Despre Toate sfârșiturile sunt la fel cu Andrei Cioată

 

1461129_533655660114102_5810066691629781907_n     Andrei Cioată este o persoană minunată pot să spun, chiar dacă ne cunoaștem doar virtual. Este amuzant, serios și foarte de treabă.  Iar în legătura cu scrisul, pot să spun că este foarte talentat, din puținele fragmente pe care le-am citit de pagina lui de facebook și blog-ul său personal. Un băiat foarte deștept, cu talent, care trebuie descoperit. Te felicit, prieten drag pentru că ai reușit să publici acest roman și abia aștept să-l citesc.

Bună, Andrei! Cine ești tu? Cum te poți descrie ca persoană?
Înainte de toate, mersi pentru interviu! Sunt Andrei, un băiat care încearcă să se cunoască și care dorește să spună ceva. De altfel, simt că am de spus, și, poate, simt că am și persoane care vor să mă asculte. Mi-e imposibil să fac o descriere concretă a persoanei mele. Pentru că, de altfel, în fiecare zi devin altcineva. Nu vreau să spun că mă exclud cu cel ulterior, de de ieri, însă fiecare zi trecută, fiecare secundă care mă trimite în față mă transformă în altcineva. Astfel, ca să-ți pot răspunde la partea a doua a întrebării ar însemna să mă întrebi în fiecare zi același lucru. Pentru că răspunsul ar fi altul, și altul, și altul…
De ce îți place să scrii?
Pentru că-mi place să citesc. Scrisul e ca o poartă a evadării, este ca o speranță într-o mare pierdută. Pentru că scrisul îmi relevă frumusețea uitată a veții. Și, Doamne, cât de frumoasă și reală este ficțiunea. Atât de reală!
Care este motivul pentru care scrii așa profund?
Un motiv anume n-a existat și nu va exista niciodată. Iubirea se simte, nu se teoretizează, vreau să cred. Deși există numeroase cărți cu și despre iubire. Vreau să cred că fluxul iubirii mă ține la suprafață și-mi dă impulsul de a scrie. Restul… e manufactură!
Cum ai descoperit că poți mânui așa minunat cuvintele?
Totul vine de la sine. N-am făcut cercetări în mine, teste etcetera. Timpul și-a spus cuvântul.
De ce ai decis să publici un roman?
Ultima parte a romanului Toate sfârșiturile sunt la fel cu siguranță îți va răspunde la această întrebare mai bine decât aș putea s-o fac eu acum.
   887520_748622781950721_2776830444285544966_o   Despre romanul tău de debut Toate sfârșiturile sunt la fel ce ne poți spune? Ce înseamnă romanul acesta pentru tine?
Romanul acesta înseamnă o mare parte din mine, întrucât suprinde multe realități din viața mea. Spre exemplu, i l-am trimis vecinei mele, iar după ce l-a citit mi-a spus că acum mă cunoaște mult mai bine.
De unde a luat naștere romanul tău?
Din speranță și dorință. Din nesomn și vis.
Te-ai gândit vreodată că vei fi scriitor?
Eu? Scriitor? Niciodată. Dacă am publicat un roman, nu înseamnă că sunt scriitor. Nici pe departe, de fapt. Nu consider că dacă ai publicat un roman te numești, neapărat, scriitor. Scriitor ești atunci când ești citit, îți fructifici cu adevărat talentul, atunci când trăiești ceea ce scrii. Nu spun că nu-mi trăiesc creația, dar, de cele mai multe ori, ea mă trăiește pe mine. Scriitori îs Blaga, Stănescu, Eminescu, Drumeș, Dostoievski, Tolstoi, și, într-o manieră mai contemporană, Alice Munro, Cărtărescu, Pleșu, Doina Ruști, Florina Ilis și mulți alții. Eu, Andrei, sunt un pitic pe lângă asemenea valori.
Cum ai intrat în lumea aceasta a lecturii?
Târziu, din păcate. Am început să citesc cu patos de prin clasa a IX-a, chiar dacă și înainte citeam. Acum, rar mai trece o zi în care să nu citesc măcar puțin. Măcar puțin!
Cum te descrii ca cititor?
Ahtiat. Într-o lume perfectă, aș mirosi a cărți și-a pagini. Zău!
Când va apărea un nou roman? Și despre ce va fi?
Va apărea, în orice caz, dar când – asta nu-ți pot spune. Va fi despre om, bineînțeles, despre dragoste, despre contradicții. Până atunci, sănătoși să fim!
Ai vreun mentor în legătură cu ale scriieturii?
Da: viața.
Ce faci în timpul liber atunci când nu compui sau citești?
Mă preocupă școala. Vreau să urmez medicina, știu că am mult de muncit. Îmi place să alerg, să am o viață activă. Râd cu prietenii. Fac ceea ce un băiat normal face: sper și mă las trăit.
Un gând pentru cititori.
Citiți, fraților, citiți, nu vă sfiiți să trăiți mai multe vieți. Din fericire, din prea multă fericire, putem cumpăra povești, lecții de viață. Și, Doamne, cât de minunat este să faci asta! Vă salut pe toți și vă doresc lecturi cât mai frumoase!

 

În luna decembrie îi puteți comanda romanul de pe site-ul editurii sau librăriile partenerte.

 

Cu stimă,

Florinela

 

Lasă un răspuns

