Recenzie „Oraşe de hârtie” de John Green

 

 

11377804_849134041841196_2046955588_n

 

Titlu: Orașe de hârtie

Autor: John Green

An apariţie:2014

Nr de pagini:368

Editura: TREI

Lumea se răstoarnă cu doar câteva săptămâni înainte de terminarea liceului: Margo reapare în viaţa lui Quentin. În toiul nopţii, îmbrăcată în costum de ninja, gata pentru o nouă aventură.

Extravagantă, frumoasă, imprevizibilă şi independentă, Margo l-a fascinat dintotdeauna pe Quentin. Îndrăgostit iremediabil de ea, o urmează orbeşte, încântat să ia parte la planurile jucăuşe şi vindicative ale ingenioasei Margo.

Numai că fata dispare iar. De data aceasta definitiv. Margo, fata visurilor care a fost întotdeauna o enigmă, acum devine un mister. Pentru Quentin. Care nu mai găseşte nimic altceva decât indicii lăsate de ea pentru el. De aceea, decide să le urmeze.

         Îi mulțumesc în primul rând  Editurii Trei pentru că mi-au trimis acestă carte pentru recenzie și pentru colaborearea cu editura lor.

Prima mea carte citită de la John Green a fost Sub aceeași stea ( cred că o să-i fac recenzia curând) care s-a clasat în lista  cărților mele preferate. Însă acest lucru s-a schimbat după ce am terminat de  citit  Orașe de hârtie, care s-a clasat în lista cărților mele preferate.

Romaul are în centrul lui o poveste foarte drăguță, care reprezintă drumul unor adolescenții , care sunt sufocați de o societate de hârtie, plastică, care se mulțumeșc cu cea ce au,  în loc să aibă grijă și de  starea sufletescă. Toți oamenii își trăiesc viața prin intermediul aparențelor, în loc să se gândescă la ce este în jurul lor și să se bucure de unele lucruri foarte simple.

„Lui Margo i-au plăcut dintotdeauna misterele. Şi ţinând cont de ceea ce a urmat, mereu m-am gândit că a iubit atât de mult misterele, încât a devenit ea însăşi unul.”

Misterul personalității și felul de a fi a lui Margo m-a făcut să nu las cartea din mână și am  terminat-o  în 4 ore ( sunt o cititoare înrăită sau mai degrabă o devoratoare de cărți.) Pot să spun că m-a ținut în suspans,iar  uneori îmi treceu prin minte  întrebări  de genul: Când o va găsi? De ce nu apare? Ce a pățit? Oare a găsit-o în acest oraș fantomă? , aceasta fiind cheia care mă fascinează mereu la o carte.

Margo, pentru mine a rămas o enigmă, nu am reușit să o cunosc cu adevărat, pentru a avea o impresie concretă asupra personalității ei.  Comportamentul ei rebel, după părerea mea, m-a lăsat foarte confuză și cu un interes de a afla mai multe despre ea.
Quentin,un băiat bun, care nu atrage atenția, dar reușește să fie plăcut de grupul lui de prieteni. Faptul că este curios, însă și o fire ce dorește să dea o mână de ajutor îl definesc precum un personaj bun, uman și îi place foarte mult stilul lui de viață.

Cu drag vă recomand acest roman a lui John Green, să vedeții și altă parte a societății care are un  anumit tipar, în care majoritatea populației îl respectă cu sfințenie.

„Există deja o marcă John Green: stilul lui îmbină un limbaj spumos, colocvial cu inserturi hiperintelectuale şi observaţii profunde despre viaţă. Green dă dovada talentului său în fiecare pagină.”SCHOOL LIBRARY JOURNAL

„Mă uitam în jos şi mă gândeam că eu eram făcută din hârtie. Eu eram persoana aceea fragilă şi care putea fi împăturită, nu altcineva. Şi tocmai asta-i problema. Oamenii adoră ideea unei fete de hârtie. Mereu au făcut-o. Şi cel mai rău lucru e că şi mie îmi plăcea. Eu am cultivat-o, ştii? Pentru că e oarecum minunat să fii o idee pe care toată lumea o place.”

– Nu, te iubesc. Nu aşa cum o soră iubeşte un frate, sau cum un prieten iubeşte o prietenă. Te iubesc aşa cum un tip beat criţă iubeşte cea mai tare fată din univers

Cu drag,

Florinela.

2 gânduri despre “Recenzie „Oraşe de hârtie” de John Green

    1. Fiecare cu părerea și preferințele lui la citit, așa-i? Poate cuiva îi place un gen, un autor și altcuiva ceva total opus… 🙂 Păcat că scrie după un model romanele și personajele se cam aseamănă și tema abordată, cum ar fi aparăția personajului feminin după ceva timp și apoi dispare, în care personajul masculin începe să o caue.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

