Recenzie „Quasar” de Ana Mănescu

11782304_423203424548679_5529651642458454739_o

Titlu: Quasar

Autor: Ana Mănescu

Nr. pagini: 144

Editura: Herg Benet

Anul apariției:2015

Universul a început cu un Bang și s-a terminat cu un sărut, ca toate marile iubiri.

Acest roman transmite multe pot să spun. Poate o să vă întrebați ce? Păi, hai să vă spun de ce. Autoarea transmite niște emoții foarte puternice, care te bulversează și te fac să meditezi asupra unor aspecte ale vieții. Unele dintre ele ar fi : dragostea, iubirea, grija față de animale sau cineva drag și persoane dragi care nu le-ai mai întâlnit de mult timp.

„Ana Mănescu este o scriitoare tulburător de generoasă: ea nu împărtășește cu cititorii doar ceea ce este la suprafață, explicit, nedureros, blând; îi plac subteranele, ascunzișurile, visele uitate, amenințările mute, teama ființei de ea însăși, întunericul care are nevoie doar de o scânteie pentru a se preschimba în lumină orbitoare. Și ni le oferă pe toate, cu sinceritate și o delicatețe care nu se mai regăsește în nicio altă carte pe care ai putea-o citi vreodată. Quasarul poate construi o lume și o poate exploda într-o bătaie de aripi. Pentru că totul și nimicul înseamnă altceva numai după ce au fost atinse de iubire.

Ana scrie despre acele clipe în care ești cel mai adevărat tu care a existat vreodată. Și ești cel mai mult tu când ești prins în iubire, ca într-o capcană de soare.”

(Cristina Nemerovschi)

     Din romanul acesta chiar am avut ce învăța și chiar mi-a deschis ochii asupra unor  perspective care am să încerc să le evit pe cât posibil sau să îndeplinesc anumite condiții. Stilul autoarei este foarte ușor de citit și nu o să vă dați seama când o să terminați cartea.

     Fragmentele descriptive din înainte capitolelor sunt foarte bine scrise și alese pentru fiecare întâmplare din acel capitol ( am să vă las mai jos o imagine cu un fragment).  Pot să spun că m-au impresionat fragmentele și îmi plac extraordinar de mult, pot să spun că m-am regăsit pe alocuri.

      11253600_529878030492767_2942310185195775203_n

    Subiectele abordate prin intermediul unor povestioare sunt foarte frumoase și bine structurate, care nu te plictisesc dar te fascinează prin simplu fapt că sunt foarte simplu scrise. Ce mai pot spune? Mai nimic deoarece mi-am dat seama că autori români chiar au talent și mi-au demonstrat acest lucru. Așa că mai trebuie să ne promovăm elitele țării și să mai citit românește că nu strică. (mai ales oricare autor român contemporan fiindcă au talent ).

    Vă recomand cu mare drag acest roman și sper să ă fie și pe placul vostru. Îți mulțumesc din nou Ana că mi-ai trimis cartea tot cu autograf.

Cu drag,

Florinela.

 

Lasă un răspuns

