Recenzie: Alif Nevăzutul de G. Willow Wilson

12463854_464799363722418_740459636_nTitlu: Alif Nevăzutul

Autor: G. Willow Wilson

Editura: Art/Youngart

Anul apariției: 2015

Număr de pagini : 424

Aveți o relație tare neobișnuită cu mediul în care trăiți, spuse bărbatul. O relație paranoică. Parcă sunteți chitiți să trăiți în locuri din ce în ce mai strâmte, din ce în ce mai burdușite cu gadget-uri care vă dau impresia total greșită că dețineți mai mult control asupra propriilor vieți.”

O carte despre care nu știam nimic , doar că apăruse la editura Art. Dar observ că aceast roman a ajuns la mine prin intermediul colaborării cu imprintul Youngart a editurii Art, astfel încât  această carte vrând nevrând a intrat în lista mea de cărți pentru a fi citite în viitorul apropiat.

Pot să spun că romanul m-a impresionat foarte mult prin modul în care este scris și temele abordate. O carte fantasy care îmbină miturile și obiceiurile arabilor cu o minunată pasiune pentru informatică ( cea ce pot să spun că din cauza acestei plăceri a protagonistului nostru m-a făcut să-mi placă, deoarece sunt profil de mate-info și na). Pot să spun că autoarea s-a documentat destul de bine în legătură cu domeniul informaticii și a calculatoarelor, deoarece pe lângă cunoștințele pe care le dețineam am căpătat câteva lucruri esențiale, pe care le-am înțeles sau nu.

Într-un stat totalitar din Orientul Mijlociu, un tânăr hacker face tot posibilul să-şi protejeze clienţii – disidenţi, islamişti, proscrişi şi alte grupări supravegheate de lege – de Mâna Statului. Îşi spune Alif şi e îndrăgostit de o femeie din rândul aristocraţiei care îl părăseşte pentru un prinţ bogat, ales de familie. Din acest punct, viaţa lui Alif ia o turnură cu totul neaşteptată. Fiinţe supranaturale desprinse din negura timpurilor, o carte magică ce ascunde sensuri pe care oamenii nu le pot pătrunde, duşmani de temut de care Alif trebuie să se ascundă şi de care trebuie să-şi apere prietenii, toate acestea dau peste cap lumea până atunci banală a tânărului erou, aruncându-l într-o nebuloasă din care cu greu găseşte calea către linişte.
   O carte care nu credeam că îmi va plăcea așa de mult, deoarece la început e foarte greoaie și m-am prin foarte greu cu primele întâmplări care s-au petrecut cu Alif și cei apropiați lui. Însă încetul cu încetul, am intrat într-o lume destul de alertă care cu greu țineai pasul și mai ales cu câteva informații destul de folositoare, care dacă ai dori să le reții trebuie să fii foarte atent la tot ce se întâmplă în această alergare contiună după cunoaștere.
   Alif, un simplu băiat care îi place să se joace la calculator și să face programe mai mult decât să petreacă în lumea reală cu puțini prieteni care îi are. Însă această pasiune îl distruge viața. Un simplu program îi aduce cele mai groaznice momente din viața lui, iar persoana care credea că-l iubește îi pasează o carte care îl face și mai urmărit. Însă cu ajutorul unei prietene din copilărie și a unei noi prietenii care îl ajută să iasă din încurcăturile lui cu Mâna. Dacă nu știți cine este Mâna sau la ce referă vă spun imediat. Mâna este reprezentată de către guvern, care este condusă de un maniac care vrea să conducă statul.
  Autoarea știe să facă să citești în continuu, ca să vezi ce se întâmplă cu personajele noastre. Are un stil foarte ușor de înțeles și de parcurs, astfel încât să înțeleagă majoritatea cititorilor cea ce se se petrece în jurul personajelor. Prezintă frumos trăirile interioare ale personajelor, astfel încât să le înțelegi prin ce trec și cum percep ei tot cei înconjoară. Autoarea s-a informat destul de bine în domeniul calculatoarelor și a informaticii, aducând destule informații utile ca să le fie de folos pentru cei care doresc să dobândească noi cunoștințe, iar acest lucru i-a dat un plus cărți. Iar autoarea știe să se joace cu atenția ta, astfel încât să nu te plictisești când parcurgi paginile din scoarță-n scoarță.
  Chiar dacă l-a început pare greoaie și foarte greu de parcurs, cu cât înaitezi mai mult în lectură cu atât devine mai amplă și mai ușor de citit , iar acțiunea devine mai ușor de înțeles. Deoarece la început este foarte anevoioasă, după părerea mea.
  Un subiect interesant, ceva ce n-am mai întâlnit până acum. Îmi place cum a legat autoarea ficțiunea cu realul, dorința de a domina și grija față de prietenii, teroarea cu bucuria și multe alte lucruri asemănătoare. Iar cum un simplu străin îți poate da viața pentru aș apăra țara să nu fie condusă de tirani, ajutând un necunoscut. Atâtea lucruri interesante legate cu lucruri neobișnuite, te fascinează și îți prezintă o lume complexă, frumos construită, care o să-ți placă.
  O să plângi, râzi, suferi sau speri alături de protagoniștii noștri. Ai să-ți dai seama cât de mult se maturizează Alif și prietenii lui pe parcursul romanului. De la niște adolescenți fără minte și neștiutori, devin oameni în toată firea. Acum și-au dat seama ce e o responsabilitate, cum să descurce în momente primejdioase și cum să se comporte cu cei din jurul sau cel mai important în cine trebuie să aibă încredere. Și-au dat seama că unele persoane care le-au fost alături la bine, i-au dat în vileag, chiar dacă credau că țin la ei, iar acest lucru îți deschide ochi și te face să-ți dai seama că și tu trebuie să ai grijă în cine ai încredere.
  Recomand cartea tuturor fascinaților de fantasy, care vor să descopere ceva nou și diferit de ceea ce au citit pâna acum, Alif nevăzutul este una din acest cărți. Un roman din care ai ce învăța și rămâi cu multe lucruri folositoare. Dar vă las pe voi să descoperiți ca să nu vă stric farmecul de a citi cartea.
Aș putea arăta ca Amr Diab și tot n-ar conta, murmură Alif, jucându-se cu mâncarea din farfurie.”
Într-o clipă, protestatarii din jurul lui se transformaseră într-o hoardă de sălbatici hăulitori, văduviți de orice scop nobil. El nu-și putea imagina nicio formă de libertate care să merite un asemenea sacrificiu irațional.”
  Mulțumesc imprintului Youngart care mi-au oferit un exemplar din Alif nevăzutul de  G. Willow Wilson pentru recenzie.

2 gânduri despre “Recenzie: Alif Nevăzutul de G. Willow Wilson

1. Omg, cât de tare pare cartea asta, chiar îmi place din ce ai prezentat tu! Am văzut că a apărut pe site-ul celor de la Art, însă n-am citit până acum vreo recenzie despre ea. Acum că mă gândesc, aș putea să i-o recomand și unui coleg căruia nu-i place deloc să citească, dar îi place informatica. Cine știe, poate prinde și el gustul lecturii.
    Felicitări pentru recenzie, îmi place mult cum scrii!

Apreciat de 1 persoană