Interviu cu Corina Savu și despre a ei carte Aripi smulse

În rândurile cele urmează a să descoperiți personalitatea unei scriitoare române care a scris un roman foarte bun. Cartea ei o puteți găsi online, dar și în librării.

12200733_1669546263261559_283148143_n

1. În primul rând aş dori sã te prezinţi în câteva cuvinte.
Bună, numele meu este Corina-Elena Savu, născută în anul 1988, în luna Brumărelului, atunci când, după spusele părinţilor, primii fulgi de nea cădeau domol şi răzleţ. Deşi născută în oraşul Ploieşti, am crescut în oraşul Plopeni, un loc liniştit şi foarte aproape de natură. Acesta este răspunsul clişeic. În câteva cuvinte, îţi pot spune că sunt: sinceră, directă, cu un spirit analitic excesiv, ceea ce face să mă ataşez greu de persoanele din jurul meu. Ceea ce mie nu-mi place, nu vreau să văd la alţii: prejudecăţile, oamenii care judecă înainte să aibă „curajul” să
ne cunoască, superficialitatea.

2. De ce scrii?
De ce scriu?! Nu pentru a-mi pierde timpul aşa cum am mai auzit. Scriu pentru că îmi place, pentru că scrisul nu este parte din viaţa mea, ci o extensie a mea. Este modalitatea prin care îmi pot transpune sentimentele, emoţiile şi trăirile pe care nu le pot manifesta în faţa celorlalţi. Este cel mai bun mod de a scăpa de obsesii şi energii negative. Şi nu în ultimul rând, pentru că am o imaginaţie bogată.

3.Care crezi cã sunt pãrţile tale forte ca scriitor? Și ce slãbiciuni crezi cã ai?
Un punct forte este, aşa cum am precizat mai sus, spiritul analitic excesiv. Înainte de începerea romanului am făcut cercetări asupra locaţiei în care se desfăşoară acţiunea, obiceiurile şi chiar gastronomia. Acţiunea se desfăşoară în oraşul El Fuerte, Mexic.
Un al doilea punct forte este latura afectivă. Astfel, cititorii se pot regăsi cu uşurinţă în oricare personaj, depinzând de starea spirituală în care se află în momentul lecturii. Sunt prezente trăiri prin care toţi am trecut măcar o dată în viaţă: bucurie, fericire, frustrare, invidie etc.. Ca o slăbiciune nu aş şti cu exactitate, dar cred că axarea mai mult pe dialog decât pe descrieri pompoase, filozofări. O altă slăbiciune ar fi că actul scriitoricesc devine o oboseală plăcută, deoarece pun totul pe hârtie cu patos.

4. Cum v-aţi descoperit aceastã pasiune?
Nu ştiu dacă am descoperit-o eu sau m-a descoperit ea pe mine. La o vârstă la care toţi suntem în schimbare, 14-15 ani, atunci când nu ştim ce drum vom urma mai departe în viaţă, această pasiune a bătut la uşa mea. Pe atunci, neîndrăznind să visez la ceva măreţ, mă limitam la scrierea de jurnale istorice.

5. Ce v-a determinat sã scrieţi o carte?
Nu vreau să sune dramatic, dar răspunsul va fi cu siguranţă interpretat astfel. Cartea s-a născut dintr-o depresie. Da. A fost evadarea mea şi îndreptarea lucrurilor în bine.

6. Cartea d-voastrã Aripi smulse din ce v-a determinat sã o scrieţi?
Cartea s-a născut dintr-un amalgam de sentimente pe care nu le puteam exterioriza cu uşurinţă, dar şi pentru a mă vedea aşa cum mă vedeau ceilalţi din jurul meu, punând sentimentele mele în personaje.

7. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre romanul d-voastrã?
Romanul Aripi smulse, reprezentând romanul de debut, este un roman în care dragostea se împleteşte cu crima într-un senzaţional periplu al personajelor prin situaţii conflictuale de viaţă. Dragostea se împletetşe cu ura, interesul cu altruismul, fericirea cu drama. În această primă parte a căriţi, cititorul este sedus de o tulburătoare poveste a unei femei care îi doreşte să fie fericită şi iubită, să acceadă la statutul de fiinţă umană liberă şi demnă, dar trăieşte contrariul: acuzaţia de crimă, nebunia, viaţa ca o depresie continuă. În plus, cititorii pot lua parte la anchete, pot face propriile cercetări şi pot dezlega misterul ghicitorilor ce stau în spatele fiecărei crime. Şi nu uitaţi, şi voi puteţi fi monitorizaţi din umbră.

8. Care este locul unde vã place sã scrieţi şi citiţi?
De citit citesc oriunde am plăcere, indiferent de loc sau moment. Cu scrisul este altă poveste. Scrisul se desfăşoară cu laptop-ul pe picioare, în mijlocul patului, înconjurată de hârtii şi, pe fundal, neapărat muzică de pian. Pot scrie cu lejeritate odată cu lăsarea nopţii. Din culise vă pot spune că există momente când ideile mă trezesc în miez de noapte şi trebuie să bâjbâi după hârtie şi să o măzgălesc la lumina telefonului.

9. Ce hobby-uri mai aveţi pe lângã cel al scrisului şi cititului?
Printre primele se numără dansul şi călătoriile.

10 Un sfat sau câteva cuvinte pentru cititori.
În primul rând să citească, nu neapărat cartea mea ci orice carte.
În al doilea rând să facă ceea ce le place, să creadă în ei şi să-şi urmeze visurile pentru că ele chiar devin realitate, aşa cum este şi cazul meu. Nu pot spune că este un drum uşor, dar satisfacţia anihilează orice dificulate întâmpinată.
În ultimul rând, vă lansez invitaţia de a citi romanul Aripi smulse, aşteptând părerile, întrebările voastre pe pagina de facebook sau pe blog
https://www.facebook.com/aripismulse/
https://savucorina.wordpress.com/

Mulţumesc, Florinela!

Cu stimă,

Florinela.

Lasă un răspuns

