Recenzie Miniaturista de Jessie Burton

Titlu:  Miniaturista

Autor:  Jessie Burton

Editura: RAO

Număr de pagini: 416

Anul apariţiei: 2015

„Iubirea, în cel mai bun caz, este mai mult o fantasmă decât o realitate, e mai bună când o urmărești decât atunci când o găsești.”

Două  persoane foarte dragi dacă nu-mi recomandau această carte nici acum nu aflam de ea. Coperta e superbă și este în foarte strânsă legătură cu acțiunea cărți. Efectiv am iubit această carte pentru povestea care este cuprinsă în paginile ei. Subiectul este foarte frumos și emoționant.

Într-o zi din toamna anului 1686, Nella Oortman, o tânără de 18 ani, bate la uşa unui case din cel mai bogat cartier al Amsterdamului. A venit de la ţară ca să înceapă o viaţă nouă ca soţie a lui Johannes Brandt, un negustor prosper. Acesta îşi face apariţia cu un dar de nuntă extraordinar: o replică a locuinţei lor de dimensiunea unui dulăpior. Pentru a o mobila, ea apelează la o miniaturistă, ale cărui creaţii minuscule oglindesc viaţa lor reală în moduri neaşteptate. Iniţial, Nella este intrigată de lumea închisă a familiei Brandt, dar, pe măsură ce-i descoperă secretele, îşi dă seama de pericolele care-i aşteaptă pe toţi. Oare soarta lor se află în mâinile miniaturistei? Oare ea va fi cheia salvării lor sau arhitectul căderii lor? Frumos scris şi documentat, plin de suspans, minunatul roman de debut al lui Jessie Burton este o poveste despre dragoste şi obsesie, trădare şi răzbunare, aparenţă şi adevăr.

O aventură minunată! Prin simplu fapt că autoarea se joacă cu mintea ta. Te face să  găsești tu unele răspunsuri la întrebări și pățaniile la care sunt supuse personajele. Jessie Burton creează o lume minunată cu multe răsturnări de situație, când crezi că este ceea ce pare, îți introduce alte întâmplări. Stilul autoarei este foarte frumos , te face să citești în continuu să vezi   ce se întâmplă cu personajele noastre principale. Chiar dacă la început nu o să te atragă foarte mult , pe parcurs o să-ți capteze așa de tare atenția astfel încât n-o mai poți lăsa din mâna.

Secretele sunt multe , fiecare personaj având câte un secret sau chiar mai multe.  Aceste secrete sunt așa bine învăluite și ascunse ca să nu le afle nimeni din afara casei, însă cu timpul sunt dezvăluite sau descoperite. Cu cât am intrat mai adânc în poveste, cu atât a fost mai greu să descopăr ceea ce se petrece. Biata Nella, chiar o pot înțelege pe protagonista noastră prin situații a trecut.

Miniaturista e fenomenală! Te obsedează, te face să o citești în continuu să afli ce se petrece în lumea Nellei .

Subiectul e foarte interesant și bine documentat. Autoarea s-a informat destul de bine despre viața și obiceiurile din Amsterdam din secolul al XVII-lea. Descrie foarte frumos despre breslele  și viața socială a oamenilor, despre perioada istorică și pedepsele care le puteau primi oamenii. Cum se îmbrăcau personalitățile acelei vremi. Îmi place să citesc despre rochii pompoase și lungii, asortate cu accesorii potrivite. Și mai ales ca fată chiar mi-a plăcut să mă simt de parcă aș trăi în aceea lume.

Nu o pot descrie această carte! Pur și simplu n-am cuvinte! Pot să spun că am trecut prin tot felul de sentimente de la bucurie până la tristețe, de la zâmbete largi până la lacrimi, așa m-am purtat până la finalul cărți.

Scriere e excepțională, te va atinge la suflet.  Mai ales o veți îndrăgi pe personajul nostru principal, care pe parcurs se maturizează. De la o fată naivă, devine o femeie cu capul pe umeri și care ia singură deciziile în legătură cu afacerile familiei ei.

Despre finalul cărții am rămas fără cuvinte. Protagonista noastră trece cu atâta  tărie  peste aceste întâmplări,care își pun amprenta asupra personalității ei, făcând-o mai puternică.

Chiar trebuie să citiți această carte pentru a afla ce se petrece în lumea Nellei și cum o simplă miniaturistă o ajută să descopere unele secrete din casa ei.

„Ascultătoare, merge spre el puţin temătoare şi îşi ridică uşor bărbia. Se uită fix unul la celălalt şi se măsoară din priviri, precum sclavul şi stăpânul la piaţă. Luându-i fața în mâini, mângâie conturul obrazului ei tânăr. Ea se apleacă. Vârful degetelor lui sunt aspre, dar acesta este momentul pe care îl aştepta Nella. Capul ei vibrează la atingerea lui. Închide ochii, amintindu-şi de cuvintele mamei ei: Fata vrea dragoste. Ea vrea piersici şi frişcă.”

„Omul ia drept jucărie tot ceea ce vede.
-Astfel este întotdeauna un copil.”

Recenzie realizată datorită Companiei de Librării București care mi-au trimis Miniaturista de Jessie Burton pentru a o citit și să-i fac o recenzie sinceră.