Four, O Antologie Divergent de Veronica Roth

Titlu: Four, o antologie Divergent
Autor: Veronica Roth
Anul apariţiei: 2015
Editura: Leda
Număr de pagini: 256

„Cum e cu putinţă să trăieşti aceeaşi poveste de două ori, din perspective diferite?”

Ca orice fan al seriei Divergent scrisă de Veronica Roth, așteptam cu nerăbdare să se publice și la noi  volumul Four, O Antologie Divergent, în care ne este prezentată viața lui Four cu doi ani înainte să o întâlnescă pe Tris Prior. Pe 22 mai Editura Leda a introdus pe piața românescă și acest volum.

Cu doi ani înainte ca Tris Prior să facă alegerea care avea să-i schimbe viaţa, fiul de şaisprezece ani al liderului Abnegaţiei a trecut prin acelaşi lucru. Transferul lui Tobias către Neînfricare reprezintă şansa de a o lua de la capăt. Aici, el nu va fi strigat pe numele dat de părinţi. Aici, el nu va permite ca teama să îl transforme într-un copil înspăimântat.

Proaspăt botezat „Four”, el află în timpul iniţierii că va izbândi în Neînfricare. Însă iniţierea este doar începutul, iar Four trebuie să-şi revendice locul în ierarhia Neînfricaţilor. Deciziile lui îi vor afecta pe viitorii novici şi vor scoate la iveală secrete care ar putea să-i pună în primejdie propriul viitor – şi viitorul întregului sistem de facţiuni.

Doi ani mai târziu, Four este pregătit să acţioneze, dar cursul lucrurilor este încă neclar.

Totuşi, prima novice care sare în plasă ar putea schimba totul. Alături de ea, calea de a salva lumea ar putea deveni limpede. Alături de ea, el ar putea fi din nou Tobias.

Pot să spun că am terminat cartea  în câteva ore și a devenit automat cartea mea preferată deoarece m-a ajutat să înțeleg unele decizii a lui Four din Divergent . Cum ar fi : de ce Four era așa de dur, protector sau  vulnerabil. Dar după ce am aflat ce i s-a întâmplat în copilărie mi-am dat seama de ce era așa dur.

Four este un personaj puternic, dar care are nevoie în unele momente să fie înțeles sau iubit, deoarece acest lucru își dorește orice om, chiar dacă are unele amintiri foarte tulburătoare care nu vrea să le împărtășească cu nimeni. Dar să lăsam lucrurile astea de-o parte … El este un exemplu pentru a trece peste lucruri foarte neplăcute. Să încerce în noua lui facțiune să-și facă un statut și să nu fie luat în bătaie de joc.

„Îmi doresc să existe ceva care să-mi aducă aminte că rănile, deşi se vindecă, nu dispar pentru totdeauna – le duc cu mine peste tot, mereu, şi ăsta e cursul lucrurilor, cursul cicatricelor.”

Mi-am dat seama cât de mult îl iubesc pe Four pentru cea ce este el, pentru alegerile lui și felul său de a fi.Îmi demonstrează că orice problemă am avea în viață fuga nu este o soluție. Cu timpul și-a dat seama lucrul acesta și a încercat să devină mai bun.

Chiar dacă Veronica Roth mai include câteva scene din cartea Divergent , le descrie în totul al mod ca să nu plictisească cititorul, ci mai degrabă să-l intrige mai mult, după părerea mea.

Vă recomand această carte cu mare drag, însă vă dau un sfat mai bine citiți seria pe urmă acest volum , deoarece are foarte multe spoilere.

„Cum e cu putinţă să trăieşti aceeaşi poveste de două ori, din perspective diferite?”

„Acum am un nume nou, cee ce înseamnă că pot fi altcineva. Cineva care nu trebuie să suporte comentariile răutăcioase ale Erudiţilor atotştiutori. Cineva care poate riposta.
Cineva care e pregătit să lupte.
Four.”

Cu prietenie,
Florinela.

Lasă un răspuns

