O amintire este ca o mașină a timpului: o poartă către trecut. Un vis este, de altfel, o poartă către viitor.”

Andrei Cioată este o persoană minunată pot să spun, chiar dacă ne cunoaștem doar virtual. Este amuzant, serios și foarte de treabă. Iar în legătura cu scrisul,este foarte talentat,am aflat asta din puținele fragmente pe care le-am citit de pagina lui de facebook și blog-ul său personal. Un băiat foarte deștept, cu talent, care trebuie descoperit.

Am terminat de citit cartea acum câteva zile, însă n-am putut să scriu nimic despre acest roman, deoarece este destul de profund și o carte de debut foarte bună, după părerea mea. Chiar dacă subiectul abordat nu este pentru orcine sau pe gustul orcui, chiar merită citită. Un subiect  simplu, însă tratat filozofic. Trebuie să ai tărie și multă răbdare să parcurgi paginile acestei cărți. Însă pe parcurs ai să vezi că a meritat să parcurgi acele pagini cu o gândire așa profundă, deoarece te învață să apreciezi ce ai lângă tine și să prețuiești tot ce ai și cât ai.

Iar coperta e genială! Când am văzut-o pe aagina de facebook al autorului m-a lăsat fără cuvinte, pur și simplu așteptam să o am și în format fizic ca să-i simt textura coperții și să admir cât de frumos arată.

Și am avut dreptate! Pe cât e de frumoasă coperta pe atât de profund e subiectul și sensibil. Per total cartea a fost pe placul meu, excepție făcând câteva întâmplări. Însă am trecut cu vederea pentru iubirea care i-o purta protagonistul nostru mamei lui, chiar dacă aceasta a făcut niște lucruri foarte greșite. Însă cu ajutorul fiului ei trece peste ele și le regretă.

Viata ne invata cum sa o traim si ce sa experimentam. Alegerile insa se fac intotdeauna de catre noi. Atat cu sufletul, cu mintea, cateodata cu trupul. Dragostea! Ce isi doreste Andrei? Sa experimenteze cat mai mult. Sa locuiasca cu parintii sai si sa aiba o viata normala, de familie. Vrea o mama model. Vrea sa straluceasca in cariera editoriala si sa lase in urma lui o carte.

Dragostea il duce insa pe cai nesperate. Intr-o calatorie a propriei lui fiinte. Il intalneste pe B. si toate sperantele lui prind aripi. Iar Irina, il face sa simta cea mai frumoasa poveste de dragoste. Intre cei doi vor fi mereu parintii lui, mama si tatal. Cu toate astea viata ii spulbera toate dorintele, lasandu-l cu o carte autobiografica „Toate sfarsiturile sunt la fel”.

Privind in viata lui Andrei, vei descoperi si o parte din tine. O parte care cauta mereu raspunsuri la intrebari. Aceea parte care doreste sa se cunoasca si sa experimenteze. Andrei exista in fiecare dintre noi. Trebuie doar sa-l cautam in adancul nostru.

Dragostea îl duce însă pe căi nesperate. Într-o călătorie a propriei lui ființe. Îl întâlnește pe B. și toate speranțele lui prind aripi. Iar Irina, iî face să simta cea mai frumoasă poveste de dragoste. Între cei doi vor fi mereu părinții lui, mama si tatăl. Cu toate astea viața îi spulberă toate dorințele, lăsându-l cu o carte autobiografica „Toate sfarsiturile sunt la fel”.

Privind în viața lui Andrei, vei descoperi și o parte din tine. O parte care caută mereu răspunsuri la întrebări. Aceea parte care dorește să se cunoască și să experimenteze. Andrei există în fiecare dintre noi. Trebuie doar să-l căutăm în adâncul nostru.

Pot să să spun că m-a impresionat într-un mod plăcut această carte. Andrei știe să te capteze printre paginile cărții și să te facă să o citești, chiar dacă e bazată pe trăirile interioare ale potagonistului, care este defap un simplu adolescent. După ce am terminat cartea mi-am dat seama că trebuie să prețuiesc mai mult persoanele de lângă mine, chiar dacă au făcut niște lucruri îngrozitoare.

