Recenzie Camere de hotel de Anda Docea

12045275_437659989769689_7274732321814203959_o

Titlu : Camere de hotel

Autor: Anda Docea

Număr de pagini: 160

Anul publicării: 2015

Viaţa însă e ciudată, îl schimbă pe niciodată în uneori şi lasă să se depună praful chiar şi pe cărţile scrise cu sufletul.

Anda, îți mulțumesc  că mi-ai trimis cartea ta mult visată cu autograf și pentru că ești un om atât de deosebit. De oameni ca tine avem nevoie  să ne aducă o fărâmă de frumos și  că mai sunt oameni care văd prin răutățile acestei lumi, lucruri minunate și frumoase.

12029022_436443399891348_216562527_n   Nici nu știu cu ce să încep! Nu-mi găsesc cuvintele pentru o vorbi despre această carte sau mai bine zis mi-e teamă să nu spun ceva nelalocul lui sau să spun cuvinte banale și neînsemnate.Mi-e teamă să scriu, căci nu-mi doresc să spun altceva decât simt cu adevărat.  Dar oare voi putea transmite cu adevărat ce simt doar folosind cuvintele?!

Viaţa ne ordonează relaţiile aidoma unor camere de hotel, fiecare dintre ele însemnând un alt loc din suflet. Intrăm în el cu o geantă de mărime medie, conţinând nimic mai mult decât ce e nevoie, cu freamăt de nou şi chef de viaţă, ca şi când suntem primii oaspeţi şi nimeni n-a mai dormit acolo vreodată. Ca şi când ni s-a predat, la cheie, un palat pe care îl putem decora după propriul gust. Şi începem să o facem. Ne zugrăvim amintirile, ne transformăm visele în ornamente perfect asortate, împrăştiem în aer parfum de altă poveste, alt om, alt loc. Şi rămânem, rămânem o vreme.

Împărțită  patru părți, acest roman strânge în ea cuvinte pe care le auzim într-o formă sau alta, dar pe care autorea le dezvăluie în cel mai profund mod cu putință.Despre vise, oameni, stări, călătorii spre „niciunde”, aflăm din cartea Andei Docea. O impresionantă relatare a ceea ce trăim cu toții la un moment dat în viața noastră. Este iubirea pusă în cuvinte. Este iertarea din spatele fiecărei suferințe, este lacrima din timpul durerii.

Vă pot spune că nu puteți să uitați acest roman așa ușor, deoarece te fascinează prin profunzimea conținutului și te face să te gândești asupra unor anumite aspecte ale vieții și societăți de astăzi. Pot s spun dacă ar fi mai multe persoane ca autoarea Anda Docea, poate s-ar schimba mai multe sau măcar să încerc să fim la fel de buni, iubitori și calmi ca dumneaei. De unde am sesizat acest lucru? Păi, foarte simplu din felul în acre a scris acest roman.

Autoarea are un stil foarte frumos, elegant și aparte de ce am mai citit eu până acum. Autoarea te face să crezi că îi citești jurnalul ei intim ( îmi pare foarte rău că v-am citit o parte din acest jurnal) și te face să te rușinezi de acest lucru.

Camere de hotel este o carte care propune o călătorie prin suflet. O istorisire a unor fapte, ale autoarei, care merită descoperită. Vă o recomand cu drag deoarece este o voce suavă și caldă.

Cu drag,

Florinela.