De vorbă cu Iarina Satmari

Bună, Iarina. Nu demult ai publicat o cartea pe piaţa românească, ne poţi spune ce te-a determinat ?

Buna Denisa! Am început sa scriu fără a avea în plan sa public ceva însă pe parcurs mi-am dat seama ca ar fi bine sa împărtașesc cu cei din jur viziunea mea asupra anumitor aspecte din viata noastră, a adolescenților.

Ne poţi spune câteva lucruri despre tine?

Numele meu e Satmari Iarina,sunt din Zalău,județul Sălaj,am 16 ani.Învat la ”Colegiul Național Silvania”,profilul Sțiințele naturii,clasa a 10-a.Imi place enorm să citesc,să scriu, să ascult muzica și să fac make-up.

Când ai intercţionat prima dată cu o carte?

Păi citesc de când eram mică,deși nu aveam o pasiune așa mare pentru cărti,dar citeam destul de des,prima carte pe care am citit-o fiind ”Print și cerșetor” de Mark Twain.

De când îţi place să citeşti şi de ce?

Îmi place să citesc pentru că simt ca evadez într-o alta lume,o lume mai liniștită și mai frumoasa.Îmi place sa cunosc multe povesti și multe tipologii de personaje.

În jurul ce vârste te-ai apucat de scris?

Am început la vârsta de 13 ani,scriind scurte povestioare.

Ce te-a determinat să scrii un roman?

Citind mult mi-am dat seama că aș putea scrie și eu o poveste creeându-mi singura personajele și povestea lor și am fost foarte încântată când am văzut ca pot sa fac acest lucru.

Romanul tău este dedicat adolescenţilor şi problemelor care le întâmpină, de ce ai ales acest subiect.?

Să fiu sinceră,acest subiect e unul delicat și des întâlnit în zilele noastre,noi fiind în etapa de descoperire a personalității și confrundându-ne cu foarte multe probleme.Am ales sa scot în evidenta faptul ca unii adolescenți nu sunt ascultați de către părinți acest lucru făcându-i sa se închidă în ei și sa se simtă dezamăgiți,neiubiți,singuri,ajungând sa ia decizii fatale uneori.

Ne poţi spune câteva impresii despre cum e să fii îndrăgită de tinerii.?

Nu s-au schimbat foarte multe de la lansarea romanului.Uneori mă mai oprește lumea pe strada și mă întreabă dacă eu sunt fata care a scris cartea ”Străinii” și ma simt bine sa vad ca lumea mi-a citit cartea și le-a plăcut.

Ai un loc special unde îţi dai liber imaginaţiei şi scrii?

Nu am un loc special unde fac asta, deoarce nu locul mă inspira ci starea de spirit pe care o am.

Ai mai început vreun  un roman şi cam când v-a fi publicat?

Da,am început unul și e deja destul de înaintat doar ca nu vreau sa ma grăbesc.Poate peste 1 an sau 2 îl voi publica.

Ce vrei să faci pe viitor?

Când termin liceul ma gândesc sa merg la facultatea de medicina însă în paralel să continui cu scrisul.

Ca încheiere transmite un mesaj cititorilor.

Vreau să închei cu un citat care îmi place mult și al cărui mesaj spune multe: ”Citind mult,visezi mai frumos și mai complex..Eu cred că oamenii care citesc devin,în timp,chiar mai frumoși.E ceva în ochii lor care-i face să arate mai bine pe stradă”.

 

Cu drag,

Florinela ( Denisa)

Lasă un răspuns

