Recenzie „Anamneza” de Ana Săndulescu

Coperta-Anamneza-Ana_Sandulescu

Titlu:  Anamneza

Autor: Ana Săndulescu

Număr de pagini: 214

Anul apariţiei: 2015

„Pe Ana am cunoscut-o la cursul meu de scriere creativă. E o cititoare pasionată și o căutătoare îndârjită, calități pentru un scriitor de cursă lungă. Scrisul ei este o combinație puternică de sensibilitate acidă, spirit de observație și abisalitate. De aici un roman neastâmpărat, fractal, nevrotic. Recomand.” (Dan Lungu)

În primul rând vreau să vă cer scuze că nu am mai postat mai nimic de atâta timp, dar am un motiv destul de întemeiat, însă să nu mai lungim vorba și să vă povestesc despre cartea Anamneza de Ana Săndulescu. O carte care prezintă frământările unei adolescente până la un anumit punct al vieții ei. Frământările și ideile acestei fete sunt prezentate atât bine încât te regăsești în unele fragmente. Dacă nu ați citit cartea sau nu știți nimic despre ea am să vă las descrierea în rândurile ce urmează.

Luisa, o adolescentă de şaptesprezece ani, se trezeşte pe un pat de spital, după o comă îndelungată. Însoțită de Jurnal − confident și prieten, totodată −, tânăra îşi proiectează o călătorie reminiscentă prin universuri aparent disjuncte, construind un tablou haotic, fragmentar, unde adună atacurile de panică, relaţia tensionată din trecutul părinţilor ei, bisexualitatea, fobia pentru apa sărată, amestecul de substanţe interzise în doze nerecomandate, iubirea pentru Sorin, legături eşuate, împreună cu dorinţa de a scrie și necesitatea cunoaşterii de sine.

Dar există oare un capăt al drumului?

Pot să spun că autoarea prezintă sentimentele adolescentei foarte frumos și expresiv, astfel încât să te regăsești printre rânduri și să te bucuri chiar că ai găsit o carte care îți prezintă o parte din frământările adolescenței. Autoarea știe cum să scrie astfel încât să te atragă și să te facă să nu lași cartea din mână, dorind să afli ce se întâmplă în continuare, astfel încât să vezi ce se întâmplă cu personajele.

Personajele sunt foarte bine conturate și pe parcurs evoluează sau aleg lucruri imorale din cauza anturajului din care fac parte acestea. Însă învață ceva din ca au făcut și vor să-și repare greșeală sau să se schimbe, din lucrurile acestea trebuie să învățăm ceva. Acest lucru fiind să credem că putem reuși orice ne punem în gând, să învățăm din greșelile noastre și să fim mereu alături de cei dragi sau de persoanele iubite.

Ce să mai spun? Nu mai am cuvinte să descriu această carte așa că vă las să o citiți chiar voi ca să aflați mai multe detalii și v-o recomand cu drag. Să vă o citiți cât mai repede deoarece chiar merită.

„Ana Săndulescu are o literatură caustică, sinceră și în căutarea locului personal în acest amalgam de tipuri literare contemporane. Asta pentru că scrierile ei par când fragmente de jurnal, când fragmente lirice, când, pur şi simplu, fragmente ficționale și meditative, energetic-electrice, chiar narcotice. Cert este că tânăra prozatoare transformă limbajul și starea de chat în atitudine literară. Frazele ei sunt ca niște fulgere în plină noapte, te țin mereu în suspans, te obligă să ai încredere că la capătul vijeliei literare personajele vor construi un singur punct geografic, viața atât de rapidă. Cred cu toată convingerea că Ana Săndulescu e unul din pariurile câștigate ale noii generații de prozatori.” (Paul Gorban)

„Îndrăzneț, captivant, feminin, trepidant, nuanțat și intens, condeiul Anei Săndulescu din Anamneza te face să vrei să descoperi din nou literatura română. Nici nu vor trece bine câteva pagini, când îți vei da seama că nu te mai poți dezlipi de narațiunea confesivă atât de divers colorată. Atenție, asta e o carte de care s-ar putea să te îndrăgostești!” (Cristina Nemerovschi)

Cu drag,

Florinela. 🙂