Recenzie: Elias și spioana Cărturarilor de Sabaa Tahir

12273603_453518241517197_7596993461780259244_oTitlu: Elias și spioana cărturarilor (#1)

Autor: Sabaa Tahir

Editura: Art/Youngart

Anul apariţiei: 2015

Număr de pagini: 562

Sunt singurul elev căruia masca nu i-a devenit una cu pielea – lucru care duşmanilor mei le place să-l scoată în evidenţă. În ultimul timp, însă, masca a început să se lupte cu mine, forţează procesul de contopire prinzându-mi-se de ceafă cu fire subţiri. Îmi face pielea să mi se strângă şi mă simt ca şi cum n-aş mai fi eu însumi. Ca şi cum nu voi mai fi niciodată eu însumi.”

Nu știu cum să încep sau mai bine-zis de unde să încep. Mă tot întrebam cu se o să-mi ocup timpul pâna apare al doilea volum, deoarece chiar trebuie să să-mi astup curiozitatea în legătură cu acțiunea și peripețiile personajelor.

Cartea aceasta mi-a fost recomandată de autoarea Simona Stoica căreia îi mulțumesc pntru recomandările de carte excepționale. Am reușit să citesc cartea cu ajutorul colaborării cu Editura Art, imprintul Youngart care mi-au oferit-o spre recenzare și care a ajuns la măsura așteptărilor mele.

Am auzit multe lucruri despre cartea acesta și nu credeam că o să mă bulverseze în halul ăsta. Acțiunea, personajele și stiul autoarei te uimesc. Pur și simplu o să iubești acestă carte și abia aștepți să citești continuarea, deoarece chiar merită descoperită această lume absolut genială.

Elias este cel mai bun soldat al Academiei militare a Imperiului – şi, în secret, cel care îşi doreşte cel mai puţin să se afle acolo. Aflat pe punctul de a dezerta, se vede obligat să participe la o competiţie nemiloasă al cărei câştigător va fi desemnat împărat.

Laia face parte din clanul Cărturarilor, înrobit de mulţi ani de către Războinici. Când fratele ei este arestat sub acuzaţia de trădare, Laia ia legătura cu mişcarea de rezistenţă împotriva asupritorilor, în speranţa că îi vor elibera fratele. În schimbul ajutorului, rebelii îi cer să se strecoare în Academie şi să spioneze pentru ei.

Când Elias şi Laia se întâlnesc, îşi vor da seama că legătura dintre ei este mult mai puternică decât ar fi crezut vreodată şi că soarta Imperiului se află în mâinile lor. Destinele li se încrucişează într-o poveste care se citeşte cu sufletul la gură, despre curaj, iubire, loialitate şi libertate, într-o lume în care totul le este potrivnic.

Sabaa Tahir m-a uimit prin talentul ei scriitoricesc  te captează din primele pagini. Are o scriiere foarte îngrijită și foarte bine sctructurată . Știe să te țină cu sufletul la gură, când începi să crezi ce v-a urma, intervină o întorsătură la 180 de grade. Efectiv această autoarea s-a jucat cu mintea și sentimentele mele pe tot parcusul acțiunii.

Acțiunea romanului este foarte alertă, care nu îți dă timp pentru respiro, deoarece o să vrei să citești cât mai mult și mai mult pentru a vedea ce se întâmplă. Întâmplări și răsturnări de situație construite foarte bine, îngrijite care te lasă mască prin complexitatea povestirii și subiectului abordat.

O carte așa de bună pentru un debut extraordinar! Efectiv autoarea a exporat,informat și a căutat multe lucruri pentu a creea o lume fabuloasă ca aceasta.

Oh, o să vă îndrăgostiți efectiv de protagoniștii noștri!

Cartea este scrisă într-o perspectivă duală reprezentată de către personajele nostre principale Elias și Laia, care sunt diferiți prin personalitate și viața care au dus-o.

Elias , acest tânar  este cel mai bun soldat al Academiei militare a Imperiului. Dar are un secret ascuns în inima sa, acela de pleca din Academia Blackcliff și de a fi liber. Vrea să plece înainte de absolvire deoarece urăște ce o să devină,o Mască sângeroasă și necruțătoarea, de care tot se tem, deoarece el este foarte diferit de așa zisele Măști.

Laia este o fată  din clanul Cărturarilor care în urma unei razii îți pierde bunicii, iar fratele ei este dus la închisoare pentru trădare. Pentru a-l ajuta, își riscă viața pentru a o spiona pe Comandatul ( așa o cheamă pe femeia care conduce Academia Blackcliff ) , însă este singura servitoare inflirtată de către Rezidență care nu a fost ucisă de către Comandant.

Elias, fără prea multe tragere de inimă participă la Încercări pentru tronul Imperiului. El și înca trei aspiranți , trec prin patru Încercări cumplite, care îi testează cele mai adânci temeri ale lor. Aceste întâmplări constau în alegerea Împăratului și a ajutorului lui de nădejde, Sfrâncioc.Efectiv autoarea n-are un pic de milă pentru cititori, fiindcă o să plângi, zâmbești , o să fii dezamăgită, chiar o să începi s-o urăști pe Sabaa Tahir pentru încercările pe care îi supune pe protagoniști.

Nu știu ce să mai spun despre această carte, deoarece nu vreau să vă dau spoilere și vă îndem să citiți acest roman deoarece e ceva diferit de ce am citit până acum și merită să încercați măcar să o citiți.

Un roman alert care nu-l poți lăsa din mână până nu-l termini. Acțiunea te prinde instatnt, stilul autoarei o să-l iubești , protagoniștii nu poți să-i uiți așa ușor. Acestea sunt puținele laude care i le pot adresa romanului Elias și spioana cărturarilor. Am multe laude să-i mai aduc cărții, însă să nu vă stric imaginea romanului vă las pe voi să descoperiți lumea Războinicilor și a Cărturarilor. Sper să vă placă le fel de mult cum mi-a plăcut și mia.

 

Laia și Helene: atât de diferite! Îmi place că Laia spune lucruri la care nu mă aștept, că vorbește îngrijit, ca și cum ar depăna o poveste. Îmi place că a sfidat-o pe mama și s-a dus la Festivalul Lunii, în timp ce Helene nu iese niciodată din cuvântul comandantului. Laia este dansul sălbatic al unui foc de tabără Tribal, în timp ce Helene este flacăra albastră și rece a unui alchimist.
Oare de ce le compar?
„Am învăţat multe lucruri de la femeia asta care m-a purtat în pântece. Unul dintre ele este să mă controlez. Îmi înghit furia şi dezgustul, mă golesc de orice trăire. Ea se încruntă, strâmbă puţin din buze şi duce mâna la gât, urmărind cu degetele liniile unui tatuaj albastru şi ciudat care răzbate de sub guler.”
  Mușțumesc editurii Art/Youngart pentru că mi-au oferit Elias și spioana cărturarilor de Sabaa Tahir pentru părerea mea sinceră. Le mulțumesc și cartea o puteți găsi pe site0ul editurii și librăriile partenere.
Cu stimă,
Florinela

 

7 gânduri despre “Recenzie: Elias și spioana Cărturarilor de Sabaa Tahir

Lasă un răspuns

