Recenzie: Păzitoarea tainei de Kate Morton

Titlu: Păzitoarea tainei

Autor: Kate Morton

Editura: Humanitas

Anul apariției: 2014

Număr de pagini: 440

-Nici nu mă îndoiesc, a răs el. Mi se pare că ești genul care ascultă cu urechile, cu ochii și cu inima deodată.

Kate Morton este autoarea mea preferată din toate timpurile, n-am cuvinte să-i descriu ingeniozitatea în legătuă cu cărțile ei, din cauza cărora pot sa spun că  o să-i citesc toate cărțile care o să le publice.. Pur și simplu te atrage în mrejele ei, iar dacă intri cu greu mai poți ieși din ele. Însă dacă o să începi un roman  creat de această autoarea o să începi s-o iubești prin simplu fapt că scrie cu totul deosebit. La editura Humanitas sunt traduse toate cele patru romane ale autoarei : Grădina uitată, Casa de la Riverton, Păzitoarea Tainei și Orele îndepăratate, din care am citit , doar primele trei cărți.

Cu inima tremurândă am intrat în această lume a familiei Nicolson, care ascunde multe secrete și lucruri primejdioase. Romanul începe cu o întâmplare tulburătoare.Laurel Nicolson, o adolescentă în vârstă de 16 ani, care stă pitită în casa din copac, departe de ochii familiei, însă când vrea să plece este martoră la o întâmplare foarte tulburătoare , care o va urmări pâna când va încerca să dezlege misterul care o învăluie pe mama ei.

1961: Într-o superbă zi de vară, când familia ei organizează un picnic pe malul pârâului ce străbate terenul fermei Greenacres, adolescenta Laurel se ascunde de părinţi şi de surori. Are 16 ani şi vrea să viseze în voie la prima ei iubire, rebelul Billy, şi la luminile rampei, care o aşteaptă la Londra, departe de cadrul bucolic al copilăriei. Însă, până la apusul soarelui, Laurel va fi martora unei crime terifiante, care o va marca toată viața.

2011:Acum actriţă consacrată, Laurel Nicolson se întoarce acasă pentru a-și sărbători, împreună cu surorile ei, mama nonagenară, al cărei sfârşit este aproape. De veghe la căpătâiul lui Dorothy, Laurel este copleşită de amintirile traumatizante din adolescenţă, iar vorbele şoptite de bătrână la hotarul dintre somn şi trezie îi oferă o pistă de investigaţie. Asemenea unui detectiv, Laurel începe să cerceteze trecutul familiei, aducând la lumină întâmplări incredibile, petrecute în Londra zguduită de bombardamentele din cel de-al Doilea Război Mondial.

Stilul autorei Kate Morton este foarte frumos și cursiv. Poate la început o să vă încâlciți în detalii, însă cu cât veți avansa în lectură lucrurile capătă contur, iar încetul cu încetul o să descoperiți mistere și intrige de neconceput. Lumea pe care o construiește autoarea este minunată și bine documentată, cu răsturnări de situație și evenimente care te tulbură.

Când crezi că ai anticipat ce va urma, ai să dai peste totul altceva și mai încurcat care îți va schimba cea ce ai crezut până atunci. Și dacă nu știați Kate Morton este fascinată de perioada celui de-al Doilea Război Mondial, iar în cărțile care le-am citit pâna acum este prezentă această perioadă.

Romanul așa cum ne obișnuiește Kate Morton este o împlititură dintre trecut și prezent, dintre tânăra generație și vechea generație, dintre părinți și copii ș.a.m.d. . În Păzitoarea tainei este prezentă perioadea celui de-al doilea Război Mondial , perioada în care a trăit mama surorilor Nicolson și 2011 perioada în care sunt ultimele clipei a acestei femei și cum fata cea mare Laurel vrea să dezlege misterele care îi învăluie trecutul misterios a mamei care a crescut-o cu atâtea povești minunate.

O intrigă bine conturată și dezvoltată foarte frumos pe tot parcursul romanului. Chiar îmi place cum este construită această lume a lui Laurel și mai ales m-a fascinant finalul acestei cărți  m-a uimit. De ce ? Fiindcă Kate Morton știe să se joace cu sentimentele și gândurile tale. Când crezi că ai anticipat care va fi următoarea mișcare , autoarea îți va întoarce întâmplările la 180 de grade și îți va introduce o tragedie sau eveniment care îți va schimba felul de a gândi. Un lucru imporatant care trebuie să-l punctez în legătură cu cărțile lui Kate Morton este că știe să te țină în suspans, astfel încât tu cititorule să nu te plictisești pe tot parcursul acțiuni.

Personajele sunt construite foarte frumos și armonios. Echilibrul dintre umor și seriozitate sunt foarte bine dezvoltate, astfel încât dacă este vreun necaz personajele știu să-și arate compasiunea și buna educație, iar când este nevoie de un strop de umor pentru a te faci un pic să zâmbești, ca să treci mai bine peste evenimentele care s-au desfășurat până atunci și să speri că următoarele  peripeții vor fi mai plăcute sau măcar mai blânde cu personajele noastre principale.

Misterul care vrea să-l elucideze Laurel este foarte încurcat și  greu de descoperit.Încetul cu încetul intră în lumea mamei ei, o lume de mult apusă și ascunsă atât de bine de Dorothy, este descoperită de către fiica ei cu destulă măiestrie. Dar nu vă dezvălui mai mult de atât deoarece am să vă las pe voi să descoperiți cum protagonista noastră află secretele ascunse ale mamei ei și prin ce moduri va reuși acest lucru.

Recomand cu drag toare cărțile autoarei Kate Morton . Cine dorește să citească despre viața în vreamea războiului, intrigi și drame din interiorul unor familii, aceste cărți sunt excelente. Răsturnări de situație, iubiri și drame împletite foarte frumos care merită descoperite.

„Plina de rasturnari de situatie care marcheaza aproape geometric naratiunea si revelatii socante, Pazitoarea tainei este amestecul perfect de mister, iubire si istorie. Un roman minunat care exploreaza trecutul, prezentul si viitorul si le reaminteste cititorilor ca lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par a fi. Lectura cartii e o adevarata delectare.“ (Examiner.com)

„Cu fiecare carte Kate Morton devine tot mai ingenioasa in orchestrarea secretelor de familie.“ (Kirkus Reviews)

„Kate Morton creeaza personaje memorabile si tese o intriga impecabila, care leaga permanent trecutul si prezentul.“ (People Magazine)

Mulțumesc Companiei de Librării pentru că mi-au oferit Păzitoarea tainei de Kate Morton pentru recenzie și  părerea mea sinceră.