Însă, pot să spun că am iubit relația dintre protagonistul nostru Andrei și mama lui. Erau de nedespărțit, chiar și când acesta era adolescent pâna când a ajuns la maturitate. Însă defapt această legătură este între toți copii și mamele lor. Însă noi nu ne dăm seama cât de importantă este această legătură, mai ales la vârsta adolescenței, atunci când facm doar ce credem noi că e bine, fără să ne dăm seama cât de mult greșim. Această carte ne deschide ochi să apreciem mai mult această relație dintre mamă-copil, chiar dacă orice vârstă avem.
Andrei scrie impecabil pentru cei 18 ani ai lui. Știe să se joace cu cuvintele, astfel încât să te impresioneze și să rămâi uimit de simplitatea de care dă la început , iar încetul cu încetul să-ți dai seama cât de frumos descrie sentimentele protagonistului prin fraze filozofice. Chiar dacă acțiunea se desfășoare foarte lent, o s-o parcurgi foarte repede, dacă ai răbdare să descoperi această lume frumos conturată. Dacă ești adolescent ai să te regăsești printre citatele acesti cărți și ai să-ți dai seama cât de bine le descrie Andrei, astfel încât o să descoperi unele greșeli pe care le-ai făcut.
Personajele noastre sunt frumos construite și au o gândire aparte de ceea ce am citit până acum. Însă îmi place cel mai mult relația dintre protagonistul nostru și misteriosul B. ( care seamană cu Ari și Dante), construind o prietenie frumoasă și înțelegându-se uneori doar prin gesturi. Însă pe Irina, n-am îndrăgit-o deloc, prin simplu fapt că e o fată care îi place să aibe tot ce-și dorește.
Nu știu ce să mai adaug și cum să mai descriu această carte, deoarece e frumoasă, te lasă fără cuvinte, te uimește. Chiar dacă am afirmat mai sus că m-a uimit într-un mod plăcut pot să spun acest lucru în continuu, deoarece merită aceste laude. Fiindcă este un roman sensibil, care te face să gândești asupra anumitor lucruri care ți se întâmplă și să vezi cânt de frumos le tratează Andrei. Pur și simplu ai să-ți dai seama ce om minunat și frumos este Andrei Cioată prin felul cum descrie problemele adolesenței într-un mod foarte plăcut.
Însă multe nu vă mai spun, fiindcă vă las pe voi să descoperiți universul lui Andrei și celui care îi sunt aproapre. Să citiți despre iubire, prietenie, ură, constrângeri și multe alte lucruri care îi frământă pe adolescenți. Vă recomand cu drag această carte și sper să vă placă.
Îți mulțumesc Andrei pentru exemplar și pentru autograful oferit.

Caut cuvintele care să-mi arate drumul pe care să-l urmez.

Suntem, defapt amintiri. Trăim în mintea cuiva, n-avem noi o realitate a noastră. Cel puțin , nu una palpabilă.

Dacă dorul ar fi un vers , aș fi o întreagă simfonie de lacrimi.

Și timpul cred că-mi va fi cel mai bun sfetnic, dimpotrivă, cel mare dușman.

4 gânduri despre “Recenzie Toate sfârșiturile sunt la fel de Andrei Cioată

1. Uu, foarte frumoasă recenzia, felicitări! Am citit-o și eu și mi-a plăcut la nebunie, drept pentru care am terminat-o într-o singură seară. Și mie mi-a plăcut mult relația cu mama lui și, tot așa, cartea m-a făcut să realizez că trebuie sa apreciez mai mult persoanele la care țin și să le și arăt asta.
    Uite și recenzia mea aici, dacă vrei să arunci un ochi: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/2016/01/titlu-toate-sfarsiturile-sunt-la-fel.html

Apreciat de 1 persoană