Recenzie: Oceanul de la capătul aleii de Neil Gaiman

12239302_451924968343191_1211417238243718493_oTitlu: Oceanul de la capatul aleii

Autor: Neil Gaiman

Editura: Paladin

Anul apariției: 2013

Număr de pagini: 200

„- Am găsit o pisicuţă, am spus.
– Văd şi eu. Cred că te-a urmărit de pe câmpurile de unde ai scos-o.
– E pisicuţa aia? Cea pe care-am ales-o?
– Da. Nu ţi-a spus încă numele ei?
– Nu. Fac asta de obicei?
– Uneori, dacă asculţi cu atenţie.”

Chiar am crezut că o să-mi placă mai mult de atât (3.5 steluțe din 5).

Un bărbat se întoarce în locurile în care a copilărit pentru a participa la o înmormântare. Acesta este momentul în care ies la iveală întâmplări stranii şi înfricoşătoare prin care a trecut, la vârsta de şapte ani, alături de trei persoane extraordinare: micuţa Lettie Hempstock (pentru care iazul de la capătul aleii este un ocean), mama şi bunica acesteia (care susţine că îşi aminteşte de începuturile lumii şi de Big Bang).
Harul de povestitor al lui Neil Gaiman nu se dezminte nici de această dată: într-o istorisire plină de suspans şi poezie ni se dezvăluie o lume magică ale cărei creaturi fantastice vorbesc cea dintâi limbă, cea a creaţiei, în care orice ai rosti devine real.
Pe scurt, Oceanul de la capătul aleii este o carte pentru adulţi, despre fantasmele copilăriei.

Oceanul de la capătul aleii  este prima carte citită de la acest autor, însă nu m-a dat așa tare pe spate. Am încercat să o citesc, deoarece am auzit foarte puține lucruri bune despre acestă carte, dar m-am ambiționat să o citesc și eu să văd ce părere îmi fac și eu despre ea. După ce am terminat-o, mi-am dat seama că nu e pe gustul meu.

Nu e problema că subiectul abordat nu e interesant, însă eu nu m-am regăsit sau mai bine zis am fost total pe lângă ce se petrecea în roman. Acestă carte nu v-a fi ultimul roman care îl voi citi de la acest autor, deoarece îmi place stilul lui de scriere. Romanul este narat la persoana I, astfel încât participi direct la acțiune, dar păcat că nu e mai bine conturat.

Neil Gaiman scrie foarte frumos, elegant și foarte simplu. Pot să spun că este un povestitor foarte bun, dar păcat că a tratat acest roman atât de superficial, se putea mai bine.

Însă pe alocuri chiar mi-a plăcut foarte mult, mai ales relația de prietenia dintre protagonist și fata de la capătul aleii, Lettie.

Un adult (fără nume) se întoarce la casa părintească pentru o înmormântare. Însă drumul îl poartă și la casa din vecini, unde amintirile reînvie și rememorează toate acele întâmplări de mult apuse , ascunse bine într-un colț al minții.

De ce se cheamă Oceanul de la capătul aleii? Deoarece micul iaz de la capătul aleii după părerea lui Lettie un adevărat ocean. Dar nu orice ocean, ci oceanul pe familia Hempstock  l-au traversat din lumea veche spre un nou tărâm.

Am rămas foarte confuză după ce am terminat cartea. Deoarece acțiunea se petrece foarte repede și întâmplările sunt foarte slab conturate, care te bagă în ceață. Am rămas cu multe întrebări fără răspuns. Acum chiar îmi doresc o continuare , pentru că aș vrea să văd ce se întâmplă cu personajele după ce s-au regăsit.

Recomand acest roman acelora care le place genul acesta de carte,însă pe mine nu mă fascinează.

   „Oamenii își amintesc lucrurile diferit și nu vei găsi doi oameni să-și amintească la fel, fie că se aflau sau nu în același loc.” 

„Nu-mi mai era frig și știam totul. Nu-mi era foame. Lumea aceea mare, complicată era simplă, tangibilă, ușor de descifrat. Aveam să rămân aici pentru tot restul timpului, în oceanul care era universul, care era sufletul, care era tot ce conta. Aveam să rămân pentru totdeauna.

 

Îi mulțumesc Editurii Paladin pentru că mi-au trimis Oceanul de la capatul aleii de  Neil Gaiman pentru recenzie.

 

Cu stimă,

Florinela

 

 

 

 

 


 

Lasă un răspuns

